Mówi: | Joanna Przetakiewicz |
Funkcja: | projektantka mody |
Joanna Przetakiewicz: Uwielbiam rozmawiać z ludźmi i nie interesują mnie miałkie tematy. Mam w planach uruchomienie kanału na YouTubie
Projektantka przyznaje, że od zawsze wolała bezpośredni kontakt niż spotkania poprzez komunikatory internetowe. Tłumaczy, że obecnie ludziom na całym świecie brakuje codziennej bliskości. Dlatego też za pomocą przedsięwzięć, które tworzy, pragnie zwrócić uwagę na potrzebę szczerej rozmowy. Joanna Przetakiewicz niedawno wydała książkę pod tytułem „Nie bałam się o tym rozmawiać”, która jest owocem projektu Era Nowych Kobiet. Hashtag #niebojesię, promujący inicjatywę, jest coraz bardziej popularny w internecie. Następnym krokiem będzie założenie własnego kanału na YouTubie.
Era Nowych Kobiet to dynamicznie rozwijający się ruch społeczny, który działa już od 2018 roku. Ma on inspirować kobiety do wzajemnej życzliwości. Uczestniczki podczas długich i szczerych rozmów motywują się i wspierają. Inicjatorka projektu Joanna Przetakiewicz tłumaczy, że zainteresowanie ruchem świadczy o tym, jak bardzo był potrzebny.
– Bardziej lubię rozmawiać na żywo niż online, bo wiem, że nic nie zastąpi nam prawdziwego kontaktu, spojrzenia w oczy, usłyszenia głosu, magii pierwszego wrażenia. Zbudowałyśmy plemię Ery Nowych Kobiet po to, żeby być offline. Grup facebookowych i chatów jest obecnie bardzo dużo i niektóre z nich są wartościowe, ale zawsze będę stawiała na spotkania w realnym życiu – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle projektantka mody.
Chociaż pandemia sprawiła, że regularne spotkania i rozmowy Ery Nowych Kobiet przeniosły się do internetu, wszystko zaczyna wracać do normy. Zarówno Joannę Przetakiewicz, jak i uczestniczki bardzo to cieszy.
– Zanim wybuchła pandemia, spotkania odbywały się codziennie, również w mniejszych miastach, lokalnie. To świadczy o tym, jak bardzo dziewczynom potrzebne były rozmowy offline – zaznacza.
Projektantka tłumaczy, że sukces i pozytywny odbiór Ery Nowych Kobiet motywują ją do dalszego rozwijania ruchu. Przyznaje, że już niedługo chciałaby zacząć przygodę z kanałem na YouTubie. Ma bardzo dużo pomysłów i intensywnie pracuje nad ich realizacją.
– YouTube jest w moich planach. Mam już nagranych kilka odcinków, tylko nie chciałam odpalać wszystkich projektów jednocześnie. Najważniejsza była dla mnie akcja „Nie boję się”. Jednak kanał niedługo ujrzy światło dzienne – zapowiada.
Książka „Nie bałam się o tym rozmawiać” zawiera obszerne rozmowy z bohaterkami, które przez lata nie mogły poradzić sobie z nękającymi je problemami dotyczącymi hejtu, przemocy seksualnej czy samoakceptacji. Przetakiewicz tłumaczy, że kanał na YouTubie także będzie poruszał odważne i kontrowersyjne tematy. Autentyczność jest dla projektantki priorytetem.
– Uwielbiam rozmawiać z ludźmi. Mój kanał na YouTubie będzie o kobietach oraz o szczerości. Nie interesują mnie miałkie tematy. Nie jestem doświadczoną dziennikarką, która siada i zadaje pytania. Rozmowy będą bardzo naturalne oraz szczere. Opowiem również o moim świecie, stylu, domu. Na razie nie mam czasu, żeby w pełni to rozwinąć, bo projekt wymaga dużo energii – zwraca uwagę projektantka.
