Newsy

Co piąte postanowienie noworoczne wiąże się z kwestiami zawodowymi. Polacy planują zmianę pracy, awans lub podwyżkę

2015-01-02  |  06:00

Postanowienia noworoczne najczęściej są związane z pracą. Jedni planują zmianę pracy, inni marzą o awansie lub podwyżce. Eksperci radzą, by niezależnie od wybranego celu inwestować w rozwój swoich mocnych stron i postawić na podnoszenie kwalifikacji poprzez kursy, szkolenia i naukę języków obcych.

Pierwszy dzień nowego roku w symboliczny sposób rozpoczyna nowy etap życia, dlatego dla wielu osób to doskonały pretekst do zmian i podjęcia kolejnych wyzwań zawodowych. W przypadku 18 proc. Polaków tego właśnie dotyczyły tegoroczne postanowienie noworoczne. Najczęściej wskazywane plany to awans lub zmiana pracy. O poprawie sytuacji zawodowej marzy 22 proc. mężczyzn i 14 proc. kobiet.

– Na początku warto przeanalizować te elementy, które pasują do dalszej układanki, i zastanowić się nad tym, co warto zmienić. Nie skupiajmy się na słabych elementach, tylko pracujmy nad mocnymi, nad talentami, które warto rozwijać i w które warto inwestować – mówi agencji informacyjnej Newseria Małgorzata Majewska, dyrektor ds. marketingu Monsterpolska.pl.

Jak podkreśla, do sukcesu dochodzi się małymi krokami. Zanim padnie deklaracja, że od nowego roku nasze życie ulegnie diametralnej zmianie na lepsze, najpierw trzeba dokładnie zdefiniować swoje cele i sprawdzić możliwości ich realizacji.

Planując, ustalajmy priorytety, zróbmy listę najważniejszych rzeczy i nie planujmy od razu wielkich rzeczy, że w rok nauczymy się języka obcego czy zostaniemy prezesem wielkiej firmy, ponieważ są to cele raczej nierealne dla każdego z nas. Pamiętajmy, by były to cele małe, mierzalne i żebyśmy byli w stanie je zrealizować. Dajmy też sobie termin, do kiedy chcielibyśmy ten cel zrealizować. A po jego realizacji warto się nagrodzić – radzi Małgorzata Majewska.

Z postanowieniami nie warto przesadzać. Obietnice i zobowiązania, których jest zbyt dużo, nie mają szans na realizację, a tym samym zamiast pomóc, mogą tylko zaszkodzić.

Planując, nie zapominajmy też uwzględnić odpoczynku, ponieważ to on wpływa na to, jak realizujemy poszczególne zadania i cele. Warto więc wyznaczyć sobie momenty odpoczynku i relaksu, by z nową siłą i energią podchodzić do realizacji kolejnych celów z naszej listy – mówi Majewska.

Jej zdaniem cierpliwość, wytrwałość i ciężka praca nad swoimi umiejętnościami z pewnością przyniosą efekty, nawet jeśli nie osiągniemy założonego celu w 100 proc.

Nowy rok to dobry moment na rozpoczęcie nauki: studiów, kursów czy podszkolenia znajomości języków obcych. Warto inwestować w swój zawodowy rozwój. Wyspecjalizujmy się w danej dziedzinie i wykażmy się tą wiedzą. Na pewno zostanie to docenione przez pracodawcę i może czekać nas awans – tłumaczy Małgorzata Majewska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.