Mówi: | Adam „Nergal” Darski |
Funkcja: | wokalista |
Nergal promuje na świecie anglojęzyczną wersję swojej biografii. Duże zainteresowanie ze strony amerykańskich i europejskich fanów
W Londynie ukazała się anglojęzyczna wersja biografii Nergala „Spowiedź heretyka. Sacrum Profanum”. Muzyk twierdzi, że zaledwie kilka dni po premierze zainteresowanie ze strony amerykańskich i europejskich fanów jest olbrzymie. W poniedziałek Nergal wybiera się do Londynu na spotkanie promujące książkę. Dwa dni później spotka się z fanami w Norwegii podczas festiwalu muzyki metalowej Inferno.
Anglojęzyczna biografia Nergala „Confession of the Heretic: The Sacred and the Profane” ukazała się nakładem brytyjskiego wydawnictwa Jawbone Press, specjalizującego się w książkach dotyczących muzyki. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie ze strony amerykańskich i europejskich fanów Darskiego i grupy Behemoth, którzy domagali się anglojęzycznej wersji biografii tuż po premierze polskiej. Prace nad tłumaczeniem i formalności zajęły jednak blisko trzy lata.
– Zainteresowanie jest olbrzymie, Amazon sprzedaje tę książkę na świecie i są to bardzo zadowalające liczby. W Polsce ta książka była bestsellerem, sprzedaliśmy około 45 tys., to olbrzymi wynik. Nie liczyłem jednak na spektakularne wyniki na świecie – mówi Adam „Nergal” Darski w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
30 marca Darski wyjeżdża do Londynu, by tam promować swoje nowe wydawnictwo. Spotka się ze swoimi brytyjskimi fanami w londyńskim klubie Crobar.
– Będzie można kupić książkę i dostać podpis. Będzie konferencja, czyli będę rozmawiał, odpowiadał na pytania. Chwilę później robię to samo w Norwegii, bo przy okazji festiwalu Inferno, na którym jesteśmy jedną z gwiazd, także odbędzie się spotkanie promujące książkę. Wspieram tę inicjatywę, promuję na świecie książkę tak bardzo, jak mogę. Na razie zainteresowanie książką jest fantastyczne – mówi Adam „Nergal” Darski.
Książka „Spowiedź heretyka. Sacrum Profanum” ukazała się w październiku 2012 roku nakładem wydawnictwa Gruner+Jahr Polska. To wywiad-rzeka, powstały we współpracy z Krzysztofem Azarewiczem i Piotrem Weltrowskim. Darski opowiada w niej o początkach grupy Behemoth, zdradza kuluary kilku tras koncertowych, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat życia, show-biznesu i muzyki. Publikacja błyskawicznie zyskała status bestsellera – w ciągu siedmiu miesięcy od premiery sprzedała się w ilości 40 tys. egzemplarzy. Była też nominowana do nagrody Róże Gali. Adam Darski przyznaje, że często wraca do niektórych rozdziałów tej książki.
– Czasami zacznę czytać jakieś pytanie i coś, co kiedyś myślałem o tym i nie mogę nigdy przestać, czytam jeden rozdział, drugi i tak dalej, dużo z tych treści jest wciąż w mojej głowie. To jest fajne, że ewoluujemy, zmieniamy się, było mnóstwo nowych doznań i doświadczeń, które mogły nas zmienić i zmieniły, ale te rdzenne zostały i to jest dobre. To jest wartość, że mogę zrobić retrospekcję, przyjrzeć się samemu sobie – mówi Adam Darski.
Część dochodu ze sprzedaży książki zasiliła konta Fundacji DKMS oraz Gdańskiego Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Hematologii i Transplantacji Szpiku.
Czytaj także
- 2024-06-04: Magdalena Boczarska: Spektakl „Wypiór” rozprawia się z mitem romantyzmu i z postacią Adama Mickiewicza. Nasz wieszcz wcale nie był takim kryształowym bohaterem i wielkim patriotą, za jakiego go uznajemy
- 2024-06-27: Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
- 2024-06-11: Mateusz Banasiuk i Magdalena Boczarska: Po 10 latach razem można też pracować na jednej scenie, mieć z tego dużą frajdę i się wzajemnie inspirować
- 2024-01-31: A. Bodnar: Bez naprawy sądownictwa nie będzie inwestycji. Trzeba przywrócić zaufanie przedsiębiorców do sądów i prokuratury
- 2024-02-14: Zakochaniu towarzyszą duże zmiany w zachowaniu i emocjach. Australijscy naukowcy zbadali, które obszary mózgu za to odpowiadają
- 2024-01-22: Adam Woronowicz: Cieszymy się, że córka namówiła nas do posiadania psa. Charlie cudownie zintegrował naszą rodzinę, poza tym jest moim osobistym trenerem
- 2024-01-02: Adam Woronowicz: Takie postacie jak Sylwester Hepner ze „Skazanej” są mroczne i złe. Największy paradoks polega na tym, że fajnie się je gra
- 2023-12-05: Adam Woronowicz: Na planie „Skazanej” czułem się niekomfortowo. Wiem, że przemoc na ekranie dobrze się sprzedaje, ale podczas takich scen nogi się pode mną uginały
- 2023-08-21: Mateusz Damięcki i Adam Woronowicz: W polskim kinie brakuje dobrych filmów familijnych. Nasza nowa produkcja ma ogromną szansę skraść serca całych rodzin
- 2023-08-02: Adam Woronowicz: Jakiś czas temu nawet nie myślałem, że nasza rodzina powiększy się o psa. Od niedawna jest jednak z nami Charlie i całkowicie skradł nasze serca
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.