Newsy

Łukasz Jemioł zaprojektował koszulkę, by wesprzeć akcję dokarmiania psów i kotów w schroniskach

2014-08-27  |  10:25

Łukasz Jemioł wsparł akcję dokarmiania psów i kotów w schroniskach "Kupując-pomagasz" i z tej okazji zaprojektował specjalną koszulkę. Limitowana edycja ma trafić m.in. do gwiazd, popierających inicjatywę. Na konferencji rozpoczynającej tegoroczną akcję w T-shircie pojawiła się już Edyta Herbuś. 

Koszulka jest takim archetypem psa i kota: pies goni psa, kot goni kota. Na tę chwilę zostało wyprodukowanych 90 limitowanych sztuk, które trafią do gwiazd i do osób, które wspierają ten świetny projekt. Jeśli się uda, to koszulka będzie dostępna w sklepach, w których sprzedaję w Polsce – w moim atelier w Warszawie oraz w sześciu różnych sklepach w Polsce. Trzymam kciuki, żeby jak najwięcej osób założyło taką koszulkę i poprzez taką pomoc i taki zakup pomagało najmniejszym naszym przyjaciołom. To jest takie bardzo małe włączenie się w tę akcję z mojej strony – mówi Łukasz Jemioł.

Projektant już od dwóch lat popiera akcję „Kupując-pomagasz”.  Jednak propozycję stworzenia koszulki otrzymał dopiero teraz.

Sam mam psa, stąd temat jest mi bliski. Automatycznie zgodziłem się, choć mój pies buldog francuski, nie jest ze schroniska - tłumaczy Łukasz Jemioł.

Oprócz Łukasza Jemioła, ambasadorami szóstej już edycji „Kupując-pomagasz” zostali m.in. Edyta Herbuś, Aleksandra Kwaśniewska, Zofia Ślotała, Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Beata Sadowska, Michał Piróg. Przedsięwzięcie jest organizowane przez firmy Pedigree i Whiskas z okazji Światowego Dnia Zwierząt. W inicjatywę można się włączyć kupując karmę oznaczoną logo „Kupując-pomagasz”. Następnie należy zarejestrować na stronie akcji dołączony kupon i wybrać schronisko, do którego ma trafić posiłek. Można także „polubić” facebookową stronę inicjatywy, gdzie dostępna jest specjalna aplikacja, dzięki której również można nakarmić zwierzęta.

Schronisko jest takim miejscem, które trochę napawa nadzieją, ale też smutkiem. Przeznaczając chociaż grosz na psy, które nie są obcą sprawą, będziemy mogli wspierać je bardziej i dawać im fajniejsze życie w takich miejscach – zachęca Łukasz Jemioł.

To nie pierwszy raz, kiedy projektant włącza się w akcję charytatywną, projektując koszulkę. Na początku roku Łukasz Jemioł wsparł program „"Nurture the World" w Polsce. Zaprojektował koszulkę z motywem serca i motyla. Jeden sprzedany T-shirt gwarantował 10 posiłków polskim dzieciom.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.