Newsy

Maciej Zień najsilniejszą modową marką. Jest jak Dior i Chanel

2013-12-02  |  11:55

Maciej Zień otrzymał nagrodę Superbrands 2013 w kategorii projektanci mody. W konkursie startowało 2 tys. marek w 26 kategoriach głównych i 85 podkategoriach. Wszystkie zostały poddane ocenie przez 15 tys. klientów oraz ekspertów z Rady Marek Superbrand.

– Tak naprawdę o to mi chodziło, żeby moje nazwisko stało się brandem, czyli dołączyło do takich marek jak Chanel czy Dior. Tutaj myślimy bardziej o marce niż o osobie, ale wiadomo, że zawsze za taką marką zawsze stoi projektant. Myślę, że nikt nie zapomni o tym, że stoję za tym Superbrandem.  – powiedział Maciej Zień agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Maciej Zień na polskim rynku modowym zadebiutował 13 lat temu. Kolekcje przyniosły mu uznanie wśród biznesmenów i gwiazd ze świata show-biznesu. Jego ubrania noszą m.in. była miss świata Aneta Kręglicka, Justyna Steczkowska, Aleksandra Kwaśniewska, Jolanta Pieńkowska, Alicja Bachleda-Curuś, Magdalena Mielcarz oraz amerykańska aktorka Andie MacDowell.

Zień jako pierwszy projektant wystawiał swoje kolekcje w Muzeum Narodowym. Dwa razy jego kolekcje prêt-à-porter były prezentowane podczas paryskiego Tygodnia Mody. Jest laureatem wielu nagród.

W 2010 r. stworzył markę Zień Home, pod którą artysta projektuje wnętrza i luksusowe meble. Jest także współwłaścicielem kawiarni St. Benedict w warszawskim centrum handlowym Promenada, którą zaprojektował na wzór paryskiego bistro.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Muzyka

Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat

Lider zespołu Feel przyznaje, że 2025 rok jest szczególnym w ich karierze, świętują bowiem 20-lecie istnienia. Muzyk nie kryje wzruszenia i jest dumny z tego, że udało im się przetrwać w branży przez tyle lat i odnieść duży sukces. Swój jubileusz grupa będzie świętować w piątek, 23 maja podczas Sopot Hit Festival. Z tej okazji nie zabraknie niespodzianek. Na scenie pojawi się chociażby Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.