Mówi: | Martin Zalewski |
Funkcja: | ekspert w dziedzinie rozwoju cyfryzacji i transformacji firm |
M. Zalewski: zmiana w firmie powinna być oparta o sześć zasad. Sprawdzają się one także w życiu prywatnym
Sześć zasad mindfulness, opracowane przez Martina Zalewskiego, eksperta w dziedzinie rozwoju cyfryzacji i transformacji firm, to nie tylko recepta na budowanie życia prywatnego, lecz także sposób na konstruowanie życia zawodowego i transformację firmy. Dzięki sześciu kluczowym zasadom: autentyczności, pasji, odwadze, wdzięczności, współpracy i określeniu swojej roli w tym wszystkim, można osiągnąć sukces w wielu dziedzinach – przekonuje ekspert.
Martin Zalewski jest ekspertem w dziedzinie rozwoju cyfryzacji, transformacji firm oraz wprowadzania innowacji biznesowych. Jego profil „The Mindful Eye” na Instagramie obserwuje blisko 24 tys. osób. Na bazie swoich doświadczeń stworzył „Sześć zasad mindfulness”, które pokazują, jak filozofia bycia tu i teraz pomaga rozwijać nie tylko nas samych, lecz także biznes. Pierwszą zasadą jest autentyczność.
– Czyli wartość człowieka. Drugą będzie pasja – jeżeli czymś się pasjonuję, to tak naprawdę będę zauważonym przez społeczeństwo na najwyższym poziomie. Trzecie to odwaga. Dobrze wiedzieć, kim się jest, dobrze mieć pasję, ale jeżeli się nie zrobi z tym czegoś, to tak naprawdę wartość tego jest minimalna. Trzeba mieć więc odwagę, żeby zająć się swoją pasją i odpowiednio ją obronić – mówi agencji informacyjnej Newseria Martin Zalewski, ekspert w dziedzinie rozwoju cyfryzacji i transformacji firm.
Bardzo ważnym etapem jest też chwila refleksji i podziękowania. Niezależnie od tego, przez co przechodzi się w życiu, trzeba umieć być za to wdzięcznym. Aby więc zasypiać z pozytywną energią i mieć energetyzujący sen, który zapewni dobre samopoczucie następnego dnia, wieczorem powinno się dziękować za każde przeżycie mijającego dnia.
– Piątą zasadą mindfulness jest kolaboracja – na gruncie profesjonalnym albo przyjaźń w życiu prywatnym. Ostatnia zasada to określenie, jaka w tym wszystkim jest moja rola tu i teraz. Do tego trzeba trochę refleksji, medytacji, trzeba czasami wyjść ze środowiska, żeby znaleźć siebie samego – mówi Martin Zalewski.
Zalewski podkreśla, że dla niego mindfulness to silne osadzenie w realiach oraz zrozumienie siebie w odniesieniu do swojej wizji życia i kontekstu środowiska. Sześć wymienionych zasad można uznać za kompetencje przyszłości, które w biznesie pozwolą skuteczniej docierać do klientów. Trzeba bowiem znać siebie, żeby akceptowali nas inni. Natomiast jeżeli ktoś nie jest autentyczny bądź nie wie, kim jest, to trudno mu być liderem, rozwijać zespół i inspirować do działania.
– Używam tych sześć zasad mindfulness za dobre do stworzenia i budowania przedsiębiorstw albo transformacji cyfrowej, ponieważ każda firma musi być autentyczna, żeby odpowiednio była odebrana przez swojego klienta. Tak samo musi mieć pasję, musi wiedzieć, co jej imponuje, dlaczego walczy, żeby przynieść odpowiedni produkt czy odpowiedni serwis dla klienta, i do tego trzeba dużo odwagi – mówi Martin Zalewski.
Zdaniem Zalewskiego powinno się też uważnie słuchać, co jest ważne w życiu ludzi, z którymi się współpracuje, razem z nimi odkrywać znaczenie bycia tu i teraz, a co za tym idzie – potrzeby na nowe produkty i usługi.
Czytaj także
- 2025-03-25: Katarzyna Dowbor: Od 30 lat uczę się pielęgnacji ogrodu. Zieleń wycisza, uspokaja i ja to uwielbiam
- 2025-04-15: Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski
- 2025-03-06: Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię
- 2025-04-01: Małgorzata Potocka: Jestem absolutnie oddana mojemu teatrowi. Jak się robi teatr z pasji, to nie trzeba odpoczywać
- 2025-02-26: Iwona Guzowska: Są dyscypliny sportu ociekające złotem jak piłka nożna. W innych wysiłek jest dużo większy i osiągnięcia kosmiczne, a nie ma sponsorów
- 2025-01-24: Adam Kszczot: Moja żona została mistrzynią świata w makijażu permanentnym. Trochę się też do tego przyczyniłem
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-09: Podejście do przemocy wobec dzieci się zmienia, ale wciąż dużo jest do zrobienia. Trwają prace nad uszczelnieniem przepisów
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-10-29: Technologia wirtualnych bliźniaków rewolucjonizuje produkcję w firmach. Pomaga im też ograniczać ślad węglowy produktów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.