Newsy

Omenaa Mensah pisze książkę o tolerancji. Będzie nosiła tytuł „Gorzka czekolada”

2015-02-17  |  06:55

Omenaa Mensah przyznaje, że wiele razy spotkała się z nietolerancją i dyskryminacją z powodu swojego pochodzenia i oryginalnego typu urody. Prezenterka nie kryje rozgoryczenia, że czasem najbardziej dwulicowi okazują się współpracownicy i ci, którzy udają przyjaciół. Teraz o swoich doświadczeniach napisze w książce zatytułowanej „Gorzka czekolada”. 

Prezenterka tłumaczy, że choć niezbyt miłych sytuacji nie brakuje, to stara się nie przejmować złośliwymi uwagami pod swoim adresem.

Czasami jad zżera tych najbliższych, tych, którzy pracują z tobą na co dzień.  Ale ja jestem za bardzo dumna ze swojego koloru skóry, pochodzenia, i korzeni, żebym się nad sobą użalała, wręcz przeciwnie. Ci wszyscy, którzy się śmiali, są w tym miejscu, w którym byli, a ja jestem już o wiele dalej – mówi Omenaa Mensah w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Prezenterka zapewnia, że opisze zarówno te nieprzyjemne, jak i te miłe chwile, które ją spotkały. Książka będzie zatytułowana „Gorzka czekolada”. 

Myślę, że ten tytuł mówi wszystko, bo ja jestem czekoladowa, a moje życie czasami było bardzo gorzkie, a czasami bardzo słodkie. Jednym słowem mowa będzie o tolerancji, o tym, czy ją faktycznie jako Polacy mamy czy nie. Będzie to bardzo osobista książka. Rozprawię z niektórymi zawistnymi i zazdrosnymi – zapowiada Omenaa Mensah. – W niektórych przypadkach padną nazwiska.

Prezenterka spodziewa się, że książka może wzbudzić kontrowersje, zwłaszcza w świecie show-biznesu. Dzięki tej publikacji chce swoim fanom i widzom przybliżyć nietypowe kulisy sławy i pokazać, jak bardzo trudna bywa droga do kariery.

Myślę, że to dość ciekawa pozycja na naszym rynku, dlatego że z tego, co wiem, jeszcze żadna dziewczyna z polskiego show-biznesu nie mówiła o tolerancji, blaskach i cieniach wynikających z egzotycznej jak na tę szerokość geograficzną urody – dodaje Mensah.

Omenaa Mensah ma już na swoim koncie książkę „Twoje 3i. Intuicja, indywidualność, inteligencja, czyli kobiece sztuczki nie tylko w biznesie”, w której radzi, jak osiągnąć sukces dzięki dobrej autoprezentacji. Jest też autorką poradnika z przepisami kulinarnymi dla dzieci „Zapiekanka, układanka, ciasteczko z bajeczką” i bajki o tolerancji, która została opublikowana w książce „Bajkowo. Dziennikarze dzieciom”.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.