Mówi: | Jarosław Kuźniar |
Funkcja: | dziennikarz |
Pierwsza wyprawa z biurem podróży Jarosława Kuźniara wyruszy na Syberię. Przedsięwzięcie nie jest nastawione na duże zyski
Jarosław Kuźniar chce połączyć pasję podróżowania z pracą zawodową. Właśnie ruszyła nowa odsłona prowadzonego przez dziennikarza portalu podróżniczego, który ma inspirować do ciekawych, oryginalnych wypraw. Kuźniar otworzył też biuro zajmujące się organizacją wypraw dla kameralnych grup odbiorców. Pierwsza wyprawa wyruszy na Syberię już w marcu. W tegorocznych planach jest także Japonia, Islandia i Grenlandia.
Serwis GoForWorld.com funkcjonuje od trzech lat jako strona internetowa biura podróży Fabryka Rozsądku. Teraz ma przekształcić się w portal podróżniczy, który będzie inspirował czytelników do wyjazdów. Kuźniar chce zachęcać do zwiedzania świata z dala od utartych, turystycznych tras. Na portalu mają znaleźć się zarówno artykuły i zdjęcia, jak i multimedialne relacje z wyjazdów i wywiady z osobami, które mają za sobą ciekawą podróż. Dziennikarz twierdzi, że to dopiero początek zmian, których wprowadzenie zajmie kilka miesięcy. Przyznaje jednak, że jest zaskoczony błyskawiczną reakcją dziennikarzy i blogerów na zmiany w portalu.
– Blogów podróżniczych jest od cholery, miejsc w sieci, w których ludzie piszą o swoich podróżach, jest bardzo dużo, a okazuje się, że właśnie ci ludzie, mimo że mają swoje blogi, napisali tego dnia, kiedy opowiedzieliśmy światu o sobie, że oni chętnie przyjdą i będą pisać osobne testy dla nas, żeby być w tej przestrzeni, która być może da im ruch na swojej stronie. Więc zmienia się to szybciej, niż myślałem, w miejsce gdzie piszą autorzy związani z podróżami, którzy na co dzień są w „Newsweeku”, „Polityce” czy „Tygodniku Powszechnym”, a tutaj chcą napisać jakąś inną rzecz, która im pozwoli dotrzeć do swoich czytelników – mówi Jarosław Kuźniar w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Dziennikarz chce także pomagać w zorganizowaniu podróży. W ramach serwisu działa biuro podróży specjalizujące się w tzw. background tours, czyli kameralnych wyjazdach dla maksymalnie dwunastu uczestników. Każdej grupie w podróży będzie towarzyszył przewodnik, który doskonale zna miejsce wyjazdu, bywał tam wielokrotnie i jest w stanie pokazać atrakcje niewymieniane w przewodnikach turystycznych. Już w marcu rusza wyprawa na Syberię pod opieką Michała Książka, przewodnika syberyjskiego i autora książki „Jakuck”.
Więcej przeczytasz na stronie: http://mamstartup.pl/aktualnosci/6176/dziennikarstwo-i-podroze-jaroslaw-kuzniar-uruchamia-portal-laczacy-pasje
– To jest niewielka grupa niewielka, tak by to na siebie zarobiło, ale by nie przyniosło Bóg wie jakiego zysku, żeby ci ludzie, jadąc, nawet w grupie, czuli, że są w bardzo indywidualnej podróży z kimś, tak jak na Syberię, kto już tam był, już tam zjadł zęby, już tam się zakochał, jak w przypadku Michała Książka. On będzie w stanie opowiadać, co się będzie działo i co się dzieje z okien pociągu kolei transsyberyjskiej, kiedy będziemy jechać do Nowosybirska z Moskwy. Będzie takim żywym przewodnikiem, nie trzeba będzie mieć otwartej książki, żeby się gdzieś prowadzić, tylko ta osoba, poza mną czy kimś innym z GoForWorld.com, będzie tę podróż zgłębiał – mówi Jarosław Kuźniar.
Dziennikarz przyznaje, że początki jego działalności na rynku turystycznym były trudne. Przez minione trzy lata popełnił kilka błędów, ale też bardzo dużo się nauczył i teraz przyszedł czas, aby pokazać swoje dzieło światu. Kuźniar podkreśla, że w całym przedsięwzięciu nie chodzi o duże zyski, lecz o połączenie dziennikarstwa i pasji, jaką od lat jest podróżowanie. Zamierza brać udział w większości wypraw i przywozić z nich materiały dziennikarskie.
– Chciałbym przywozić stamtąd materiały filmowe, które będą opowiadały tę podróż w taki sympatyczny, nowoczesny sposób. Można to robić na slajdach, ale to już jest trochę prehistoria. Chciałbym opowiadać to w nowoczesny, filmowy sposób, więc być może moja rola będzie też taka, że owszem, ja jestem, pomagam, organizuje jako kierownik tego całego zamieszania, ale tak naprawdę zajmuję się tam pokazywaniem, kręceniem i zbieraniem materiałów do filmu podróżniczego – mówi Jarosław Kuźniar.
Pierwsza wyprawa odbędzie się już w marcu, a jej uczestnicy wyjadą poznawać Syberię. Następna, do Japonii, planowana jest na jesień. W 2015 roku planowane są także wyjazdy na Islandię i Grenlandię. Kuźniar i jego współpracownicy myślą już także o roku 2016. W planach są wyjazdy do Indii i Urugwaju.
Czytaj także
- 2024-06-13: Anna Kalczyńska: Ostatni rok dał mi duży oddech i dziś już oglądam „Dzień Dobry TVN” z dystansem. Zmiany doceniamy po jakimś czasie
- 2024-02-01: Rośnie popularność rynku usług na żądanie. W tym roku największy popyt może być w obszarze budownictwa i organizacji eventów
- 2023-01-11: Blisko połowa sprzedawanych aut używanych jest warta mniej niż 10 tys. zł. Na rynek wtórny może trafiać więcej egzemplarzy w złym stanie technicznym
- 2022-02-11: PFR planuje przegląd ustawy o pracowniczych planach kapitałowych. Możliwa aktualizacja przepisów
- 2021-08-20: Jarosław Boberek: Show-biznes budowany jest na próżności, powierzchowności i nieuczciwości. Ludzie płacą ogromną cenę za to, w czym tkwią
- 2021-08-26: Jarosław Boberek: Często celebryci podają ludziom przepisy na życie. Zastanawiam się, kto im dał do tego prawo i dlaczego oni są takimi mentorami i mędrcami
- 2020-10-29: Monika Mazur: Niektórzy kochają zwierzęta, ale są też ludzie, którym ich los jest zupełnie obojętny. Żadne argumenty do nich nie przemawiają
- 2020-10-30: Majka Jeżowska: Bycie dobrym dla zwierząt odzwierciedla to, jakim jesteśmy narodem. Zwierzęta potrafią być lepszymi przyjaciółmi niż ludzie
- 2020-03-17: Grażyna Wolszczak: Nie jestem kobietą luksusową jak Iwonka Burnat. Program „Ameryka Express” nie zmienił więc tego, jak patrzę na pieniądze
- 2020-03-11: Jarosław Gowin: W obszarze sztucznej inteligencji Polska może stać się konkurencją dla reszty świata. Wymaga to współpracy firm z uczelniami technicznymi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.