Newsy

„Mali Giganci” od soboty na antenie TVN. Rusza talent show dla dzieci uzdolnionych artystycznie

2015-03-06  |  06:45

Już jutro na antenie telewizji TVN startuje nowy talent show „Mali Giganci”. Uczestnikami programu będą dzieci uzdolnione aktorsko, wokalnie, recytatorsko lub tanecznie. Zostaną one podzielone na sześć drużyn, a każdą z nich opiekować się będzie inna gwiazda polskiego show-biznesu. Program poprowadzi Filip Chajzer. 

Program „Mali Giganci” oparty będzie na formacie „Pequeños Gigantes”, nadawanym od 2011 roku przez meksykańską stację Televisa. Uczestnikami programu będą dzieci w wieku od 4 do 12 lat uzdolnione wokalnie, aktorsko, tanecznie lub recytatorsko. Zostaną podzielone na sześć drużyn, a w każdej z nich znajdą się osoby obdarzone innym talentem. Drużynami opiekować się będą trenerzy: Olivier Janiak, Urszula Chincz, Czesław Mozil, Natalia Lesz, Aneta Todorczuk-Perchuć oraz Piotr Rubik. W jury programu zasiądą: Kuba Wojewódzki, Agnieszka Chylińska i Katarzyna Bujakiewicz. Dla Piotra Rubika już sam castingi były pozytywnym zaskoczeniem, muzyk nie spodziewał się bowiem tak wysokiego poziomu.

– Żałuję, że mogłem wybrać tylko dwie osoby do programu. Wydaje mi się, że wybrałem dobrze, naprawdę jestem pod dużym wrażeniem umiejętności i radzenia sobie ze stresem. Widać, że to nie są ich pierwsze występy, że gdzieś już występują, czy w domu kultury, czy w telewizji. Te dzieci są obyte ze sceną, natomiast zawsze jest stres, zresztą każdy z nas ma stres, ja też mam stres, że tu siedzę i muszę nagle wybrać tylko dwie osoby z każdej dziedziny, a dzieci świetnie sobie radzą – mówi Piotr Rubik w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Podczas programu dzieci zaprezentują swoje zdolności przed jury, za co będą otrzymywać punkty. Drużyna, która otrzyma największą liczbę punktów, zdobędzie nagrodę. W przygotowaniu do każdego odcinka dzieciom pomagać będą trenerzy. Piotr Rubik przyznaje, że w pracy przy „Małych Gigantach” bardzo przydaje mu się zarówno bycie ojcem, jak i doświadczenie zdobyte dzięki prowadzeniu przedszkola.

Przy tych starszych dzieciach, które śpiewają, bardziej sprawdzam się jako kompozytor, ponieważ to są dzieci już ukształtowane scenicznie, one wiedzą, czego chcą i jak występować. Przy maluszkach na pewno pomaga bycie ojcem i bycie właścicielem przedszkola, ponieważ tutaj kluczem jest znalezienie jakiegoś wspólnego języka z nimi, otworzenie tych dzieci. Wsłuchanie się w to, co mają do powiedzenia, i na tej podstawie wybranie kogoś wyjątkowego, tej dwójki, która rzeczywiście zachwyci też widzów, a to nie jest takie proste – mówi Piotr Rubik.

Muzyk nie ma nic przeciwko temu, aby w przyszłości także jego córki wzięły udział w podobnym talent show. Obie już dziś wykazują zainteresowanie muzyką. 6-letnia Helena bardzo lubi tańczyć, nieco mniej chętnie śpiewa. Urodzona w maju 2013 roku Alicja jest za mała, by wykazywać artystyczne zdolności, bardzo lubi jednak słuchać muzyki.

– Nie ma sensu chronić przed światem, który jest w sumie ciekawy. Bo, jeśli ktoś spełnia się artystycznie, to dla niego pójście w stronę muzyki czy w ogóle sztuki jest jedynym możliwym wyjściem. Jest to wtedy wielka pasja i frajda. W związku z tym, jeśli tylko będą chciały, to jestem jak najbardziej za. Natomiast nie wiem, czy akurat tutaj, bo jak to by wyglądało, gdybym ja był trenerem i moje córki występowały, może bym się za bardzo stresował – mówi Piotr Rubik.

Pierwszy odcinek talent show „Mali Giganci” widzowie stacji TVN obejrzą w już jutro o godzinie 20.00.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Moda

Teatr

Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej szukamy zawsze swojej niszy repertuarowej. Pierwszą premierą tego sezonu będą dwie jednoaktówki Donizettiego

Dwie jednoaktowe opery G. Donizettiego: „Nocny dzwoneczek” („Il campanello di notte”) oraz ,,Tłusty czwartek’’ („Il giovedi grasso”) w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza to pierwsza premiera sezonu 2021/2022 w Warszawskiej Operze Kameralnej, która świętuje swoje 60-lecie. Alicja Węgorzewska ma nadzieję, że technika wokalna w stylu włoskiego bel canto zachwyci najbardziej wytrawnych słuchaczy. Jej istotą jest bowiem położenie nacisku na piękno głosu i wirtuozerię wokalną. W połączeniu z dwiema barwnymi opowieściami, doskonałą grą aktorską i solidną porcją ruchu na scenie powinna zagwarantować widzom niezapomniane wrażenia estetyczne.

IT i technologie

Szpitale przyszłości przestaną być przepełnione. Rozwój technologii i telemedycyny pozwoli skutecznie przenosić opiekę poza mury placówek medycznych

W najbliższych latach nowe technologie medyczne w dalszym ciągu będą się dynamicznie rozwijać. Szacuje się, że w 2025 roku sektor telemedycyny ma być wart 175,5 mld dol., a globalny rynek e-zdrowia powinien osiągnąć do tego czasu wartość 600 mld dol. – pokazał majowy raport 300RESEARCH „Cyfrowe zdrowie. Jak poprawić efektywność usług medycznych”. Eksperci są przekonani, że technologie takie jak sztuczna inteligencja, telemedycyna czy cyfrowe dane medyczne będą w coraz większym stopniu odciążać system ochrony zdrowia i przenosić opiekę poza mury placówek medycznych. Szpitale przyszłości nie będą przepełnione i zostaną w nich tylko najciężej chorzy pacjenci, a dla pozostałych, dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, opieka zdrowotna świadczona będzie w ich domach.

Handel

Już 1/3 Polaków płaci za zakupy wyłącznie kartą. Zgodnie z nowym prawem sklepy nie będą mogły odmówić transakcji gotówką

– Około 30 proc. Polaków to osoby przyzwyczajone wyłącznie do płatności bezgotówkowych. To oznacza, że gotówka w ich życiu może nie funkcjonować, nie mają takiej potrzeby – mówi dr Urszula Wysocka z warszawskiej Wyższej Szkoły Bankowej. Jak wskazuje, stopniowy wzrost ubankowienia i kolejne nowinki, które Polacy szybko i chętnie adaptują, przyczyniają się do tego, że popularność płatności bezgotówkowych sukcesywnie rośnie, a pandemia COVID-19 dodatkowo ją zwiększyła. Tego trendu nie odwróci nawet uchwalona niedawno ustawa, która obliguje punkty handlowo-usługowe do przyjmowania płatności gotówką. Ten obowiązek został wprowadzony z myślą o osobach wykluczonych finansowo.