Mówi: | Łukasz Jemioł |
Funkcja: | projektant |
Newsy
Łukasz Jemioł odniósł ogromny sukces podczas Tygodnia Mody w Lizbonie
2014-03-26 | 06:05
Tagi: Łukasz Jemioł, Tydzień Mody w Lizbonie, Gala Osobowości i Sukcesy 2014, sukces polskiego projektanta, Fashion Week ModaLisboa
Łukasz Jemioł zaprezentował swoją najnowszą kolekcję podczas Tygodnia Mody w Lizbonie. Wiosenno-letnia propozycja polskiego projektanta zachwyciła miłośników świata mody i zebrała jedne z najdłuższych owacji podczas całego Fashion Week ModaLisboa. Po pokazie polski projektant był rozchwytywany przez tłumy dziennikarzy i fotoreporterów. Udzielił wywiadu m.in. dla włoskiego i portugalskiego „Vogue’a”. Łukasz Jemioł nie kryje satysfakcji z sukcesu, jaki udało mu się odnieść. Podkreśla, że to prestiżowa impreza modowa, która daje szansę zaistnieć na arenie międzynarodowej.
W Lizbonie Łukasz Jemioł zaprezentował nową odsłonę kolekcji, która wcześniej została pokazana w Warszawie. Klasyczną już niemal paletę ulubionych barw projektanta, czyli szarość, biel i czerń, tym razem przełamywały: nasycona czerwień i oranż. Projektant postawił na wysokiej jakości tkaniny – delikatne jedwabie i unikatowe żakardy. Nie zabrakło również kobiecych akcentów: szykownego błysku i subtelnych przezroczystości.
– Portugalczycy przyjęli mnie naprawdę bardzo ciepło. Niezwykle się cieszę z jakichś wywiadów, które mi się udało zrobić dla włoskiego i portugalskiego „Vogue’a”, do „Collezioni”, do prasy, którą bardzo trudno ściągnąć na pokaz do Polski, i fajnie, gdy oni dostrzegają potencjał nowych projektantów, którzy są na innych rynkach – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Łukasz Jemioł, projektant mody.
To nie był pierwszy pokaz Łukasza Jemioła w Lizbonie. Po raz pierwszy projektant miał okazję oczarować miłośników ModaLisboa w 2010 roku.
– Myślę, że sukces poza granicami Polski jest niezwykle istotny, bo on potwierdza taką regułę, że fajnie wykonuje się swój zawód. W Polsce jestem znany, natomiast, gdy jedzie się gdzieś w świat i się jest miło odbieranym, to jest to ogromna nobilitacja. Nikt znajomy nie siedzi na widowni, nie ma przyjaciół, wystawiona jest jedynie moja praca. W Polsce jest troszkę inaczej, bo tu nas wszyscy znają, tam zdajemy egzamin na nowo – dodaje projektant.
Podczas tegorocznej gali Osobowości i Sukcesy Roku Łukasz Jemioł otrzymał nagrodę w kategorii projektant.
Czytaj także
- 2024-12-16: Krystian Ochman: Zawsze odrzucałem różne propozycje na sylwestra, ale teraz wezmę udział w wyjątkowym koncercie. Stworzę duet z moim dziadkiem
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
- 2024-11-06: Martyna Wojciechowska: Cudownie mieć 50 lat, wiedzieć, czego się chce i czego się na pewno nie chce. To dla mnie bardzo dobry czas
- 2024-09-18: Wylesianie jedną z głównych przyczyn zmian klimatu. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę
- 2024-07-17: Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
- 2024-06-07: Fala zwolnień grupowych budzi obawy o konkurencyjność polskiego rynku. Spodziewana duża reorganizacja w działaniu firm
- 2024-08-08: Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta
- 2024-05-14: Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
- 2024-05-07: Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
- 2024-05-02: Nadwyżki zbóż pozostaną problemem także w kolejnym sezonie. Wszystko zależy od zwiększenia możliwości eksportowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.