Newsy

Zespół Pectus będzie dziś śpiewał kolędy po góralsku

2013-12-24  |  09:20
Grupa Pectus w Święta Bożego Narodzenia nie zamierza odpoczywać od muzyki. Tomasz, Marek, Mateusz i Maciej Szczepanik, czyli bracia tworzący zespół, każdego roku kolędują, przygrywając sobie na instrumentach.

W naszej rodzinie nigdy nie ma nudy. Zawsze śpiewaliśmy przy choince kolędy i pastorałki. Takie trochę z zabarwieniem góralskim, bo pochodzimy spod Nowego Sącza, z miejscowości Bogoniowice-Ciężkowice, a tam ta muzyka folkowa, folklorystyczna zawsze rozbrzmiewała. Kolędy ludowe i pastorałki śpiewaliśmy w rodzinie z mamą i tatą. Zawsze się znalazł akordeon, tamburyn i gitarka mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle lider grupy, Tomasz Szczepanik.

Autorzy hitów „Barcelona”czy „Szkoła marzeń” nie kończą na kolędowaniu w swoim domu, ale po Wigilii kontynuują je, odwiedzając sąsiadów i najbliższych. 

Zespół, którego ostatnia płyta „Siła braci” zyskała w sierpniu 2013 roku status złotej, wyjątkowo docenia siłę rodzinnego ogniska. Partnerki muzyków mogą liczyć na ich sprawiedliwość w podziale świątecznych dni pomiędzy dwie rodziny.

Jest zawsze część świąteczna w naszym najbliższym gronie. Później oczywiście rozjeżdżamy się do swoich połowic, żeby też uszanować tradycje z innego regionu Polski opowiada wokalista zespołu Pectus.

Tuż po świętach rozpoczyna się bardzo pracowity okres dla zespołu, m.in. zagraniczne koncerty oraz nagranie nowego teledysku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.