Mówi: | Iwona Tomaszewska |
Funkcja: | konsultantka |
Firma: | salon sukien ślubnych i wieczorowych La Mariee |
Księżniczka to najmodniejszy fason sukni ślubnej w 2015 roku
W nadchodzącym sezonie panna młoda powinna wyglądać jak księżniczka. Najmodniejszy fason sukni ślubnej to duża tiulowa spódnica i bogato zdobiony gorset. Pannom młody preferującym bardziej nowoczesne stylizacje projektanci proponują krótkie sukienki w stylu lat 60. oraz suknie z dłuższym tyłem i krótkim przodem. Najmodniejsze kolory to nieśmiertelna biel, écru, pudrowy róż i szarość.
W modzie ślubnej na 2015 rok panuje różnorodność. Idealną suknię dla siebie znajdą zarówno zwolenniczki klasyki, jak i panie preferujące nowoczesne, odważne stylizacje. Najpopularniejszym fasonem jest tzw. księżniczka, czyli suknia z bogato zdobionym gorsetem i dużą tiulową spódnicą, wyraźnie odciętą w talii. Krój takiej sukni jest idealny zwłaszcza dla niskich kobiet, gdyż wydłuża optycznie sylwetkę. Panny młode często wybierają także suknie o kroju litery A. On także cechuje się dopasowaną górą i rozszerzającą się spódnicą, ale nie mają wyraźnego wcięcia w talii.
– Paniom wysokim o bardziej kobiecych kształtach polecamy suknie rybki czy syrenki, to są dwa określenia tego samego kroju. To fasony dla pań, które mają mocno zaznaczone wcięcie w talii i pełniejsze biodra, ponieważ bardzo ładnie kształtują kobiecą sylwetkę – mówi Iwona Tomaszewska, konsultantka w salonie sukien ślubnych i wieczorowych La Mariee, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
W nowych kolekcjach pojawiły się suknie krótkie stylizowane na lata 60. Watters SS15 proponuje sukienki do połowy łydki o lekko rozkloszowany dole, w talii przewiązane jedwabną wstążką. Bardzo modne będą także suknie z przodu krótsze a dłuższe z tyłu. Ten fason spodoba się pannom młodym, które chcą pochwalić się zgrabnymi nogami.
– Bardzo dużo pojawiło się w tym sezonie zdobień z kryształami Swarovskiego, z perełkami, są też wyszycia koronkami. Dobrze prezentuje się też gipiura, czyli koronka, która jest bardziej mięsista, bardziej gęsta. Dużo zdobień, dużo błyskotek, jednak panie, które nie gustują w takich sukniach, znajdą w kolekcjach na 2015 rok suknie delikatniejsze, z muślinu. Wybór jest bardzo szeroki – mówi Iwona Tomaszewska.
Dominującym kolorem jest nieśmiertelna biel. Projektanci proponują jednak także odcienie kremu, écru i kości słoniowej. Namawiają również do bardziej odważnych połączeń kolorystycznych, jak np. marka Cymbeline, która pokazała suknię w kolorach czerwieni i bieli. Coraz większą popularnością cieszy się także pudrowy róż. Kreacje w takich kolorach mogą w przyszłości służyć jako suknie wieczorowe.
– Mamy na przykład suknie w kolorze écru łączone z koronką w kolorze różu i beżu. Panie, które chciałyby zabłysnąć kreacja niestandardową, też znajdą coś dla siebie. Pojawiły się suknie w odcieniach szarości dla bardziej mrocznych panien młodych. Są też dodatki białe i szare oraz srebrne kryształy, dlatego panie z mocnych charakterem na pewno znajdą dla siebie coś ciekawego – mówi Iwona Tomaszewska.
Modna panna młoda powinna zrezygnować z welonu. Zdaniem projektantów świetnie zastąpi go kapelusz, toczek lub wianek, najlepiej ze świeżych kwiatów lub koralików. Jeśli jednak narzeczona nie wyobraża sobie ślubnej stylizacji bez welonu, powinna zdecydować się na jego minimalistyczną wersję.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.