Mówi: | Katarzyna Bujakiewicz |
Funkcja: | aktorka |
Katarzyna Bujakiewicz: Na co dzień chodzę bez makijażu. Na ściankę tak zupełnie naturalnie nie odważyłabym się wyjść
Aktorka preferuje naturalny wygląd, bez makijażu. Na co dzień rezygnuje więc z kosmetyków kolorowych na rzecz tych, które pielęgnują skórę, jak np. Hyaluronic Aloe Jelly. Na pełny make-up aktorka stawia tylko przy okazji dużych wyjść, ponieważ w świetle jupiterów widać każdą niedoskonałość, a takie wpadki są szeroko komentowane w mediach. Co prawda, ona sama ma duży dystans do swojego wyglądu, ale dobrze wie, jak takie negatywne opinie przeżywają jej młodsze koleżanki.
Katarzyna Bujakiewicz nie ma żadnych oporów, by pokazać się na ulicy bez podkładu, szminki i tuszu do rzęs. Aktorka podkreśla, że lubi poczucie swobody, jakie daje jej naturalny wygląd. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku wyjścia na czerwony dywan. Popularność, wykonywany zawód, a przede wszystkim prawa, jakimi rządzi się show-biznes, zobowiązują bowiem do tego, by wyglądać nienagannie.
– Na co dzień chodzę bez makijażu i ostatnio nawet kolega mnie nie poznał, bo się pomalowałam, czyli jest duża różnica między kobietą bez makijażu a w makijażu. Ale zazwyczaj maluję się tylko na duże imprezy, ponieważ zrobią zdjęcia, zbliżenia. Później ludzie nas bardzo oceniają w internecie: a to ma nie tak, to ma nie tak, to nawet jak jestem super hiper zrobiona i pilnuję siebie. Jest 50/50 pozytywnych i negatywnych komentarzy. I choć mamy bardzo grubą skórę, to dotykają nas te komentarze i im młodsza koleżanka, tym bardziej to przeżywa – mówi agencji Newseria Lifestyle Katarzyna Bujakiewicz.
Aktorka tłumaczy, że sama ma do siebie duży dystans i nie ma potrzeby kreowania się na kogoś, kim nie jest, tylko po to, by się przypodobać większej grupie osób. Chciałaby natomiast uchronić swoją córkę przed tym, by nie wpadła kiedyś w machinę pogoni za idealną sylwetką i nienagannym wyglądem, a co za tym idzie – wystawianiem się na bezlitosne oceny innych.
– Mam oczywiście swoje lata, w związku z tym już dorosłam do tego, żeby się nie przejmować tym, że nie musimy podobać się każdemu. Ktoś lubi zupełnie inne figury, ktoś lubi wysokie brunetki, ktoś lubi małe krępe, to kompletnie nie ma znaczenia. Natomiast patrząc na moje dziecko, które rośnie, jest dziewczynką, to jestem przerażona i nie chcę, żeby ją to dotykało. Chcę z tym walczyć, tylko nie wiem, jak to tłumaczyć ludziom, że ktoś może bardzo przeżywać to, co napiszemy w internecie. Przeżywają młode dziewczyny, dochodzi nawet do samobójstw, temat hejtu jest bardzo szeroki – mówi Katarzyna Bujakiewicz.
Zdaniem aktorki social media lepiej wykorzystywać do promowania naturalnego wyglądu niż fałszowania rzeczywistości i szastania wyretuszowanymi zdjęciami.
– Mamy social media, które służą temu, żeby pokazywać siebie w trochę bardziej naturalny sposób, bo ludzie dookoła mnie, moi sąsiedzi itd. widzą mnie taką w pełni naturalną. Ale też staram się jak najmniej, jak najbardziej naturalnie. Jednak tak zupełnie naturalnie na ściankę nie odważyłabym się wyjść –mówi Katarzyna Bujakiewicz.
Czytaj także
- 2025-03-25: Katarzyna Dowbor: Od 30 lat uczę się pielęgnacji ogrodu. Zieleń wycisza, uspokaja i ja to uwielbiam
- 2025-01-24: Adam Kszczot: Moja żona została mistrzynią świata w makijażu permanentnym. Trochę się też do tego przyczyniłem
- 2024-11-08: Katarzyna Ankudowicz: Jestem zdruzgotana i przerażona, że Donald Trump został prezydentem. On przecież się chwali, że Putin to jego najlepszy kumpel
- 2024-11-20: Katarzyna Ankudowicz: Jestem z przemocowego domu. Dużo kosztowało mnie, żeby wyjść z tego i zacząć funkcjonować bez piętna bycia totalnie gorszą
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2024-10-18: Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
- 2024-11-05: Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-08-30: Katarzyna Cichopek: Mamy z Maciejem tyle zajętości związanych z produkcjami Polsatu, że musieliśmy zrobić sobie przerwę od naszego podcastu
- 2024-09-16: Katarzyna Cichopek: Wróciłam do Polsatu jak do domu, gdzie wszystkich doskonale znam. Te 14 lat mojej nieobecności minęło jak 5 minut
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.