Newsy

Robert Kochanek stworzy zespół cheerleaderek koszykarskiej drużyny Legii Warszawa

2015-03-19  |  06:55

Robert Kochanek nawiązał współpracę z drużyną koszykarską Legia Warszawa. Będzie odpowiedzialny za wyszkolenie i przygotowanie występów cheerleaderek, które od sezonu 2015/2016 będą umilać mecze koszykarskiej Legii. Tancerz nie skompletował jeszcze zespołu, ma już jednak pierwsze pomysły na przyszłe choreografie. Podczas castingu szukać będzie dziewczyn odważnych, z poczuciem rytmu i pięknym uśmiechem, aby stworzyć zespół będący wizytówką Legii Warszawa.

Cheerleading w Polsce nie jest jeszcze tak powszechnym zjawiskiem, jak w Stanach Zjednoczonych, gdzie bez tanecznych pokazów nie może odbyć się żaden mecz. Zaczyna jednak zdobywać coraz większą popularność, kibice chcą bowiem czegoś więcej niż zmagania sportowców. Zdaniem działaczy Sekcji Koszykówki Legii Warszawa sportowe show to nie tylko wydarzenia na boisku czy parkiecie, lecz także cała otoczka wokół nich.

– W Polsce od jakiegoś czasu się zaczęły pojawiać większe, mniejsze, bardziej lub mniej zaawansowane drużyny cheerleaderek. Nawet z tego, co się orientowaliśmy jakiś czas temu, to odbywają się już jakieś zawody sportowe. To jest poniekąd sport, natomiast też uważam, że jeśli to jest kobieta, jeśli to jest taniec, jeśli to jest ruch, to na pewno jest to sztuka i jakiś sposób wyrażania emocji, artyzmu – mówi Robert Kochanek w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Zadaniem Roberta Kochanka jest przygotowanie profesjonalnego zespołu cheerleaderek, który od przyszłego sezonu będzie umilał występy koszykarzy Legii Warszawa. Ma na to czas do jesieni, więc castingi rozpoczną się już wkrótce. Tancerz zapowiada, że będzie szukać energicznych, odważnych, wysokich dziewcząt z pięknym uśmiechem. Mile widziane będą umiejętności taneczne lub akrobatyczne, bowiem planowane choreografie wymagać będą dużej sprawności fizycznej.

– Będziemy kładli nacisk na to, aby dziewczyny niczego się nie bały, były uśmiechnięte, bo uważam, że tutaj musimy postawić na taniec, ruch i na elegancję, ale sprawność fizyczna też jest potrzebna. Czyli jakaś gimnastyka artystyczna będzie bardzo mile widziana. Zapraszamy więc odważne dziewczyny, choć sądzę, że z każdego jesteśmy w stanie wycisnąć coś, co będziemy mogli pokazać. Ale to, co by mnie najbardziej interesowało, to poczucie rytmu, plastyka ruchu i przede wszystkim ten piękny, komunijny – jak to się kiedyś mówiło – uśmiech i wszystko do przodu – mówi Robert Kochanek.

Na castingi mogą się zgłaszać dziewczęta w wieku od 12 lat. Zespół zostanie podzielony na dwie grupy wiekowe: 12-16 lat oraz 16 lat. Robert Kochanek zapewnia jednak, że także dziewczęta młodsze i starsze mogą spróbować swoich sił i zaprezentować swoje zdolności. Jedynym przeciwwskazaniem do udziału w castingu są poważne kontuzje lub wady serca. Tancerz chce stworzyć zespół, który będzie wizytówką drużyny koszykarskiej, ale równie ważna jest dla niego dobra zabawa, dlatego dziewczęta powinny dobrze się ze sobą czuć i chętnie spędzać razem czas. Przyznaje też, że ma już pierwsze pomysły na przyszłe choreografie.

– Już sobie coś z teamem, z którym będę pracował nad tymi dziewczętami, układamy w głowach, jakie to mają być linie, jaki synchron, jakie figury akrobatyczne. Już coś się zaczyna dziać. Na mój temat krążą różne historie, że jestem dosyć wymagający i wydaje mi się, że jak przyciśniemy, podkręcimy kurek, to dużo wyciśniemy z tych dziewcząt. Może rozciągniemy, może nagniemy. Poza tym, że będą się ładnie uśmiechać, to na pewno będzie też na co popatrzeć – mówi Robert Kochanek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.