Newsy

Marcin Klimczak (Magma): Byłem zbuntowanym 18-latkiem i niektóre sytuacje mnie przerosły. Teraz żal mi tego straconego czasu

2016-02-16  |  06:50

Wokalista przyznaje, że 20 lat temu nie poradził sobie z nagłym sukcesem zespołu Magma. Teraz żałuje lat spędzonych z dala od muzycznej sceny. Od momentu rozpadu zespołu wokalista imał się różnych zajęć: był barmanem, pracownikiem na budowie, właścicielem agencji aktorskiej. Obecnie wraz z Piotrem Kubiaczykiem pracuje nad nową płytą Magmy, a wiosną rusza w trasę koncertową.

Zespół Magma założyli w 1996 roku dwaj muzycy grupy De Mono – Piotr Kubiaczyk i Dariusz Krupicz. Wokalistą został 19-letni wówczas Marcin Klimczak. Formacja błyskawicznie zdobyła ogromną popularność, do czego przyczynił się przede wszystkim hit „Aicha”. Utwór, będący rodzimą wersją piosenki algierskiego wokalisty Khaleda, stał się jednym z największych przebojów lat 90. Marcin Klimczak przyznaje, że psychicznie nie był gotowy na tak błyskawiczny sukces.

Życie różnie się toczy, u mnie wyglądało to w ten sposób, że byłem dosyć mocno zbuntowany w wieku 18–19 lat i niestety, niektóre sytuacje mnie przytłoczyły, niektóre przerosły – mówi Marcin Klimczak agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

W pierwotnym składzie zespół Magma nagrał dwie płyty – „Wszystkie chwile” z 1996 roku oraz starszy o dwa lata krążek „Motyle kolorowe”. W 2002 roku, w trakcie nagrywania kolejnego albumu, muzycy ogłosili zawieszenie działalności zespołu. Marcin Klimczak zaczął pracować w innych branżach – w pierwszym okresie po rozpadzie zespołu był barmanem, później założył własną agencję aktorską. Zajmowała się ona wynajmowaniem statystów i epizodystów do seriali, filmów i reklam.

Bardzo miło wspominam ten czas, to trwało 5 lat. Świetny okres, świetni ludzie. Współpracowałem z Januszem Morgensternem, Andrzejem Wajdą, Filipem Zylberem. Seriale i reklamy to jest ciekawy świat – mówi Marcin Klimczak.

Po kilku latach wokalista wyjechał za granicę. Najpierw do Stanów Zjednoczonych, a potem do Wielkiej Brytanii. W Londynie, aby zarobić na utrzymanie pozostawionej w Polsce rodziny, pracował na budowie. Praca ta dawała mu satysfakcję, cały czas tęsknił jednak za sceną.

Trochę szkoda tego czasu straconego. Jest utwór, który jest grany drugą dekadę do dzisiaj, jest także opcja, żeby zrobić nowy materiał, przypominając na koncercie oczywiście również stary. Stąd pomysł, żeby jednak wrócić i grać – mówi Marcin Klimczak.

Wokalista wraz z Piotrem Kubiaczykiem i gitarzystą Tomaszem Banasiem pracują obecnie nad trzecią płytą zespołu Magma, który ma się pojawić na rynku w lecie tego roku. Wiosną muzycy ruszają natomiast w trasę koncertową. Marcin Klimczak ma nadzieję, że dzięki reaktywacji zespołu będzie mógł na stałe wrócić do Polski.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.