Newsy

Lanberry: Nigdy nie miałam presji związanej ze znalezieniem męża. Dobrze, że trwa dyskusja dotycząca roli kobiety i weryfikujemy pewne stereotypy

2021-06-11  |  06:16

Wokalistka niezwykle docenia to, że kobiety wreszcie wychodzą poza utarte schematy i wykazują się ogromną determinacją w walce o swoje prawa. Lanberry zauważa, że kobiety cenią sobie niezależność i nie boją się walczyć o lepsze jutro dla siebie i swoich bliskich. Najgorsze jest bowiem życie pod presją innych osób i zmuszanie się do czegoś, na co zupełnie nie ma się ochoty.

– To jest bardzo ważny problem, kiedy kobieta zostaje totalnie przygnieciona obrazem, który ktoś inny dla niej napisał, a nie ona sama. Akurat ja nigdy nie miałam żadnej presji związanej ze znalezieniem męża, natomiast to jest bardzo szeroki temat. W ogóle zagadnienie roli kobiety jest ostatnio dość mocno eksploatowane przez media i dyskutowane. Ta dyskusja się odbywa i weryfikujemy pewne stereotypy, które zostały wtłoczone przez nasz kod kulturowy. I wreszcie to się zmienia, zaczynamy o tym mówić, by sprawić, żeby związki były po prostu na równych zasadach – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Lanberry.

Artystka uważa, że wszelkie sprzeczne z prawem zakazy i ograniczenia, a także wyraźne podkreślanie różnic nie są odpowiednią strategią. Niechęć i urazy coraz częściej przenoszą się na nasze relacje prywatne, doszczętnie je rujnując.

– Te podziały są widoczne głównie w naszych rodzinach, bo znajomych zazwyczaj dobieramy sobie takich, którzy podzielają nasze poglądy i raczej tutaj tych podziałów jest trochę mniej. Natomiast coś pękło bardzo wyraźnie w naszym społeczeństwie – mówi Lanberry.

Zdaniem wokalistki zarówno wśród rządzących, jak i w społeczeństwie czy w naszych rodzinach potrzebny jest dialog. Ludzie muszą nauczyć się ze sobą rozmawiać, bo tylko wymiana rzeczowych argumentów pozwoli wypracować kompromis i takie rozwiązanie, które będzie korzystne dla obydwu stron.

– Jestem taką osobą, która bardzo nie lubi skrajności. O tym też zresztą śpiewam na mojej nowej płycie, o tym podziale w naszym społeczeństwie, że tak się okopaliśmy po dwóch stronach barykady. I tak sobie siedzimy w tych okopach i żadna ze stron nie chce absolutnie współpracować, nie chce znaleźć tej wspólnej płaszczyzny pomiędzy jedną a drugą stroną, co mnie np. bardzo frustruje. Moim zdaniem te podziały są absolutnie sztuczne – mówi.

Lanberry radzi więc, by nie ulegać złym emocjom i manipulacjom, bo to najkrótsza droga do tego, żeby dać się wciągnąć w sztuczne spory.

 – Myślę, że zdrowy rozsądek, odporność na manipulację z jednej i z drugiej strony, poszerzanie swojej świadomości i taki update jest lekarstwem na to wszystko, na szaleństwo tego podziału, który mnie już totalnie zmęczył. Śpiewam o tym też w piosence „Nocny sport” na mojej płycie – dodaje piosenkarka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.