Newsy

M. Zalewski: zmiana w firmie powinna być oparta o sześć zasad. Sprawdzają się one także w życiu prywatnym

2018-12-14  |  06:10

Sześć zasad mindfulness, opracowane przez Martina Zalewskiego, eksperta w dziedzinie rozwoju cyfryzacji i transformacji firm, to nie tylko recepta na budowanie życia prywatnego, lecz także sposób na konstruowanie życia zawodowego i transformację firmy. Dzięki sześciu kluczowym zasadom: autentyczności, pasji, odwadze, wdzięczności, współpracy i określeniu swojej roli w tym wszystkim, można osiągnąć sukces w wielu dziedzinach – przekonuje ekspert.

Martin Zalewski jest ekspertem w dziedzinie rozwoju cyfryzacji, transformacji firm oraz wprowadzania innowacji biznesowych. Jego profil „The Mindful Eye” na Instagramie obserwuje blisko 24 tys. osób. Na bazie swoich doświadczeń stworzył „Sześć zasad mindfulness”, które pokazują, jak filozofia bycia tu i teraz pomaga rozwijać nie tylko nas samych, lecz także biznes. Pierwszą zasadą jest autentyczność.

– Czyli wartość człowieka. Drugą będzie pasja – jeżeli czymś się pasjonuję, to tak naprawdę będę zauważonym przez społeczeństwo na najwyższym poziomie. Trzecie to odwaga. Dobrze wiedzieć, kim się jest, dobrze mieć pasję, ale jeżeli się nie zrobi z tym czegoś, to tak naprawdę wartość tego jest minimalna. Trzeba mieć więc odwagę, żeby zająć się swoją pasją i odpowiednio ją obronić – mówi agencji informacyjnej Newseria Martin Zalewski, ekspert w dziedzinie rozwoju cyfryzacji i transformacji firm.

Bardzo ważnym etapem jest też chwila refleksji i podziękowania. Niezależnie od tego, przez co przechodzi się w życiu, trzeba umieć być za to wdzięcznym. Aby więc zasypiać z pozytywną energią i mieć energetyzujący sen, który zapewni dobre samopoczucie następnego dnia, wieczorem powinno się dziękować za każde przeżycie mijającego dnia.

Piątą zasadą mindfulness jest kolaboracja – na gruncie profesjonalnym albo przyjaźń w życiu prywatnym. Ostatnia zasada to określenie, jaka w tym wszystkim jest moja rola tu i teraz. Do tego trzeba trochę refleksji, medytacji, trzeba czasami wyjść ze środowiska, żeby znaleźć siebie samego – mówi Martin Zalewski.

Zalewski podkreśla, że dla niego mindfulness to silne osadzenie w realiach oraz zrozumienie siebie w odniesieniu do swojej wizji życia i kontekstu środowiska. Sześć wymienionych zasad można uznać za kompetencje przyszłości, które w biznesie pozwolą skuteczniej docierać do klientów. Trzeba bowiem znać siebie, żeby akceptowali nas inni. Natomiast jeżeli ktoś nie jest autentyczny bądź nie wie, kim jest, to trudno mu być liderem, rozwijać zespół i inspirować do działania.

Używam tych sześć zasad mindfulness za dobre do stworzenia i budowania przedsiębiorstw albo transformacji cyfrowej, ponieważ każda firma musi być autentyczna, żeby odpowiednio była odebrana przez swojego klienta. Tak samo musi mieć pasję, musi wiedzieć, co jej imponuje, dlaczego walczy, żeby przynieść odpowiedni produkt czy odpowiedni serwis dla klienta, i do tego trzeba dużo odwagi – mówi Martin Zalewski.

Zdaniem Zalewskiego powinno się też uważnie słuchać, co jest ważne w życiu ludzi, z którymi się współpracuje, razem z nimi odkrywać znaczenie bycia tu i teraz, a co za tym idzie – potrzeby na nowe produkty i usługi.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.