Newsy

Kupując w galeriach handlowych, też można stworzyć ciekawy styl. Obok sieciówek coraz częściej pojawiają się tam butiki projektantów

2014-06-05  |  06:40

Praca nad indywidualnym stylem powinna zacząć się od poznania swojej sylwetki i typu kolorystycznego. Jednak istotne są też indywidualne upodobania, bo w ubraniu musimy się przede wszystkim dobrze czuć. Styliści radzą, aby wybierać rzeczy klasyczne i dobrej jakości jako bazę szafy i dobierać do nich dodatki spośród hitów danego sezonu. Warto też inwestować w oryginalne rzeczy projektantów, których butiki zaczynają się coraz częściej pojawiać obok sieciówek w centrach handlowych.

Niezależnie od tego, gdzie kupujemy ubrania, najważniejsze jest dopasowanie ich do siebie, do swojej osobowości. Wielu ludzi popełnia błąd, kupując sezonowe hity, mimo iż odbiegają one od ich stylu ubierania. Istotne jest też, aby strój pasował do sylwetki i typu urody. Dlatego warto skonsultować się ze stylistą. Jednak i tu trzeba zachować zdrowy rozsądek i nie zapominać o swoich upodobaniach, zamiast sztywno trzymać się wyznaczonych kolorów i fasonów.

Aby odnaleźć swój styl, trzeba być wiernym sobie, nie zakładać czegoś tylko dlatego, że jest modne. Drugą istotną rzeczą jest analiza sylwetki. Jeżeli na przykład mamy szerokie biodra, to nie oznacza to, że musimy je zakrywać, tylko że musimy je zrównoważyć, dodając sobie objętości w ramionach. Czyli dążymy do sylwetki klepsydry. Kolejną rzeczą jest analiza kolorystyczna, która też jest istotna, natomiast nie traktowałabym jej znowu bardzo poważnie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Justyna Krawczyk, style coach.

Klasyka to zwykle najlepsza baza wyjściowa do modowych eksperymentów i tworzenia indywidualnego stylu. W konkretnym sezonie można ją z łatwością urozmaicić dodatkami w obowiązujących trendach bez konieczności wymiany całej szafy. Coraz bardziej dostępne sklepy z odzieżą polskich projektantów pozwalają też na dodanie do klasycznego, podstawowego stroju oryginalnych, wyróżniających z tłumu akcentów. 

Kobiety często rzucają się na to, co jest modne, zapominając o tym, że klasyka nigdy nie wychodzi z mody. A tę klasykę można wzbogacić ciekawym elementem. W galeriach handlowych fajne jest to, że mamy do wyboru nie tylko sieciówki, lecz także coraz częściej butiki polskich projektantów, między innymi Roberta Kupisza czy Łukasza Jemioła. Klasyczny styl można urozmaicać właśnie poprzez coś bardzo oryginalnego, co proponują chociażby właśnie ci dwaj projektanci – podkreśla Justyna Krawczyk.

Zmiany dotychczasowego stylu, mimo że są zwykle pozytywne, mogą być trudne do zaakceptowania od razu. Dlatego powinny być przeprowadzane krok po kroku. Warto zacząć od popracowania nad jakością ubrań, kupieniem nowych akcesoriów itp. Czas i aprobata ze strony otoczenia najlepiej ugruntowują przekonanie o efektach zmiany. 

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ewa Szabatin: Nie zaszczepiłam się na grypę i nie zaszczepię się na koronawirusa. Wierzę, że na niego nie zachoruję

Tancerka sceptycznie podchodzi do pomysłu wdrożenia szczepień ochronnych przeciwko koronawirusowi. Jej zdaniem szczepionka – w której poszukiwanie zaangażowanych jest obecnie wiele firm farmaceutycznych – może okazać się niebezpieczna. Skutki tego typu leczenia są bowiem nieznane i trudne do przewidzenia. Według Ewy Szabatin najważniejsze jest, żeby w sytuacjach kryzysowych wykazywać się zdrowym rozsądkiem i nie ufać wszystkim informacjom podawanym przez media.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Problemy społeczne

Zainteresowanie koloniami i obozami kilkukrotnie mniejsze niż rok temu. Ze zorganizowanego wypoczynku skorzysta 240 tys. dzieci

Obawa przed koronawirusem i problemy finansowe sprawiają, że rodzice masowo rezygnują z wysyłania dzieci na kolonie i obozy. – Jeszcze w marcu mieliśmy sprzedanych w branży 40–50 proc. miejsc. Teraz, jeżeli osiągniemy sprzedaż na poziomie 20 proc. tego co w ubiegłym roku, będzie to można uznać za sukces – ocenia Krzysztof Maziński z Biura Usług Turystycznych BUT, przedstawiciel Polskiej Izby Turystyki Młodzieżowej. Z szacunków MEN wynika, że w 2019 roku ze zorganizowanego wypoczynku skorzystało 1,3 mln uczniów, w tym roku będzie to zaledwie 240 tys.

Sport

Polacy tłumnie ruszyli w góry. W wakacje liczba turystów może być rekordowa

Z roku na rok polskie góry cieszą się coraz większym zainteresowaniem turystów. Tatrzańskimi szlakami podczas ubiegłorocznych wakacji wędrowało blisko 1,7 mln osób – wynika z danych Tatrzańskiego Parku Narodowego. Branża turystyczna spodziewa się, że w wakacje 2020 padnie nowy rekord. Do pieszych wycieczek po górach należy się jednak odpowiednio przygotować. Joanna Stępińska, przewodniczka tatrzańska i ambasadorka kampanii edukacyjnej Trzeźwo Myślę, podpowiada, jak to zrobić. Tłumaczy też, dlaczego w górach najważniejsze jest zachowanie rozwagi i uważności.