Newsy

Maciej Dowbor: Jako prezenter jestem spełniony. Ale frajdę sprawiłby mi program autorski

2019-09-09  |  06:18

Jestem wciąż młody, mam przed sobą jeszcze długą drogę zawodową mówi dziennikarz. Jako prezenter czuje się spełniony, poprowadził bowiem wszystkie możliwe rodzaje programów rozrywkowych. Nie ukrywa jednak, że jego marzeniem jest program autorski.

Maciej Dowbor całą karierę zawodową związał z mediami. W 1999 roku zaczął pracę jako dziennikarz sportowy w Programie III Polskiego Radia, potem pracował w TVN, TVN24, TVP, od 2005 roku natomiast jest na stałe związany ze stacją Polsat. W telewizji prowadził zarówno programy o tematyce sportowej, jak i rozrywkowej, w tym te z gatunku talent show i reality show można go było oglądać m.in. w sportowym wydaniu „Faktów” TVN, porannym magazynie TVP „Pytanie na śniadanie” oraz tanecznym show telewizji Polsat „Got to Dance. Tylko taniec”.

– Jako prowadzący jestem dość zadowolony ze swojej sytuacji i w jakimś tam stopniu zrealizowany, ponieważ właściwie prowadziłem prawie wszystkie gatunki rozrywkowe, wszystkie rodzaje programów z lepszym lub gorszym skutkiem – mówi Maciej Dowbor agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Od wiosny 2014 roku dziennikarz jest współgospodarzem, wraz z Piotrem Gąsowskim, muzycznego programu „Twoja twarz brzmi znajomo”, emitowanego przez telewizję Polsat. Program okazał się gigantycznym sukcesem stacji pierwszą edycję oglądało średnio 3 mln widzów. Do dziś, mimo sporego spadku oglądalności, cieszy się dużą popularnością wśród widzów telewizji Polsat zdaniem Macieja Dowbora to właśnie zadecydowało, że format wciąż jest kontynuowany.

– Wiadomo, że dużą frajdę sprawiłby mi jakiś autorski program, ale co do końca miałoby być, wciąż się nad tym zastanawiam. Cały czas sobie mówię, że jestem wciąż młody, mam przed sobą jeszcze długą drogę zawodową, więc może nie należy swojego największego marzenia zawodowego spełniać zbyt wcześnie, bo co potem? – mówi dziennikarz.

Maciej Dowbor nie wiąże jednak dalszej kariery wyłącznie z występowaniem przed kamerą. Od czterech lat współpracuje z radiem RMF początkowo był tam gospodarzem audycji „Rozmowy w biegu”, potem programu weekendowego „Wolno wstać”. Jest też właścicielem firmy producenckiej, którą traktuje w pewnym sensie jako plan B. Obecnie zajmuje się produkcją kilku programów, zarówno dla stacji telewizyjnych, jak i na potrzeby internetu m.in. „SuperLudzie” oraz „Misja weteran”. Dziennikarz twierdzi, że w ten sposób zapewnił sobie kilka dróg rozwoju zawodowego i ma nadzieję, że nie zabraknie mu ofert pracy.

– Dlaczego wszystko wokół mediów? Bo na niczym innym się nie znam, teraz trudno, żeby ni stąd ni stąd, ni zowąd w wieku lat 4. przebranżowił się w kierunku ekonomii, prawa albo medycyny czy chociażby, żebym stał się takim typowym biznesmenem. To chyba raczej nie jest możliwe – mówi Maciej Dowbor.

Dziennikarz przyznaje, że znaczna ilość obowiązków zawodowych nie raz koliduje z jego życiem prywatnym. Zdarza się, że przez kilka dni z rzędu nie widuje się z córkami, 10-letnią Janiną i półtoraroczną Heleną pracę zaczyna bowiem wcześnie rano, a kończy nawet późno w nocy. Takie okresy wyjątkowo wytężonej pracy mają jednak miejsce tylko sporadycznie, zazwyczaj dziennikarz stara się rozkładać obowiązki zawodowe w czasie.

– Na co dzień nie wygląda to aż tak strasznie absorbująco. Chociaż oczywiście są takie momenty, kiedy moja rodzina na tym cierpi, ale staramy się to w jakiś tam inny sposób rekompensować mówi Maciej Dowbor.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Natalia Szroeder: Nie wiem jeszcze, czy poradzę sobie w roli prowadzącej. Ale uwielbiam nowe wyzwania

Wokalistka już niedługo zadebiutuje w roli prowadzącej muzycznego programu „The Four. Bitwa o sławę”. Tłumaczy, że zależy jej na rozwoju osobistym i zdobywaniu nowych umiejętności. Cieszy się więc, że będzie mogła spróbować swoich sił jako konferansjerka. Szroeder wyznaje, że na planie talent show panuje bardzo przyjazna atmosfera. Dzięki temu nie czuje nadmiernego stresu i może w pełni skoncentrować się na nowym wyzwaniu.

Psychologia

Arkadiusz Jakubik: Nie jestem typem wodzireja, który opowiada żarty i anegdoty z planu filmowego. Wolę obserwować i słuchać

Aktor w 2008 roku założył zespół muzyczny Dr Misio. Tłumaczy, że tworzenie muzyki jest dla niego sposobem na porozumiewanie się z fanami. Poprzez utwory może bowiem nawiązać z nimi emocjonalną więź. Ponadto koncerty pomagają Jakubikowi pozbyć się złych myśli. Szaleństwo na scenie traktuje jak psychoterapię, dzięki której zachowuje zdrowie psychiczne bez pomocy specjalisty.

Telekomunikacja

Co czwarty nastolatek doświadcza przemocy w internecie. Świadomość zagrożeń wśród rodziców jest wciąż niewystarczająca

Średnio co piąty nastolatek był ośmieszany, a co czwarty – wyzywany w internecie. Tymczasem aż 84 proc. rodziców sądzi, że ich dzieci nigdy nie doświadczyły w sieci słownej przemocy – wynika z badań NASK. Oprócz hejtu młodzież coraz powszechniej styka się też z takimi zagrożeniami jak patostreaming, treści pornograficzne czy fake newsy, a ich lista stale się wydłuża. Kluczem do obrony przed nimi jest edukacja i świadomość po stronie rodziców i nauczycieli. W tym celu w lutym – w ramach obchodów 16. Dnia Bezpiecznego Internetu – odbywa się w całej Polsce blisko 4 tys. inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów.

 

Zagranica

Coraz więcej Polaków kupuje wakacyjne wycieczki kilka miesięcy przed wyjazdem. Sezon 2020 zapowiada się na bardziej udany niż ubiegłoroczny

Ponad 40 proc. Polaków rezerwuje swoje wakacje przynajmniej na dwa miesiące przed wylotem – wynika z analizy Travelplanet.pl. To oznacza, że coraz rzadziej decydujemy się na wyjazd last minute. Gwarancja najniższej ceny i większe poczucie bezpieczeństwa sprawiają, że turystom nie opłaca się czekać z decyzją do ostatniej chwili. Najchętniej wybieramy Grecję, Turcję, Egipt i Tunezję. Blisko 80 proc. Polaków decyduje się na all inclusive, chętniej w cztero- i pięciogwiazdkowych hotelach.