Newsy

Marek Sierocki: Dziś internet kreuje gwiazdy. Kiedyś trzeba było umieć śpiewać

2018-04-27  |  06:31

Kiedyś trzeba było umieć śpiewać, żeby zaistnieć – mówi dziennikarz. Obecnie mało utalentowanych wokalistów wspiera technologia poprawiająca jakość głosu oraz internet. Zdaniem Marka Sierockiego sieć kreuje nawet tak wątpliwe gwiazdy jak siostry Godlewskie.

Muzyką, którą Marek Sierocki lubi najbardziej, jest disco tworzone w drugiej połowie lat 70. Komponowane wówczas utwory, oprócz sporej dawki elektroniki, zawierały wiele elementów soul i funky. Dziennikarz ceni również osiągnięcia powstałego na początku lat 80. w Wielkiej Brytanii nurtu nazywanego new romantic. Piosenki tego typu odznaczały się ciekawą linią melodyczną, kreującą romantyczny klimat.

W muzyce chyba bardziej od rytmu cenię melodie, niestety w ostatnich latach produkcje muzyczne poszły bardziej w stronę rytmu niż melodii. Coraz trudniej wymyślić piosenkę, która łatwo będzie wpadała w ucho – mówi Marek Sierocki agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Dziennikarz podkreśla, że na przestrzeni całego swojego życia był świadkiem wielu zmian, jakie przechodziła muzyka. Dotyczy to zarówno samej technologii, jak przejście od płyt gramofonowych, przez płyty CD, aż do streamingu muzyki z serwisów internetowych, jak i warstwy artystycznej. Ta ostatnia – zdaniem Marka Sierockiego – uległa znacznej komercjalizacji, czego przykładem jest sukces Esmeraldy i Małgorzaty Godlewskich.

Nie chciałbym obrazić tych dwóch młodych dziewczyn, ale takie są czasy, że dziś internet kreuje gwiazdy i czasami nawet te, które są odbierane negatywnie, też stają się gwiazdami – mówi dziennikarz.

Marek Sierocki zapewnia, że rozumie potrzeby zmieniającego się świata. Nie wyklucza, że szybkie tempo współczesnego życia wymaga właśnie tego rodzaju rytmicznej muzyki. Uważa jednak, że muzyka tworzona kilkadziesiąt lat temu była zdecydowanie lepsza od obecnej, miała bowiem duszę. Za jej zanik, tak jak za kreowanie mało utalentowanych gwiazd, winę ponosi m.in. nowoczesna technologia.

Kiedyś nie było urządzeń do poprawiania dźwięku, trzeba było umieć śpiewać, kiedy ktoś stawał przed mikrofonem w studiu czy grał na instrumencie, nie było komputerów, nie było wspomagania elektroniką – mówi dziennikarz.

Nie oznacza to jednak, że Marek Sierocki nie lubi współczesnej muzyki. Chętnie słucha twórców, którzy dopiero od niedawna są na polskiej i światowej scenie muzycznej, zwłaszcza klubowej. Jest fanem m.in francuskiego duetu Ofenbach, który w 2017 roku podbił listy przebojów utworami „Be Mine” oraz „Katchi”.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.