Newsy

Julia Kuczyńska: Polska nie jest chyba gotowa na kreatywne kampanie reklamowe

2014-11-03  |  06:55

Nigdy nie oszukałam swoich fanów – twierdzi Julia Kuczyńska. Autorka bloga Maffashion przyznaje, że reklama Orange z jej udziałem miała być kontrowersyjna i budzić sprzeczne emocje, bowiem spoty reklamowe nie powinny być nudne. Zdaniem blogerki reakcja przedstawicieli branży reklamowej pokazuje, że Polacy nie są jeszcze gotowi na kreatywne i odbiegające od standardów kampanie reklamowe.

W połowie października Julia Kuczyńska poinformowała na swoim profilu na Facebooku, że skradziono jej telefon. Wkrótce blogerka zaczęła też publikować zdjęcia, które złodziej robił jej telefonem. Kuczyńska twierdziła, że korzysta z usługi automatycznego zapisywania zdjęć na wirtualnym dysku, do którego dostęp ma z różnych urządzeń. Po dwóch tygodniach wyjaśniła, że rzekoma kradzież telefonu była elementem kampanii reklamowej usługi Orange Cloud. Branża reklamowa odniosła się do pomysłu sceptycznie, twierdząc, że żadna reklama nie powinna bazować na oszustwie. Julia Kuczyńska miała nadzieję, że reklama będzie budzić skrajne emocje. Jej zdaniem kampanie promocyjne nie powinny bazować na nudnych spotach reklamowych.

Zawsze jest tak, że jak ktoś znany weźmie udział w kampanii reklamowej, to od razu pojawiają się głosy, że się sprzedał. Wydaje mi się, że ludzie są po prostu za mało elastyczni, że Polska nie jest jeszcze gotowa na kreatywne kampanie, takie jak choćby ta, w której brałam udział. Nie mówię, że kampania Orange była duża, ale mam nadzieję, że będzie ona początkiem zmian na polskim rynku reklamy, sprawi, że akcje będę bardziej kreatywne i bardziej zabawne – mówi Julia Kuczyńska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Krytycy uważają też, że kampania może podważyć zaufanie społeczne w stosunku do blogosfery. Reklamy bronią natomiast blogerzy, między innymi słynny Kominek. Jego zdaniem Kuczyńskiej należą się gratulacje za świetną grę aktorską w reklamie Orange. Julia Kuczyńska zapewnia, że jej intencją nie było oszukiwanie fanów, a kampania zakończyła się filmem, w którym przyznaje, że jest winna wszystkim wyjaśnienie.

Nigdy w życiu swoich fanów nie oszukałam. Prowadzę bloga tak samo, nie rzuciłam się właśnie w wir reklam i na pewno nazywanie tej akcji kłamstwem, jest lekką przesadą. Moi obserwatorzy śmieją z tego, że naprawdę ktoś poczuł się oszukany przez to, że Maffashion zgubiła telefon, uważają, że to jest żenada. Jeśli kogoś uraziłam, zrobiłam krzywdę lub zawiodłam, to przepraszam bardzo, nie miałam tego na celu – mówi Julia Kuczyńska.

Zdolności aktorskie blogerki docenił nie tylko Kominek, lecz także jej fani, którzy wyrazili uznanie dla naturalności, z jaką zachowywała się na filmie reklamowym. Kuczyńska zapewnia, że nikt nie dawał jej żadnych wskazówek odnośnie tego, jak ma grać, a nagranie było dla niej świetną zabawą.

Jeśli pracujesz z fajnymi osobami, to jest to bardziej zabawa niż praca. W kampania brał udział Wujaszek, który ogolił głowę, był bez okularów, zmieniał głos, byli tam też inni ludzie, inne postaci, aktorzy nieprofesjonalni, ale odbył się casting i wybraliśmy tych aktorów do poszczególnych ról, dlatego wszystko było tak naturalne i prawdziwe – mówi Julia Kuczyńska.

Blogerka cieszy się, że w kampanii musiała wykazać się umiejętnościami aktorskimi. Zapewnia jednak, że przynajmniej na razie, nie ma żadnych większych planów związanych z aktorstwem.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.