Newsy

Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat

2025-05-19  |  06:26

Lider zespołu Feel przyznaje, że 2025 rok jest szczególnym w ich karierze, świętują bowiem 20-lecie istnienia. Muzyk nie kryje wzruszenia i jest dumny z tego, że udało im się przetrwać w branży przez tyle lat i odnieść duży sukces. Swój jubileusz grupa będzie świętować w piątek, 23 maja podczas Sopot Hit Festival. Z tej okazji nie zabraknie niespodzianek. Na scenie pojawi się chociażby Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.

„A gdy jest już ciemno”, „Jak anioła głos” czy „No pokaż, na co cię stać” – te hity zespołu Feel znają miliony Polaków. Fanów Piotra Kupichy nie może więc zabraknąć na widowni Opery Leśnej w Sopocie czy też przed telewizorami podczas najbliższej edycji Polsat Hit Festiwalu, gdzie ta popularna grupa będzie świętować 20-lecia istnienia.

– Będziemy świętować. Będziemy się cieszyć razem z sopocką publicznością i z innymi, wspaniałymi artystami. To jest zaszczyt być w tak zacnym gronie. Przygotowaliśmy nasze największe przeboje, choć oczywiście wszystkich nie da się zagrać. Naszym wyjątkowym gościem będzie Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” – mówi agencji Newseria Piotr Kupicha.

Lider zespołu Feel przyznaje, że dwie dekady na scenie minęły im wręcz w błyskawicznym tempie. Dopiero co debiutowali, a teraz świętują już jubileusz 20-lecia. Na koncie mają wiele utworów, które stały się przebojami, zdobyli najważniejsze nagrody muzyczne, w tym Fryderyki, Superjedynki i Eska Music Awards, zagrali setki koncertów w Polsce i za granicą. Piotr Kupicha nie ukrywa jednak, że najbardziej lubi występować na festiwalach, które przyciągają tysiące osób.

– Festiwale mają w sobie ogromną moc, koncerty również, chociaż te mniejsze koncerty czasami gdzieś ulatują z pamięci, natomiast festiwale i nagrody się pamięta – mówi.

Muzyk zaznacza, że szczególnie lubi wracać do Opery Leśnej w Sopocie. Jest to dla niego wręcz magiczne miejsce, do którego ma ogromny sentyment.

– Cieszę się, że razem z innymi artystami będę mógł uczestniczyć w tym pięknym wydarzeniu w Sopocie. Za kulisami jest wspaniała i niezwykle życzliwa atmosfera. Poza tym my Sopot znamy już jak własną kieszeń. Najlepsze gofry są przy molo. Cena jak cena, ale myślę, że to jest warte grzechu – mówi Piotr Kupicha.

W tym roku z racji jubileuszu grafik zespołu wręcz pęka w szwach. Planowane są koncerty w różnych miejscach w Polsce.

– Gramy bardzo dużo. Zresztą ja to cały czas powtarzam, my nie gramy z multitrackami, z podkładami. Feel jest żywą materią, to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania i myślę, że to jest też klucz do tego, że mamy już za sobą 20 lat. I oby zdrówka starczyło na kolejne. Ja lubię scenę, lubię na swój sposób show-biznes, poruszam się w nim czasami po omacku, ale lubię – podkreśla.

Piotr Kupicha zaznacza jednak, że mimo wielu zobowiązań zawodowych chciałby znaleźć też czas na odpoczynek.

– Zawsze robimy sobie przerwę w lipcu i może znowu pojedziemy do Sopotu – dodaje.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.