Czytaj także
- 2021-01-25: Olga Semeniuk: W pierwszej kolejności będą odmrażane sklepy detaliczne i centra handlowe. Jesteśmy gotowi do wdrożenia protokołów bezpieczeństwa dla ponad 40 branż
- 2021-01-26: Sanepid przeprowadza nawet 1300 kontroli dziennie w otwartych placówkach gastronomicznych. Tymczasem sądy uchylają kary za łamanie obostrzeń
- 2021-01-27: Podczas 60-lecia Warszawskiej Opery Kameralnej odbył się operowy pokaz mody. Kostiumy zaprezentowały aktorki młodego pokolenia
- 2021-01-25: Zanieczyszczone powietrze jest jak taksówka dla koronawirusa. Większa liczba zgonów w 2020 roku to w dużej mierze efekt smogu
- 2021-01-19: Federacja Przedsiębiorców Polskich: Kolejne zmiany stawek akcyz na papierosy i wyroby nowatorskie nie są potrzebne. Trzeba brać pod uwagę również politykę zdrowotną państwa
- 2021-01-20: Polskie koncerny łączą siły na rynku farm wiatrowych. Dzięki nowej ustawie inwestycje na Bałtyku dynamicznie przyspieszą
- 2021-01-26: Amnesty International: Bogate kraje kupiły już ponad 80 proc. dostaw szczepionek. Biedne zaszczepią w tym roku tylko 1 na 10 osób
- 2021-01-18: Prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego: Szczepienia podstawą bezpieczeństwa uczniów i nauczycieli. Powinny być przeprowadzane równolegle ze szczepieniami seniorów
- 2021-01-22: Zdecydowana większość pracujących uciekła z pracowniczych planów kapitałowych. Mimo wysokich zwrotów z oszczędzania
- 2021-01-26: Polskie lotniska mierzą się z największym kryzysem w historii. Część portów czeka upadłość lub będzie musiała się przebranżowić
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Paweł Tur: Żyję nadzieją, że wszystko zmieni się wiosną. Może nas odblokują, będziemy mogli się spotkać, pójść na koncert
W środku kalendarzowej zimy wokalista zaprezentował swoim fanom swój kolejny singiel zatytułowany „Wiosna”. To niezwykle optymistyczny i wypełniony pozytywną energią utwór. Opowiada o tym, że niezależnie od okoliczności każdy z nas pragnie bliskości drugiej osoby. Odwzajemnione uczucie i spokój są tak samo ważne jak zdrowie, a połączenie tego wszystkiego daje poczucie szczęścia, którego wszyscy potrzebujemy. W teledysku wystąpiła znana modelka Nikola Stajszczak.
Problemy społeczne
Jurek Owsiak: Żeby masowo szczepić Polaków, potrzeba pracy 24 godziny na dobę, także wolontariuszy. Jesteśmy gotowi wspomóc polską służbę zdrowia w akcji szczepień

W Polsce przeciwko koronawirusowi zaszczepiono pierwszą dawką ok. 600 tys. osób, a w rządowych magazynach czeka ok. 470 tys. szczepionek. To rezerwy na drugie dawki dla tych, którzy zostali zaszczepieni pierwszą. Tempo szczepień nie jest imponujące nie tylko ze względu na mniejsze dostawy od producentów w ostatnich dniach, ale też organizację całej operacji logistycznej. Zdarzały się dni, kiedy dziennie szczepionych jest ok. 11–12 tys. osób. Dlatego Jerzy Owsiak zaproponował wsparcie WOŚP w całym procesie. – To moment, kiedy potrzebne są wszystkie ręce na pokład – mówi.
E-commerce
Nowe technologie zacierają różnicę między tradycyjnymi a wirtualnymi zakupami. W innowacyjne systemy inwestują firmy odzieżowe i obuwnicze

Sklepy odzieżowe i obuwnicze w coraz większym stopniu wykorzystują sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe. W ten sposób mogą zmaksymalizować doświadczenie zakupowe użytkowników oraz usprawnić procesy sprzedaży za pomocą analiz predykcyjnych i sterowanych procesów sprzedaży. Inteligentni asystenci cyfrowi polecają klientom ubrania na podstawie ich wzrostu i wagi, autonomiczne szatnie same dostarczają wybraną odzież, zaś w sklepach obuwniczych, dzięki skanowi stopy w 3D, klient nie musi mierzyć butów, system sam znajdzie mu odpowiedni rozmiar w zależności od marki.