Newsy

Doda: Podczas koncertów zawsze staram się robić jakieś ekstrashow, by wzbudzić emocje. Mam dużo pomysłów, natomiast wszystko zależy od funduszy i organizatorów

2025-05-22  |  06:17

Koncerty Dody to nie tylko popis jej umiejętności wokalnych, ale także spektakularne widowiska. W najbliższy weekend piosenkarka wystąpi podczas Polsat Hit Festiwal w Sopocie i z tej okazji również szykuje show, które ma zachwycić widownię w amfiteatrze i widzów zgromadzonych przed telewizorami. Artystka zdradza, że tym razem planuje między innymi nieco sentymentalny powrót do klimatu musicalu „Metro”. Niezwykłą oprawę będzie miał również jej duet ze Smolastym.

Doda niejednokrotnie udowodniła, że jest królową scenicznego show na światowym poziomie. Jej koncerty to oryginalne widowiska zrobione z wielkim rozmachem. Wokalistka stawia na nietuzinkowe efekty wizualne, dynamiczne oświetlenie, innowacyjne projekcje, wymagające choreografie i niebanalne kostiumy.  Zawsze lubi zaskakiwać, dlatego jej fani i tym razem nie będą się czuli zawiedzeni.

– Zawsze staram się robić coś ekstra, dla emocji. Mam różne pomysły, natomiast wszystko zależy od funduszy, od organizatorów, ale przede wszystkim od możliwości technicznych. Scena w Sopocie nie ma dużych możliwości pirotechnicznych, zjeżdżania w dół czy też wyjeżdżania na górę. Chociaż pamiętam, że kiedyś podwiesiłam się na linie i parę razy w Sopocie zjechałam z góry, ale teraz już bym nie chciała kopiować samej siebie – mówi agencji Newseria Doda.

Wokalistka cieszy się, że podczas przygotowań do Polsat Hit Festiwal znów może współpracować z niezwykle cenionym przez siebie twórcą – Januszem Stokłosą. Nieprzypadkowo więc inspiracją do zrobienia show, jakie planuje zaprezentować w Sopocie, stał się kultowy projekt, w którym debiutowała jeszcze jako nastolatka.

– Aranże ze swoją orkiestrą szykuje Janek Stokłosa, a to właśnie on i Janusz Józefowicz 30 lat temu byli moimi pierwszymi dyrektorami. Dlatego też chciałabym zrobić takie małe mrugnięcie okiem do mojego pierwszego musicalu, w którym występowałam, czyli do „Metra”. Będzie więc i musicalowo, i jazzowo, i będzie stepowanie. Zaprezentuję moje stare hity właśnie w takiej odsłonie, z fortepianem i bez, na fortepianie i pod fortepianem. Tak że będzie bardzo, bardzo ciekawie – mówi.

Z kolei w duecie ze Smolastym wokalistka zaprezentuje się widzom w zupełnie innej odsłonie.

– Jeżeli chodzi o kolejny dzień ze Smolastym, to tutaj zrobiłam dosyć poważne show, jeżeli chodzi o scenografię i o gości na scenie. W pewnym momencie będzie nas nawet kilkadziesiąt osób – dodaje.

Dorota Rabczewska podkreśla, że zawsze stara się w stu procentach zrealizować założoną przez siebie wizję artystyczną. Efekt końcowy ma być spektakularny, dlatego też, by nie zepsuć niespodzianki, wcześniej nie zdradza zbyt wielu szczegółów.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.