Newsy

Nowoczesne ośrodki spa nie tylko dbają o wygląd swoich gości. Coraz częściej skupiają się także na ich pasjach

2015-06-23  |  06:35

Urlop bez konieczności rezygnacji z codziennego stylu życia taką możliwość dają nowoczesne ośrodki wellness i spa. Placówki te ograniczają się już nie tylko do dbania o wygląd i kondycję fizyczną, lecz także o ich pasje i tryb życia. Oprócz zabiegów i terapii oferują warsztaty, zajęcia sportowe, wycieczki w ciekawe miejsca w okolicy. Oferują także posiłki zgodne z codzienną dietą ich gości.

Lifestination to nowe pojęcie w hotelarstwie wellness i spa, którego autorką jest znana amerykańska futurolożka Edie Weiner. Trend ten zakłada zupełnie inne od dotychczasowego spojrzenie na tego typu ośrodki wypoczynkowe. Miejsca te przestają być bowiem tylko przestrzenią, gdzie można zadbać o piękny wygląd i kondycję fizyczną. Obecnie w hotelach wellness i ośrodkach spa klienci, oprócz poddawania się zabiegom i terapiom, mogą także realizować swój styl życia. Dotyczy to zarówno diety, jak i hobby czy sposobu spędzania wolnego czasu.

– Wyjeżdżamy na urlop i chcemy, żeby obiekty hotelowe czy pensjonaty spełniły nasze upodobania kulinarne, preferencje co do konkretnych diet, stylu życia. Widać też trend, który zakłada stawianie na pasje, upodobania nie tylko kulinarne, lecz także dodatkowe atrakcje, warsztaty – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marta Fiedorowicz, dyrektor generalny Cottonina Villa & Mineral SPA Resort.

Dla klientów nowoczesnych ośrodków spa i wellness liczy się obecnie możliwość kontynuowania codziennego zdrowego stylu życia. Ważnym elementem ofert takich ośrodków jest więc zdrowa, niskokaloryczna kuchnia. Klienci oczekują także zapewnienia im możliwości aktywności fizycznej, aby podczas wyjazdu nie musieli zaniedbywać prozdrowotnych nawyków z życia codziennego.

Klientom preferującym zdrowy, ekologiczny tryb życia ośrodki spa powinny oferować zabiegi oparte na naturalnych kosmetykach. Zgodnie z trendem lifestination powinny również zapewnić swoim gościom możliwość rozwijania pasji lub hobby. Wielu klientów chce także poznać lokalną kulturę, a hotele powinny mu w tym pomóc.

Zauważamy, że goście coraz częściej dopytują nas o to, jaką mamy kuchnię, jaka jest filozofia spa, co dodatkowo zaproponujemy im w trakcie pobytu. Na pewno kluczowym elementem są wszelkiego rodzaju aktywności związane ze spędzaniem wolnego czasu czy odpowiedni teren, na którym ten obiekt się znajduje – mówi Marta Fiedorowicz.

W ramach rozwijania pasji swoich klientów hotele wellness mogą organizować zajęcia sportowe pod okiem instruktora, warsztaty prowadzone przez doświadczonego sommeliera, który nauczy rozpoznawać gatunki win, wieczory poświęcone lokalnej kulturze. W Polsce istnieje już hotel, w którym miłośnicy golfa mogą pod okiem instruktora przygotować się do egzaminu na Zieloną Kartę.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Problemy społeczne

Zmęczenie i spadek motywacji coraz częstszym problem polskich pracowników. Niewielu może liczyć na wsparcie pracodawców

Polacy należą do najdłużej pracujących społeczeństw w Europie, co przekłada się też na wysoki odsetek osób odczuwających zmęczenie w pracy. Najczęstsze tego symptomy to znudzenie i brak motywacji, które na początku mogą się wydawać niepozorne, ale w dłuższej perspektywie mogą prowadzić do wypalenia zawodowego. Choć o zdrowie psychiczne pracowników najlepiej zatroszczą się oni sami, to również pracodawcy mają tutaj swoją rolę do odegrania. Czterech na 10 jednak nie dostrzega tego problemu.