Newsy

Omenaa Mensah pisze książkę o tolerancji. Będzie nosiła tytuł „Gorzka czekolada”

2015-02-17  |  06:55

Omenaa Mensah przyznaje, że wiele razy spotkała się z nietolerancją i dyskryminacją z powodu swojego pochodzenia i oryginalnego typu urody. Prezenterka nie kryje rozgoryczenia, że czasem najbardziej dwulicowi okazują się współpracownicy i ci, którzy udają przyjaciół. Teraz o swoich doświadczeniach napisze w książce zatytułowanej „Gorzka czekolada”. 

Prezenterka tłumaczy, że choć niezbyt miłych sytuacji nie brakuje, to stara się nie przejmować złośliwymi uwagami pod swoim adresem.

Czasami jad zżera tych najbliższych, tych, którzy pracują z tobą na co dzień.  Ale ja jestem za bardzo dumna ze swojego koloru skóry, pochodzenia, i korzeni, żebym się nad sobą użalała, wręcz przeciwnie. Ci wszyscy, którzy się śmiali, są w tym miejscu, w którym byli, a ja jestem już o wiele dalej – mówi Omenaa Mensah w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Prezenterka zapewnia, że opisze zarówno te nieprzyjemne, jak i te miłe chwile, które ją spotkały. Książka będzie zatytułowana „Gorzka czekolada”. 

Myślę, że ten tytuł mówi wszystko, bo ja jestem czekoladowa, a moje życie czasami było bardzo gorzkie, a czasami bardzo słodkie. Jednym słowem mowa będzie o tolerancji, o tym, czy ją faktycznie jako Polacy mamy czy nie. Będzie to bardzo osobista książka. Rozprawię z niektórymi zawistnymi i zazdrosnymi – zapowiada Omenaa Mensah. – W niektórych przypadkach padną nazwiska.

Prezenterka spodziewa się, że książka może wzbudzić kontrowersje, zwłaszcza w świecie show-biznesu. Dzięki tej publikacji chce swoim fanom i widzom przybliżyć nietypowe kulisy sławy i pokazać, jak bardzo trudna bywa droga do kariery.

Myślę, że to dość ciekawa pozycja na naszym rynku, dlatego że z tego, co wiem, jeszcze żadna dziewczyna z polskiego show-biznesu nie mówiła o tolerancji, blaskach i cieniach wynikających z egzotycznej jak na tę szerokość geograficzną urody – dodaje Mensah.

Omenaa Mensah ma już na swoim koncie książkę „Twoje 3i. Intuicja, indywidualność, inteligencja, czyli kobiece sztuczki nie tylko w biznesie”, w której radzi, jak osiągnąć sukces dzięki dobrej autoprezentacji. Jest też autorką poradnika z przepisami kulinarnymi dla dzieci „Zapiekanka, układanka, ciasteczko z bajeczką” i bajki o tolerancji, która została opublikowana w książce „Bajkowo. Dziennikarze dzieciom”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.