Mówi: | Milena Sadowska |
Funkcja: | Miss Polonia 2018 |
Milena Sadowska: To nie jest tak, że jak się wygra Miss Polonię, to wszystkie kompleksy nagle znikają. Aby się ich pozbyć, najlepiej zmienić je w atuty
Miss Polonia 2018 zdradza, że jej największymi kompleksami w wieku szkolnym były wysoki wzrost i niska waga. Wówczas starała się z nimi walczyć na wszelkie możliwe sposoby – garbiła się, chodziła ze spuszczoną głową, a nawet w ciągu miesiąca przytyła 10 kilogramów. Później kompletnie zmieniła swoje podejście i nastawienie. Coś, czego się wstydziła stało się powodem do zadowolenia i środkiem do osiągnięcia sukcesu. Miss Polonia 2018 przyznaje też, że zawsze miała słabość do nietuzinkowych ubrań.
Choć zdaniem wielu osób, laureatki konkursów piękności mają idealne rysy twarzy i zgrabne sylwetki, to one same często również walczą z kompleksami.
– To nie jest tak, że jeśli się wygra Miss Polonię, to nagle te kompleksy znikają. U mnie te kompleksy były i ja je zamieniłam na atuty i uważam, że jest to najlepsza recepta, żeby się ich pozbyć – mówi agencji Newseria Milena Sadowska.
Miss Polonia 2018 podkreśla, że każdy człowiek dostrzega mankamenty swojej urody czy sylwetki. Najtrudniej poradzić sobie z nimi, kiedy ma się naście lat.
– Będąc dzieckiem wstydziłam się tego, że jestem wysoka, garbiłam się. To był chyba mój największy kompleks, bo zawsze byłam wyższa od chłopców i to mnie po prostu tak drażniło strasznie. Ale jak widać, wszystko to można wykorzystać w bardzo dobry sposób – mówi Milena Sadowska.
W okresie dojrzewania problemem była dla niej również zbyt niska waga.
– Byłam bardzo szczupła i był pewien okres, kiedy chciałam być gruba wręcz. I tak się psychicznie nastawiłam do tego, że udało mi się przytyć w miesiąc 10 kg i wtedy się zrobiłam taka trochę pucołowata. To było jakoś w okresie gimnazjalnym. Później jednak uświadomiłam sobie, że wcale nie muszę być gruba. Jestem przecież wysoka, zgrabna i skoro już tak mnie matka natura obdarzyła, to mogę po prostu to wykorzystać jak najlepiej – mówi Milena Sadowska.
Nowa Miss Polonia zdradza, że od najmłodszych lat przejawiała zamiłowanie do oryginalnych ubrań. Choć w różnych czasach jej gusta się zmieniały, to zawsze stawiała na niebanalne zestawienia.
– Będąc dzieckiem bardzo lubiłam się przebierać i zawsze zakładałam za duże szpilki mamy czy za duże ubrania, jakąś torebeczkę i chodziłam tak po domu jak taka mała fashion girl. Później, kiedy byłam w okresie gimnazjum nosiłam z kolei tylko czarne i szare ubrania, nie chciałam się w ogóle wyróżniać z tłumu, żeby po prostu jak najmniej zwracać na siebie uwagę. A w tym momencie właśnie wróciło to moje dziecięce zainteresowanie i znowu lubię założyć coś ciekawego, coś takiego innego niż wszyscy – mówi.
Milena Sadowska przyznaje, że w miarę upływu czasu świat mody, stylizacji i wizażu pociąga ją coraz bardziej.
– Powiem szczerze, że odkąd zwyciężyłam w konkursie Miss Polonia, to zaczęłam się tym interesować, bo jakoś bardziej weszłam w ten świat, poznałam to od tej drugiej strony i naprawdę jest to fascynujące – mówi Milena Sadowska.
Czytaj także
- 2025-04-22: Rynek agencji PR staje się coraz bardziej rozproszony. Zdecydowanie rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych
- 2025-03-13: Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
- 2025-02-13: Rekordowe emisje dwutlenku węgla przyspieszają wzrost temperatury. Naukowcy przestrzegają przed przekroczeniem kolejnych punktów krytycznych
- 2024-05-15: Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
- 2024-04-22: Temperatury w Europie rosną dwukrotnie szybciej niż globalnie. Za tym idą rekordowe zjawiska klimatyczne
- 2024-04-25: Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
- 2024-04-22: Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie
- 2024-03-29: Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych
- 2024-04-19: Maria Sadowska: Często kupujemy ubrania tylko na jeden sezon, a powinniśmy recyklingować modę. Ja jestem królową second handów
- 2024-04-09: Maria Sadowska: Wracam do muzyki, bo bardzo się za nią stęskniłam – nagrywam płytę i planuję koncerty. Piszę też scenariusz do filmu o patocelebrytach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.