Newsy

Media społecznościowe stały się dla wielu narzędziem do ekshibicjonizmu

2014-01-07  |  06:05

Media społecznościowe coraz bardziej wpływają na rzeczywistość pozawirtualną. Rozwój technologii i łatwy dostęp do nich pozwala miedzy innymi na organizowanie akcji społecznych w internecie. Social media wciąż jednak w głównej mierze służą do utrzymywania kontaktów i eksponowania swojego życia prywatnego.

Globalny zasięg mediów społecznościowych to nic innego jak korzystanie z nich w każdym miejscu i o każdej porze. Dzięki temu można dotrzeć do szerokiej grupy ludzi. Początkowo social media miały służyć jedynie do utrzymywania kontaktów międzyludzkich, obecnie jednak widać ich wyraźny wpływ na rzeczywistość pozawirtualną.

Sam Facebook jako narzędzie jest bardzo pomocny i pożyteczny. Powiedzmy, że szukamy grupy krwi czy dawcy jakiegoś organu. Są takie przypadki i takie przykłady, które pokazują, że Facebook w takich sytuacjach  pozwala nam na dotarcie do szerokiej grupy osób, do których normalnie byśmy nie byli w stanie dotrzeć – mówi Marcin Żukowski z agencji interaktywnej Mint Media, specjalizującej się w sferze social mediów.

Media społecznościowe spełniają także tradycyjną rolę i służą podtrzymywaniu kontaktów, jednak w pewien sposób zmieniły relacje międzyludzkie. Z badań wynika, że przeciętny człowiek jest w stanie utrzymywać kontakt z 100-120 osobami. Dzięki Facebookowi ta liczba może pięciokrotnie wzrosnąć. Eksperci radzą jednak, by nie przesadzać z udostępnianiem informacji ze swojego prywatnego życia na portalach społecznościowych.

– Ktoś na przykład staje się ekshibicjonistą przez to, co udostępnia na swoim profilu na Facebooku i tym zaśmieca treść Facebooka. Musimy zyskać większą świadomość tego, jak korzystać z tych narzędzi, żeby to nie stało się tylko narzędziem do ekshibicjonizmu, ale do budowania relacji w sposób świadomy. Niektórym osobom, na przykład tym zamkniętym w sobie, introwertykom, pozwala na prezentowanie siebie tak, jak poza internetem nie byłoby to możliwe – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Żukowski.

Media społecznościowe stały się także źródłem bieżących informacji ze świata. Udostępnianie treści ciekawych artykułów, polecanie miejsc oraz promowanie młodych talentów to niewątpliwe zalety social media, które znacząco wpływają na rzeczywistość pozawirtualną, gdyż przekładają się na realne życie ludzi.

Wpływ social media na rzeczywistość pozawirtualną widać także na przykładzie reklamodawców oraz artystów czy polityków, którzy wykorzystują portale społecznościowe w celach informacyjnych. Facebook, Twitter, Google Plus oraz lokalne serwisy społecznościowe służą nie tylko komunikacji, lecz także reklamom sklepów, wymianie towarów, sprzedaży, a nawet promocji młodych talentów. W porównaniu do reklamy umieszczonej w prasie, social media są o wiele tańsze i pozwalają na częste aktualizacje.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

Media i PR

Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.