Newsy

Jarosław Szado: ilość gwiazdeczek jest tak ogromna, że nie nadążam z zapamiętaniem ich imion

2018-03-20  |  06:21

Kiedyś pomyliłem Marikę z Mariną – przyznaje dziennikarz. Jego zdaniem wielość nowych gwiazd pojawiających się w polskim show-biznesie sprawia, że coraz trudniej zapamiętać ich imiona. Aby uniknąć kolejnych wpadek, Szado stosuje zaimki wskazujące lub zwroty grzecznościowe jak „Szanowna Pani”.

Internet otworzył drzwi do show-biznesu dla niemal wszystkich aspirujących artystów. Dzięki vlogom, własnym kanałom tematycznym oraz serialom internetowym możliwe jest szybkie zdobycie popularności, a nawet statusu gwiazdy. Podobny efekt mają wciąż niezwykle lubiane przez widzów programy typu talent show.

– W show-biznesie jest coraz więcej gwiazd. Gwiazdeczek jest tak ogromna ilość, że nie nadążam z zapamiętaniem ich imion – mówi Jarosław Szado agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Niewystarczająca znajomość nowych, dopiero wchodzących na salony gwiazd może prowadzić do poważnych wpadek zawodowych. Dziennikarzowi Polsat Café zdarzyło się pomylić Marikę z Marinę – nie znał jeszcze tej pierwszej, powiedziano mu jedynie, że jest to nowa wokalistka. Imię skojarzyło mu się natomiast z inną artystką.

– Pamiętałem Marinę, ponieważ moja siostra uczyła ją kiedyś w szkole, pamiętam ją jako dziewczynkę. Oczywiście zacząłem pytaniem: Marina, powiedz jak w muzyce? Na co ona spojrzała i odeszła – mówi Jarosław Szado.

Dziennikarz przyznaje, że był przerażony swoją wpadką. Przeprosił Marikę i z czasem nawet się z nią zaprzyjaźnił, do dziś jednak wspomina początek ich znajomości z zażenowaniem.

– Od tej pory, jak nie wiem, jak ktoś ma na imię, to lecę na „ty” albo „Szanowna Pani”, „Szanowny Panie” – mówi Jarosław Szado.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.