Newsy

Maciej Zień: Kolekcja Sweet Dreams jest podsumowaniem moich wakacji. Widoczne są inspiracje rękodziełem i kolorami

2016-11-18  |  06:40

Ostatnia kolekcja Macieja Zienia jest wynikiem inspiracji projektanta przywiezionych z podróży do różnych zakątków świata. Wśród najnowszych propozycji są asymetryczne sukienki z plisowanymi elementami, konstrukcyjne mini, tłoczone ołówkowe spódnice i spodnie w stylu lat 40. Maciej Zień bawi się formą, stawiając na oryginalne połączenia – aksamitne, pastelowe peleryny zestawione z maksi sukienkami czy cygaretki z gorsetowymi bluzkami.

Świat mody kocha spektakularne powroty, a takim niewątpliwe jest najnowsza kolekcji Macieja Zienia – „Sweet Dreams”. Od jego poprzedniego pokazu minęły niemal dwa lata. Ten czas projektant doskonale wykorzystał na nowe odkrycia i inspiracje.

 Kolekcja ta jest takim podsumowaniem moich wakacji, które spędziłem tak naprawdę w kilku krajach – w Brazylii, Afryce, na południu Europy, stąd też kolekcja jest bardzo kolorowa. Do tej pory miałem kolekcje w dosyć stonowanych barwach, natomiast tutaj się pojawiło dużo koloru, dużo zdobień. Były inspiracje rękodziełem, inspiracje kolorami, tak naprawdę samo przebywanie w tych miejscach wpływa bardzo pozytywnie na głowę każdego artysty – mówi agencji Newseria Lifestyle Maciej Zień, projektant mody.

W kolekcji widać także sporo inspiracji Dalekim Wschodem – nie tylko w fasonach, lecz także w printach. Wizerunek smoka zdobi na przykład dopasowane do ziemi sukienki tuby.

 Zastosowałem bardzo dużo nowych technik wykończeniowych, jak sitodruki, specjalne pikowanie w różnych odsłonach, to nie tylko zwykłe kraty, lecz także całe pikowania spódnic, peleryn, kryształy Swarovskiego, nowości, jeśli chodzi o kryształy, to jest też kryształ zatopiony w silikonie. Bardzo dużo haftów, wyszywanych aplikacji w kształcie smoka czy węża – mówi Maciej Zień.

Innym ciekawym motywem są nadruki z „Małego Księcia”, które można znaleźć zarówno na sukienkach, jak i na welurowych bluzach.

 Pojawił się też motyw Małego Księcia i dużo postaci fantastycznych. Dlatego też kolekcja zatytułowana jest Sweet Dreams – mówi Maciej Zień.

Przekrój kolorystyczny kolekcji jest bardzo duży – od bieli i pudrowego różu, poprzez beże, pomarańcze, czerwienie po granaty i fiolety. Zaprezentowana kolekcja zachwyca kolorami oraz użytymi tkaninami m.in. żakardami, jedwabnymi tiulami i szyfonami.

 Skoncentrowałem się na modzie koktajlowej i wieczorowej dlatego, że chciałem, żeby ta kolekcja pokazywała tak naprawdę bardziej moją wrażliwość, niż była stricte sprzedażowa, więc jest to kolekcja poświęcona moim marzeniom o kobiecie, a nie o konkretnej klientce – podkreśla Maciej Zień.

Wśród najnowszych propozycji nie brakuje również ołówkowych spódnic z baskinką, garniturów z zaokrągloną linią ramion, kurtek bomberek, szerokich spodni w stylu lat 40. oraz krótkich sukienek z odsłoniętymi ramionami.

Oprócz kolekcji Sweet Dreams na Targach Ślubnych WEDDING 19 i 20 listopada na stadionie PGE Narodowy w Warszawie Maciej Zień pokaże również 10 najnowszych propozycji sukni ślubnych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Konsument

Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.