Mówi: | Tamara Gonzalez Perea (Macademian Girl) |
Funkcja: | blogerka modowa |
Tamara Gonzalez Perea: Social mediów nie można prowadzić w niedzielny sposób. Trzeba być cały czas zaangażowanym i konsekwentnym
Konsekwencja, zaangażowanie i jasny przekaz – to zdaniem blogerki sposoby na sukces w mediach społecznościowych. Autorka bloga Macademian Girl radzi regularnie publikować posty, serwować odbiorcom wysokiej jakości, angażujący kontent i jak najdłużej samodzielnie prowadzić swoje kanały w social mediach.
Tamara Gonzalez Perea należy do najlepiej radzących sobie w sieci blogerek modowych. Regularnie, aczkolwiek nie nazbyt często, publikuje nowe posty i zdjęcia, pozostaje w stałym kontakcie z internautami, sukcesywnie odpowiadając na ich komentarze i pytania. Na Facebooku jej blog Macademian Girl ma blisko 210 tys. fanów, na Instagramie natomiast ponad 250 tys. Blogerka uważa, że do zaistnienia w sieci potrzebna jest przede wszystkim konsekwencja i jasny przekaz.
– Czy jest to projektant, blogerka czy ktoś, kto zajmuje się czymś innym, ważne, żeby miał jakiś własny głos i żeby umiał ten głos i to, co chce powiedzieć, dobrze komunikować – mówi Tamara Gonzalez Perea agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Aby zyskać wiernych fanów w mediach społecznościowych, niezbędny jest ciekawy, dostosowany do ich zainteresowań kontent. Serwowana odbiorcom treść musi być dobrej jakości oraz angażująca dla czytelnika. Kontent musi być jednak dostarczany regularnie, tylko w ten sposób możliwe jest bowiem utrzymanie stałego zainteresowania fanów oraz przyciągnięcie uwagi nowych odbiorców.
– Social media to już nie jest coś, co się prowadzi w tzw. sposób niedzielny, czyli od czasu do czasu, tylko faktycznie trzeba być cały czas zaangażowanym, trzeba pilnować tego, co się publikuje – mówi Tamara Gonzalez Perea.
Blogerka jest przekonana, że konsekwencję w prowadzeniu mediów społecznościowych można wyćwiczyć. Warto w tym celu analizować statystyki, zwracać uwagę na to, jakie posty najbardziej angażują odbiorców, prześledzić pory dnia, w których fani są najczęściej obecni w social mediach. Zdaniem autorki bloga Macademian Girl media społecznościowe to obecnie najtańsze i najbardziej powszechne narzędzie marketingowe, pozwalające wypromować swoją markę nawet przy ograniczonym budżecie. Należy jednak umiejętnie z niego korzystać.
– Na początku uważam, że profile należy prowadzić absolutnie samodzielnie, dlatego że my znamy siebie najlepiej, wiemy, co chcemy przekazać, a jeżeli jeszcze nie wiemy, to warto się tego dowiedzieć i dopóki można, to takie kanały najlepiej prowadzić samemu – mówi Tamara Gonzalez Perea.
Radzi, by pomocy fachowców szukać dopiero w momencie, gdy mała marka przeradza się w duży brand. Przy działalności zakrojonej na szeroką skalę niezbędne jest prowadzenie kilku różnych kanałów w mediach społecznościowych, a to jest niezwykle trudne do samodzielnego wykonania.
Czytaj także
- 2025-04-07: Księża zgłaszają duże poczucie zagrożenia. Połowa badanych doświadczyła agresji w ostatnim roku
- 2025-04-02: Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-03-11: Nowe prawo ograniczy dostęp dzieci do niebezpiecznych treści w sieci. Obecnie większość nastolatków ma dostęp do pornografii czy hazardu
- 2025-02-25: Radosław Majdan: Do swojego domu chamstwa nie zapraszam i tak samo jest z Instagramem. Jeżeli ktoś zachowuje się nieładnie, to z dużą przyjemnością go blokuję
- 2025-02-12: Jakub Rzeźniczak: Chciałbym wrócić do piłki nożnej. Teraz jednak widzę siebie już nie na boisku, ale na szczeblach zarządzających
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2025-01-02: Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.