Newsy

Michał Piróg zawiesił swoje oficjalne konto na FB: To jest mój drugi rozwód z Facebookiem, szkoda mi czasu

2015-02-12  |  06:45

Michał Piróg uważa, że formuła Facebooka powoli się wyczerpuje. Kiedyś serwis służył dzieleniu się ciekawymi linkami, a co za tym idzie – wymianie poglądów i opinii. Teraz wielu użytkowników publikuje posty, korzystając z szablonów. Choreograf przyznaje, że szkoda mu czasu na funkcjonowanie w wirtualnym świecie, dlatego też stawia na bezpośredni kontakt ze znajomymi i fanami.

Ostatni, dość lapidarny wpis na oficjalnym profilu tancerza pojawił się 1 stycznia i brzmiał: „WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!!!! DZIAŁALNOŚĆ STRONY MOCNO OGRANICZONA… PRZEPRASZAM”.

To jest mój drugi rozwód z Facebookiem. Tak mam, że nudzę się pewnymi rzeczami. Trochę mi się nie chce, szkoda mi czasu, więc postanowiłem się odciąć. Kiedyś Facebook był narzędziem komunikacji, miejscem wymieniany spostrzeżeń. W obecnej chwili jest taki najgłupszym portalem, na którym mówi się: „Nudzi mi się”, „Oglądam film’’ – mówi Michał Piróg w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Piróg zapewnia, że w ogóle nie przejmuje się zasadą „nie ma cię na Facebooku – nie istniejesz”. Tancerz nie chce uczestniczyć w wyścigu po lajki i nie ma potrzeby częstego publikowania prywatnych zdjęć, które z oficjalnych profili artystów najczęściej trafiają do plotkarskiej prasy.

Nie czuje tego. Uważam, że nie należy robić rzeczy, których się nie czuje. Może to nie jest mądre PR-owo, ale trochę mam to w nosie. Mój prywatny profil funkcjonuje, od czasu do czasu coś się tam pojawia, to znak, że żyję. A na oficjalnym na razie w ogóle mnie nie ma. Może jeszcze to poczuję i wrócę – mówi Piróg.

Piróg tłumaczy, że był czas, kiedy prowadził swój oficjalny profil bardzo rzetelnie – utrzymywał kontakt z fanami, informował o zawodowych poczynaniach i inspiracjach. Zajmowało mu to jednak zbyt dużo czasu, przez co zaniedbywał najbliższych.

Kiedyś siedziałem w domu, żeby przeczytać wszystko, co ludzie do mnie pisali, i odpowiedzieć, klikałem na Facebooku przez 5-6 godzin dziennie. To nieładnie zabrzmi w stosunku do ludzi, którzy czasem pisali bardzo poważne rzeczy, ale wybrałem stawianie na siebie i rzeczywistość, a nie na wirtualne  życie – wyjaśnia choreograf.

Michał Piróg dodaje, że godziny poświęcone na „bywanie” na Facebooku zamienił na bezpośrednie kontakty.

Wybieram spotkania ze znajomymi, wolę zadzwonić czy nawet napisać SMS. Trzeba podjąć pewne wybory. Jeżeli utrzymujesz kontakt z 80 tys. ludźmi na Facebooku, to nie masz czasu na tych prawdziwych znajomych  – mówi Michał Piróg.

Od marca Michał Piróg będzie miał również więcej obowiązków zawodowych. Po trzech latach przerwy na antenę TVN-u wraca program „You Can Dance  – Po prostu tańcz!”. Choreograf ponownie zasiądzie w jego jury.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.