Mówi: | Monika Szwed |
Funkcja: | dekorator |
Firma: | Home & You |
Jesienią w wystroju wnętrz warto postawić na barwne dodatki i oryginalne kompozycje z liści
Jesienna aranżacja wnętrz to przede wszystkim dobór odpowiednich kolorów. Ciepłymi barwami można nie tylko odmienić charakter pomieszczenia, lecz także stworzyć przytulną i radosną atmosferę, która pomoże przetrwać chłodne deszczowe dni. Niezwykły klimat tworzą też dodatki, takie jak dekoracyjne poduszki, kompozycje z liści i owoców czy zapachowe świeczki.
– Proponuję wprowadzać ciepłe kolory: pomarańcze, żółcie, zielenie, ciepłe brązy i beże. Możemy to zrobić w bardzo prosty sposób – przede wszystkim poszewki dekoracyjne, koce, pledy, których nie może zabraknąć wieczorami, kiedy odrobina chłodu pojawia się w naszych mieszkaniach – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Monika Szwed, dekorator Home & You.
Monika Szwed podkreśla, że ciepłe barwy wprowadzają do domu jesienny klimat, budzą skojarzenia ze spacerem po parku i z pewnością dodadzą energii podczas szarych i deszczowych dni. Warto też zadbać o oryginalne kompozycje.
– Do wazonów można włożyć patyki dekoracyjne, na których znajdują się dynie, kasztany, żołędzie i przede wszystkim jesienne liście. Pojawiają się wianki z dyniami i sezonowymi owocami. Bardzo ciekawie wyglądają różnokolorowe świeczki we wnętrzach – podkreśla Monika Szwed.
W tym sezonie modne jest również połączenie ciemnej zieleni z fioletem. Monika Szwed podpowiada, że takie rozwiązanie kolorystyczne świetnie sprawdza się na przykład w duecie: obrus i podkładki na stół. Z kolei w dekoracjach niesłabnąca popularnością cieszy się motyw sowy.
– Sowa pojawia się praktycznie wszędzie, widzimy ją nie tylko w tekstyliach, takich jak obrusy czy podkładki, lecz także na poszewkach, serwetkach, przeróżnej ceramice, czy nawet w kolekcjach zastawy stołowej. Możemy skompletować sobie całą zastawę: filiżanki, czajniczek, talerze, podstawki pod gorącą herbatę czy torebki od gorącej herbaty – tłumaczy Monika Szwed.
Czytaj także
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-03-06: Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan
- 2024-11-14: Artur Barciś: Wystawy sklepowe są już świąteczne – to jest biznes. Jednak kolędy słuchane od listopada zaczynają się nudzić
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-09-06: Rafał Zawierucha: Kocham remonty i nadzorowanie wszystkiego. Wspaniale sprawdzam się w dyrygowaniu i rozdzielaniu obowiązków
- 2024-07-26: Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew
- 2024-06-12: Katarzyna Dowbor: Uwielbiam remonty. Gdybym nie była dziennikarką, to zostałabym scenografką albo architektem wnętrz
- 2024-05-21: Lara Gessler: Moje aktualne mieszkanie jest już szesnastym. Połowy kuchni jeszcze nie pokazuję, bo nie mam blatu kuchennego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.