Newsy

Makijaż paryski – klasyczna kreska i czerwone usta w nowej odsłonie

2014-06-02  |  07:00

Francuzki uwielbiają szykowny minimalizm w modzie i urodzie. Perfekcyjna czarna kreska na powiece i intensywnie czerwone lub różowe usta to efektowna podstawa ich świetnego wyglądu. W tym sezonie wizażyści proponują jednak odejście od klasycznej wersji paryskiego makijażu. Kreska nadal powinna być idealnie narysowana, jednak nie musi już być czarna. Z kolei szminkę można nakładać opuszkami palców, aby uzyskać efekt naturalnego rozmycia, które przypomina ślady po winie lub owocach leśnych.

Makijaż paryski charakteryzuje się dwoma istotnymi elementami. Po pierwsze jest to graficzna kreska, a po drugie są to mocne usta. Dzisiaj ta zasada trochę się zmienia, jeżeli chodzi o kolorystykę. Kreska nie musi być już wykonana wyłącznie za pomocą czarnego, graficznego eyelinera. W tej chwili na topie jest kolor kobaltowy, purpurowy. Natomiast ważne jest, żeby zachować odpowiedni, ostry kształt kreski – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Małgorzata Smelcerz, makijażystka firmy Sephora.

Ostra, graficzna kreska powinna być dość długa. Jej zadaniem jest podkreślenie linii rzęs, ich optyczne zagęszczenie. Perfekcyjnej kresce na powiece towarzyszą intensywne usta, które mogą być w kolorze czerwieni, maliny, purpury. Można malować je na dwa sposoby. W klasycznej wersji powinny najpierw zostać obrysowane konturówką w odcieniu szminki, a następnie dokładnie wypełnione kolorem. Ciekawą odmianą tego makijażu jest uzyskanie efektu zaróżowionych warg.

– Inna wersja zakłada, że usta wyglądają na lekko rozmyte. Jak ten efekt osiągnąć? Wystarczy wziąć jakąś ciemną i intensywną pomadkę i nałożyć ją za pomocą palca. Można nawet delikatnie wacikiem kosmetycznym przetrzeć sobie kontur ust, żeby ten makijaż był jeszcze bardziej niewyraźny, rozmyty. Rzecz polega na tym, aby uzyskać jakby delikatnie różany efekt, jak po wypiciu lampki wina – tłumaczy makijażystka.

Technika rozmycia jest dobrym rozwiązaniem dla kobiet, które mają niewielkie ust, a nie chcą rezygnować z ciemnych kolorów, gdyż nie pomniejsza optycznie tak jak w przypadku precyzyjnego pokrycia szminką. Dodatkowo można też rozświetlić łuk Kupidyna nad górną wargą za pomocą jasnego cienia albo jasnego korektora, aby usta wydawały się pełniejsze. Dobranie odpowiedniej techniki oraz wygodnego w użyciu eyelinera jest też kluczem do sukcesu w rysowaniu kresek.

 – W mojej kilkuletniej praktyce wypracowałam metodę, która zawsze mi wychodzi i którą polecam. Mianowicie jest mi potrzebny ścięty pędzelek i kremowy eyeliner. Pędzelka używam, aby najpierw wyprofilować odpowiedni kształt kreski. Wystarczy spojrzeć przed siebie w lustro, zastanowić się, w którym miejscu kończy nam się dolna powieka i postarać się wydłużyć ją w kierunku końca brwi. To idealny moment, żeby zakończyć naszą kreskę – mówi Małgorzata Smelcerz.

Kremowe eyelinery są nie tylko łatwe w aplikacji, lecz także charakteryzują się dużą trwałością, nie rozmazują się na powiece. Dostępne są też płynne tusze do kresek, jednak ich nakładanie wymaga wprawnej ręki, gdyż każde drgnięcie zostawia po sobie ślad w postaci nierówności. Wygodnym rozwiązaniem są eyelinery w pisaku, które jednak zazwyczaj szybko wysychają. Niezależnie od typu eyeliner zawsze powinien być nakładany jak najbliżej linii rzęs, aby nie zostawić żadnych prześwitów, ponieważ każde takie niedopracowanie jest później widoczne.

