Newsy

João de Sousa z „X Factora” wydaje płytę. Piosenkarz nagrał utwory po polsku i portugalsku

2014-06-20  |  06:50
João de Sousa, uczestnik czwartej edycji programu „X Factor”, rozpoczął przygotowania do wydania nowego albumu studyjnego. Wraz z Portugalczykiem nad nagraniami pracuje zespół Fado Polaco. Krążek ma ukazać się na początku przyszłego roku. 

Fado Polaco to oprócz João de Sousy trzech innych muzyków: Martin Złotnicki, Marcin Spera oraz Ireneusz Folusz. Poprzedni album grupy – „Joao de Sousa & Fado Polaco” – ukazał się 24 września 2012 roku. Teraz formacja rozpoczyna pracę nad zupełnie świeżym materiałem.

Pracuję nad nową płytą, która ukaże się, mam nadzieję, na początku następnego roku. Materiał już mam, teraz po prostu trzeba usiąść i rozpocząć nagrania. Trzeba też załatwić wszystkie rzeczy bezpośrednio niezwiązane z muzyką – precyzuje Portugalczyk.

João de Sousa zdobył popularność dzięki występowi w programie „X Factor”. Młody muzyk w eliminacjach zachwycił publiczność i jurorów utworem „Groszki i róże” Ewy Demarczyk. Portugalczyk trafił do drużyny Tatiany Okupnik, a w trakcie finałowych koncertów odpadł jako drugi. Wokalista przyznaje, że lubi śpiewać zarówno po polsku, jak i portugalsku. Jednak na obecną chwilę nie odważyłby się napisać tekstu piosenki w naszym języku.

Na płycie będę śpiewał w obu językach. Teksty piszę po portugalsku, bo nie mam odwagi, żeby tworzyć je po polsku. Rozmawiam z kilkoma osobami i właśnie one przygotują dla mnie teksty w tym języku. Będzie to wygodniejsze, bo nie będę musiał na koncertach tłumaczyć tego, co zaśpiewałem. Co prawda muzyka broni się sama, ale chciałbym, żeby ludzie rozumieli i śpiewali razem ze mną. Jak na przykład wykonuję „Groszki i róże” lub „Miłość Ci wszystko wybaczy”, to jest bardzo pięknie, bo wszyscy znają te utwory i panuje zupełnie inna energia. Chciałbym w przyszłości pisać polskie piosenki, żeby ludzie za 10-20 lat je kojarzyli i się z nimi identyfikowali – dodaje muzyk.

João de Sousa, oprócz koncertowania z grupą Fado Polaco, współtworzy także projekt Pensao Listopad, z którym nagrał w 2009 roku album „Concerto Dentrum”. Artysta gościł ostatnio na uroczystym spotkaniu z okazji Narodowego Dnia Portugalii, który został zorganizowany przez Turismo de Portugal, narodową agencję odpowiedzialną za promocję i zrównoważony rozwój turystyki, łącząca wszystkie instytucjonalne kompetencje związane ze stymulacją turystyki.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.