Newsy

Maciej Zień najsilniejszą modową marką. Jest jak Dior i Chanel

2013-12-02  |  11:55

Maciej Zień otrzymał nagrodę Superbrands 2013 w kategorii projektanci mody. W konkursie startowało 2 tys. marek w 26 kategoriach głównych i 85 podkategoriach. Wszystkie zostały poddane ocenie przez 15 tys. klientów oraz ekspertów z Rady Marek Superbrand.

– Tak naprawdę o to mi chodziło, żeby moje nazwisko stało się brandem, czyli dołączyło do takich marek jak Chanel czy Dior. Tutaj myślimy bardziej o marce niż o osobie, ale wiadomo, że zawsze za taką marką zawsze stoi projektant. Myślę, że nikt nie zapomni o tym, że stoję za tym Superbrandem.  – powiedział Maciej Zień agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Maciej Zień na polskim rynku modowym zadebiutował 13 lat temu. Kolekcje przyniosły mu uznanie wśród biznesmenów i gwiazd ze świata show-biznesu. Jego ubrania noszą m.in. była miss świata Aneta Kręglicka, Justyna Steczkowska, Aleksandra Kwaśniewska, Jolanta Pieńkowska, Alicja Bachleda-Curuś, Magdalena Mielcarz oraz amerykańska aktorka Andie MacDowell.

Zień jako pierwszy projektant wystawiał swoje kolekcje w Muzeum Narodowym. Dwa razy jego kolekcje prêt-à-porter były prezentowane podczas paryskiego Tygodnia Mody. Jest laureatem wielu nagród.

W 2010 r. stworzył markę Zień Home, pod którą artysta projektuje wnętrza i luksusowe meble. Jest także współwłaścicielem kawiarni St. Benedict w warszawskim centrum handlowym Promenada, którą zaprojektował na wzór paryskiego bistro.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.