Newsy

Maciej Zień: Kolekcja Sweet Dreams jest podsumowaniem moich wakacji. Widoczne są inspiracje rękodziełem i kolorami

2016-11-18  |  06:40

Ostatnia kolekcja Macieja Zienia jest wynikiem inspiracji projektanta przywiezionych z podróży do różnych zakątków świata. Wśród najnowszych propozycji są asymetryczne sukienki z plisowanymi elementami, konstrukcyjne mini, tłoczone ołówkowe spódnice i spodnie w stylu lat 40. Maciej Zień bawi się formą, stawiając na oryginalne połączenia – aksamitne, pastelowe peleryny zestawione z maksi sukienkami czy cygaretki z gorsetowymi bluzkami.

Świat mody kocha spektakularne powroty, a takim niewątpliwe jest najnowsza kolekcji Macieja Zienia – „Sweet Dreams”. Od jego poprzedniego pokazu minęły niemal dwa lata. Ten czas projektant doskonale wykorzystał na nowe odkrycia i inspiracje.

 Kolekcja ta jest takim podsumowaniem moich wakacji, które spędziłem tak naprawdę w kilku krajach – w Brazylii, Afryce, na południu Europy, stąd też kolekcja jest bardzo kolorowa. Do tej pory miałem kolekcje w dosyć stonowanych barwach, natomiast tutaj się pojawiło dużo koloru, dużo zdobień. Były inspiracje rękodziełem, inspiracje kolorami, tak naprawdę samo przebywanie w tych miejscach wpływa bardzo pozytywnie na głowę każdego artysty – mówi agencji Newseria Lifestyle Maciej Zień, projektant mody.

W kolekcji widać także sporo inspiracji Dalekim Wschodem – nie tylko w fasonach, lecz także w printach. Wizerunek smoka zdobi na przykład dopasowane do ziemi sukienki tuby.

 Zastosowałem bardzo dużo nowych technik wykończeniowych, jak sitodruki, specjalne pikowanie w różnych odsłonach, to nie tylko zwykłe kraty, lecz także całe pikowania spódnic, peleryn, kryształy Swarovskiego, nowości, jeśli chodzi o kryształy, to jest też kryształ zatopiony w silikonie. Bardzo dużo haftów, wyszywanych aplikacji w kształcie smoka czy węża – mówi Maciej Zień.

Innym ciekawym motywem są nadruki z „Małego Księcia”, które można znaleźć zarówno na sukienkach, jak i na welurowych bluzach.

 Pojawił się też motyw Małego Księcia i dużo postaci fantastycznych. Dlatego też kolekcja zatytułowana jest Sweet Dreams – mówi Maciej Zień.

Przekrój kolorystyczny kolekcji jest bardzo duży – od bieli i pudrowego różu, poprzez beże, pomarańcze, czerwienie po granaty i fiolety. Zaprezentowana kolekcja zachwyca kolorami oraz użytymi tkaninami m.in. żakardami, jedwabnymi tiulami i szyfonami.

 Skoncentrowałem się na modzie koktajlowej i wieczorowej dlatego, że chciałem, żeby ta kolekcja pokazywała tak naprawdę bardziej moją wrażliwość, niż była stricte sprzedażowa, więc jest to kolekcja poświęcona moim marzeniom o kobiecie, a nie o konkretnej klientce – podkreśla Maciej Zień.

Wśród najnowszych propozycji nie brakuje również ołówkowych spódnic z baskinką, garniturów z zaokrągloną linią ramion, kurtek bomberek, szerokich spodni w stylu lat 40. oraz krótkich sukienek z odsłoniętymi ramionami.

Oprócz kolekcji Sweet Dreams na Targach Ślubnych WEDDING 19 i 20 listopada na stadionie PGE Narodowy w Warszawie Maciej Zień pokaże również 10 najnowszych propozycji sukni ślubnych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Teatr

Handel

Proekologiczne oczekiwania konsumentów zmieniają politykę firm. Widać to zwłaszcza w internetowym handlu

Co piąty Polak dba o środowisko i myśli o ekologii – wynika z badania Open Research, które pokazuje też, że społeczna świadomość związana z ekologią rośnie. Także podczas zakupów – według danych podawanych przez DS Smith, ponad 46 proc. Polaków zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, a 50 proc. z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi. Eksperci wskazują, że tzw. zielony e-commerce to w tej chwili jeden z najważniejszych trendów w internetowym handlu, ale z biegiem czasu ekologia będzie mieć rosnący wpływ na politykę firm niemal z każdej branży. Wymuszą to właśnie stale rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie  ochrony środowiska i klimatu. 

Handel

WWF: Bojkot oleju palmowego nie ma sensu. Nie da się go zastąpić innym tłuszczem bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych

Tylko w 2020 roku, w wyniku świadomych podpaleń i wycinki pod niecertyfikowane uprawy palm oleistych, zniknęło 4,2 mln ha lasów deszczowych – podaje organizacja Global Forest Watch. Produkcja oleju palmowego, który jest z nich wytwarzany, generuje olbrzymie problemy społeczne i środowiskowe w globalnej skali. Mimo to – jak wskazuje WWF – jego bojkot nie ma sensu, ponieważ obecnie tego surowca nie da się zastąpić żadnym innym bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych. W przypadku zamienników takich jak olej słonecznikowy czy rzepakowy powierzchnia pod ich uprawy musiałaby wzrosnąć czterokrotnie, co powodowałoby jeszcze większą destrukcję ekosystemów. Zamiast bojkotować, konsumenci mogą jednak świadomie wybierać produkty zawierające taki olej palmowy, który pochodzi w 100 proc. z certyfikowanych, zrównoważonych upraw.