Mówi: | Ewa Mielnicka |
Funkcja: | Miss Polski 2014 |
Ewa Mielnicka (Miss Polski 2014) chce przekonywać do badań profilaktycznych. Jej ojciec jest ciężko chory
Ewa Mielnicka dołączyła do gwiazd promujących prozdrowotne postawy. Chce przekonać Polaków do badań profilaktycznych, które mogą wykryć nowotwór na wczesnym etapie. Miss Polski twierdzi, że dzięki udziałowi w tego typu kampaniach sama dużo się uczy, chce bowiem umieć chronić swoich najbliższych przed chorobą.
Ewa Mielnicka współpracuje z organizacją Kwiat Kobiecości, której celem jest wspieranie kobiet chorych na raka szyjki macicy. Organizacja stawia na profilaktykę, edukację i zmianę w podejściu do ochrony własnego zdrowia. Do badań profilaktycznych, które mogą wykryć jakikolwiek nowotwór na wczesnym etapie, członkinie i współpracowniczki organizacji nakłaniają nie tylko kobiety, lecz także mężczyzn. Mielnicka twierdzi, że promowanie prozdrowotnych postaw wynika w jej przypadku nie tylko z obowiązków Miss Polski, lecz także z osobistej potrzeby.
– Mam osobę, na której zależy mi bardziej niż na sobie, więc muszę być świadoma tego, jakie niebezpieczeństwa na nią czyhają. Tak jak specjalistki mówią, to zazwyczaj kobieta prowadzi do lekarza swojego mężczyznę i to zazwyczaj ona pilnuje, żeby czuł się zdrowy i żeby w razie nagłej choroby był dobrze przygotowany i dobrze leczony – mówi Ewa Mielnicka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Miss Polski 2014 twierdzi, że podstawą profilaktyki zdrowotnej jest wiedza o chorobach, sposobach zapobiegania ich rozwojowi oraz koniecznych badaniach. Dlatego chętnie wspiera akcje edukacyjne, które mają zwiększyć świadomość społeczeństwa. Włączyła się w działania Federacji Stowarzyszeń Amazonki, organizacji, która zamierza wesprzeć polskich mężczyzn chorych na raka prostaty. Amazonki będą pomagać nie tylko w radzeniu sobie z lękiem towarzyszącym tej chorobie, lecz także w walce o lepszy dostęp do nowoczesnego leczenia.
– Rak jest ciężką chorobą, o której należy mówić. Myślę, że ciągle się mówi o tym za mało, a w szczególności o raku prostaty, i ciągle jest to temat tabu wśród mężczyzn. Bardzo angażuję się w tego typu rzeczy i uczę, bo ta nauka jest bardzo ważna. I w ramach możliwości zawsze jestem i pomagam – mówi Ewa Mielnicka.
Najpiękniejsza Polka doskonale wie, co znaczy ciężka choroba bliskiej osoby. Cztery lata temu jej ojciec przeszedł poważny udar, obecnie jest przykuty do łóżka i zdany wyłącznie na opiekę i pomoc swojej żony. Sytuacja ojca sprawiła, że Ewa Mielnicka mocniej zaangażowała się w pomoc ludziom chorym.
– Wiem tak naprawdę, co przeżywa nie tylko osoba cierpiąca, na przykładzie mojego ojca, który jest bardzo chory, lecz także co przeżywa jego rodzina. To wielki stres i niebywały obowiązek opieki nad drugą osobą, który często spada z dnia na dzień – mówi Ewa Mielnicka.
Miss Polski szybko dała się poznać jako osoba wrażliwa na los osób pokrzywdzonych przez los. Już kilka dni po otrzymaniu korony zaczęła pojawiać się na wigiliach charytatywnych, wsparła też działania WOŚP. Chętnie odwiedza również szpitale dziecięce i domy dziecka.
Czytaj także
- 2024-07-11: Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność
- 2024-06-21: Szkoły nie przygotowują uczniów na wejście w dorosłość. Oceny wciąż ważniejsze od kompetencji przyszłości i kreatywności
- 2024-06-27: Rośnie skala wykorzystywania seksualnego dzieci przez internet. Ofiarami padają nawet kilkulatkowie
- 2024-06-11: Młodzi przed trzydziestką odnoszą sukcesy w polskiej nauce. Setka najzdolniejszych otrzymała właśnie stypendia
- 2024-06-20: Trwają prace nad zmianami w programie szczepień przeciwko HPV. Na razie zaszczepiła się jedna piąta uprawnionych nastolatków
- 2024-06-03: Filip Chajzer: Ciągły hejt i to, że non stop musiałem z kimś walczyć, przestało mi się spinać ze sobą. Moje 40. urodziny to jest rozpoczęcie gry już na moich zasadach
- 2024-06-11: Filip Chajzer: Przyszłości nie chciałbym wiązać z mediami, ale z biznesem. W telewizji chcę być tylko hobbystycznie, bo jestem urodzonym reporterem
- 2024-04-22: Do Polski z Ukrainy uciekło nawet 70 tys. Romów. Ich sytuacja po ponad dwóch latach nadal pozostaje trudna
- 2024-04-26: Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów
- 2024-05-14: Jan Kliment i Lenka Klimentová: Po tym, jak niespodziewanie zmarł nasz przyjaciel, zrobiliśmy serię badań kontrolnych. Trzeba się badać, zanim choroba daje o sobie znać
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.