Paryski makijaż ust i dobrze wyprofilowana kreska pasują absolutnie każdemu. Oczywiście można by pomyśleć, że są takie typy oka jak na przykład opadająca powieka, które nie powinny być podkreślane za pomocą kreski. Natomiast według mnie, jeżeli jest ona odpowiednio wyprofilowana, to naprawdę potrafi unieść opadający kącik i sprawić, że spojrzenie nie będzie smutne, tylko będzie wyglądało bardzo promiennie – zapewnia Małgorzata Smelcarz, makijażystka firmy Sephora.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Moda

Teatr

Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej szukamy zawsze swojej niszy repertuarowej. Pierwszą premierą tego sezonu będą dwie jednoaktówki Donizettiego

Dwie jednoaktowe opery G. Donizettiego: „Nocny dzwoneczek” („Il campanello di notte”) oraz ,,Tłusty czwartek’’ („Il giovedi grasso”) w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza to pierwsza premiera sezonu 2021/2022 w Warszawskiej Operze Kameralnej, która świętuje swoje 60-lecie. Alicja Węgorzewska ma nadzieję, że technika wokalna w stylu włoskiego bel canto zachwyci najbardziej wytrawnych słuchaczy. Jej istotą jest bowiem położenie nacisku na piękno głosu i wirtuozerię wokalną. W połączeniu z dwiema barwnymi opowieściami, doskonałą grą aktorską i solidną porcją ruchu na scenie powinna zagwarantować widzom niezapomniane wrażenia estetyczne.

IT i technologie

Szpitale przyszłości przestaną być przepełnione. Rozwój technologii i telemedycyny pozwoli skutecznie przenosić opiekę poza mury placówek medycznych

W najbliższych latach nowe technologie medyczne w dalszym ciągu będą się dynamicznie rozwijać. Szacuje się, że w 2025 roku sektor telemedycyny ma być wart 175,5 mld dol., a globalny rynek e-zdrowia powinien osiągnąć do tego czasu wartość 600 mld dol. – pokazał majowy raport 300RESEARCH „Cyfrowe zdrowie. Jak poprawić efektywność usług medycznych”. Eksperci są przekonani, że technologie takie jak sztuczna inteligencja, telemedycyna czy cyfrowe dane medyczne będą w coraz większym stopniu odciążać system ochrony zdrowia i przenosić opiekę poza mury placówek medycznych. Szpitale przyszłości nie będą przepełnione i zostaną w nich tylko najciężej chorzy pacjenci, a dla pozostałych, dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, opieka zdrowotna świadczona będzie w ich domach.

Handel

Już 1/3 Polaków płaci za zakupy wyłącznie kartą. Zgodnie z nowym prawem sklepy nie będą mogły odmówić transakcji gotówką

– Około 30 proc. Polaków to osoby przyzwyczajone wyłącznie do płatności bezgotówkowych. To oznacza, że gotówka w ich życiu może nie funkcjonować, nie mają takiej potrzeby – mówi dr Urszula Wysocka z warszawskiej Wyższej Szkoły Bankowej. Jak wskazuje, stopniowy wzrost ubankowienia i kolejne nowinki, które Polacy szybko i chętnie adaptują, przyczyniają się do tego, że popularność płatności bezgotówkowych sukcesywnie rośnie, a pandemia COVID-19 dodatkowo ją zwiększyła. Tego trendu nie odwróci nawet uchwalona niedawno ustawa, która obliguje punkty handlowo-usługowe do przyjmowania płatności gotówką. Ten obowiązek został wprowadzony z myślą o osobach wykluczonych finansowo.