Mówi: | Julia Kuczyńska |
Funkcja: | autorka bloga Maffashion |
Julia Kuczyńska: Polska nie jest chyba gotowa na kreatywne kampanie reklamowe
Nigdy nie oszukałam swoich fanów – twierdzi Julia Kuczyńska. Autorka bloga Maffashion przyznaje, że reklama Orange z jej udziałem miała być kontrowersyjna i budzić sprzeczne emocje, bowiem spoty reklamowe nie powinny być nudne. Zdaniem blogerki reakcja przedstawicieli branży reklamowej pokazuje, że Polacy nie są jeszcze gotowi na kreatywne i odbiegające od standardów kampanie reklamowe.
W połowie października Julia Kuczyńska poinformowała na swoim profilu na Facebooku, że skradziono jej telefon. Wkrótce blogerka zaczęła też publikować zdjęcia, które złodziej robił jej telefonem. Kuczyńska twierdziła, że korzysta z usługi automatycznego zapisywania zdjęć na wirtualnym dysku, do którego dostęp ma z różnych urządzeń. Po dwóch tygodniach wyjaśniła, że rzekoma kradzież telefonu była elementem kampanii reklamowej usługi Orange Cloud. Branża reklamowa odniosła się do pomysłu sceptycznie, twierdząc, że żadna reklama nie powinna bazować na oszustwie. Julia Kuczyńska miała nadzieję, że reklama będzie budzić skrajne emocje. Jej zdaniem kampanie promocyjne nie powinny bazować na nudnych spotach reklamowych.
– Zawsze jest tak, że jak ktoś znany weźmie udział w kampanii reklamowej, to od razu pojawiają się głosy, że się sprzedał. Wydaje mi się, że ludzie są po prostu za mało elastyczni, że Polska nie jest jeszcze gotowa na kreatywne kampanie, takie jak choćby ta, w której brałam udział. Nie mówię, że kampania Orange była duża, ale mam nadzieję, że będzie ona początkiem zmian na polskim rynku reklamy, sprawi, że akcje będę bardziej kreatywne i bardziej zabawne – mówi Julia Kuczyńska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Krytycy uważają też, że kampania może podważyć zaufanie społeczne w stosunku do blogosfery. Reklamy bronią natomiast blogerzy, między innymi słynny Kominek. Jego zdaniem Kuczyńskiej należą się gratulacje za świetną grę aktorską w reklamie Orange. Julia Kuczyńska zapewnia, że jej intencją nie było oszukiwanie fanów, a kampania zakończyła się filmem, w którym przyznaje, że jest winna wszystkim wyjaśnienie.
– Nigdy w życiu swoich fanów nie oszukałam. Prowadzę bloga tak samo, nie rzuciłam się właśnie w wir reklam i na pewno nazywanie tej akcji kłamstwem, jest lekką przesadą. Moi obserwatorzy śmieją z tego, że naprawdę ktoś poczuł się oszukany przez to, że Maffashion zgubiła telefon, uważają, że to jest żenada. Jeśli kogoś uraziłam, zrobiłam krzywdę lub zawiodłam, to przepraszam bardzo, nie miałam tego na celu – mówi Julia Kuczyńska.
Zdolności aktorskie blogerki docenił nie tylko Kominek, lecz także jej fani, którzy wyrazili uznanie dla naturalności, z jaką zachowywała się na filmie reklamowym. Kuczyńska zapewnia, że nikt nie dawał jej żadnych wskazówek odnośnie tego, jak ma grać, a nagranie było dla niej świetną zabawą.
– Jeśli pracujesz z fajnymi osobami, to jest to bardziej zabawa niż praca. W kampania brał udział Wujaszek, który ogolił głowę, był bez okularów, zmieniał głos, byli tam też inni ludzie, inne postaci, aktorzy nieprofesjonalni, ale odbył się casting i wybraliśmy tych aktorów do poszczególnych ról, dlatego wszystko było tak naturalne i prawdziwe – mówi Julia Kuczyńska.
Blogerka cieszy się, że w kampanii musiała wykazać się umiejętnościami aktorskimi. Zapewnia jednak, że przynajmniej na razie, nie ma żadnych większych planów związanych z aktorstwem.
Czytaj także
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-14: Julia Kamińska: Dzięki roli lekarki z większą pewnością wykonywałabym teraz masaż serca. Potrafiłabym pewnie też zrobić szew na skórze
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Kajra: Sławomir zaskakuje mnie i totalnie zachwyca każdym utworem. Jego teksty i muzyka są zupełnie na innym poziomie
Piosenkarka zaznacza, że Sławomir od jakiegoś czasu na 19 marca przygotowuje muzyczny prezent dla fanów. Tym razem będzie to singiel „Helena”. To już także ostatnia prosta przed premierą płyty „Cudowronek”, która ukaże się już niebawem. Jak podkreśla Kajra, znajdzie się na niej 16 utworów w starym, dobrym stylu jej męża, gwiazdy rock polo.
Firma
Radość z pracy i docenianie przez pracodawcę coraz ważniejsze. To przekłada się też na zaangażowanie pracowników

Kandydaci do pracy i pracownicy coraz wyraźniej podkreślają znaczenie doceniania oraz poczucia szczęścia w pracy – wynika z raportu „Siła doceniania”. Przyznają, że motywuje ich to do pracy i zwiększa zaangażowanie. A z tym ostatnim w Polsce nie jest najlepiej. Badanie Gallupa z 2024 roku pokazuje, że poziom zaangażowania polskich pracowników należy do najniższych w Europie i wynosi zaledwie 10 proc. Pluxee zachęca pracodawców do ustanowienia nowego święta w kalendarzu HR – Dnia Przyjemności w Pracy – jako nieoczywistego elementu polityki HR-owej i inwestycji w ludzi, który przynosi efekty.
Żywienie
Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami

Celebrytka nie ukrywa, że dodatkowe kilogramy przysporzyły jej w życiu wielu problemów. Zaczęło się już w liceum, kiedy czuła się gorsza i brzydsza od swoich szczuplejszych koleżanek adorowanych przez rówieśników. Później, gdy stała się rozpoznawalna dzięki programowi „Gogglebox. Przed telewizorem”, swoje trzy grosze dołożyli jeszcze hejterzy i niełatwo było się jej uporać z obraźliwymi komentarzami.