Mówi: | Justyna Krawczyk |
Funkcja: | style coach |
Kupując w galeriach handlowych, też można stworzyć ciekawy styl. Obok sieciówek coraz częściej pojawiają się tam butiki projektantów
Praca nad indywidualnym stylem powinna zacząć się od poznania swojej sylwetki i typu kolorystycznego. Jednak istotne są też indywidualne upodobania, bo w ubraniu musimy się przede wszystkim dobrze czuć. Styliści radzą, aby wybierać rzeczy klasyczne i dobrej jakości jako bazę szafy i dobierać do nich dodatki spośród hitów danego sezonu. Warto też inwestować w oryginalne rzeczy projektantów, których butiki zaczynają się coraz częściej pojawiać obok sieciówek w centrach handlowych.
Niezależnie od tego, gdzie kupujemy ubrania, najważniejsze jest dopasowanie ich do siebie, do swojej osobowości. Wielu ludzi popełnia błąd, kupując sezonowe hity, mimo iż odbiegają one od ich stylu ubierania. Istotne jest też, aby strój pasował do sylwetki i typu urody. Dlatego warto skonsultować się ze stylistą. Jednak i tu trzeba zachować zdrowy rozsądek i nie zapominać o swoich upodobaniach, zamiast sztywno trzymać się wyznaczonych kolorów i fasonów.
– Aby odnaleźć swój styl, trzeba być wiernym sobie, nie zakładać czegoś tylko dlatego, że jest modne. Drugą istotną rzeczą jest analiza sylwetki. Jeżeli na przykład mamy szerokie biodra, to nie oznacza to, że musimy je zakrywać, tylko że musimy je zrównoważyć, dodając sobie objętości w ramionach. Czyli dążymy do sylwetki klepsydry. Kolejną rzeczą jest analiza kolorystyczna, która też jest istotna, natomiast nie traktowałabym jej znowu bardzo poważnie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Justyna Krawczyk, style coach.
Klasyka to zwykle najlepsza baza wyjściowa do modowych eksperymentów i tworzenia indywidualnego stylu. W konkretnym sezonie można ją z łatwością urozmaicić dodatkami w obowiązujących trendach bez konieczności wymiany całej szafy. Coraz bardziej dostępne sklepy z odzieżą polskich projektantów pozwalają też na dodanie do klasycznego, podstawowego stroju oryginalnych, wyróżniających z tłumu akcentów.
– Kobiety często rzucają się na to, co jest modne, zapominając o tym, że klasyka nigdy nie wychodzi z mody. A tę klasykę można wzbogacić ciekawym elementem. W galeriach handlowych fajne jest to, że mamy do wyboru nie tylko sieciówki, lecz także coraz częściej butiki polskich projektantów, między innymi Roberta Kupisza czy Łukasza Jemioła. Klasyczny styl można urozmaicać właśnie poprzez coś bardzo oryginalnego, co proponują chociażby właśnie ci dwaj projektanci – podkreśla Justyna Krawczyk.
Zmiany dotychczasowego stylu, mimo że są zwykle pozytywne, mogą być trudne do zaakceptowania od razu. Dlatego powinny być przeprowadzane krok po kroku. Warto zacząć od popracowania nad jakością ubrań, kupieniem nowych akcesoriów itp. Czas i aprobata ze strony otoczenia najlepiej ugruntowują przekonanie o efektach zmiany.
Czytaj także
- 2025-04-07: Księża zgłaszają duże poczucie zagrożenia. Połowa badanych doświadczyła agresji w ostatnim roku
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-03-21: Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów
- 2025-03-20: KE przedstawia białą księgę obronności europejskiej. Nowa strategia UE zakłada zmianę podejścia do zdolności obrony i inwestycji w ten obszar
- 2025-03-26: Złoto przebiło barierę 3 tys. dol. za uncję. Sytuacja na świecie wskazuje na dalsze wzrosty cen
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-03-12: Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
- 2025-03-19: Rekordowy eksport polskiej żywności. Koszty produkcji będą jednak rosły z powodu zmieniających się norm wraz z wprowadzaniem Zielonego Ładu
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-12-05: Przedświąteczna gorączka zakupów może sprzyjać nieprzemyślanym decyzjom. UOKiK ostrzega przed nadmiernym zadłużaniem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.