Mówi: | Marcin Żukowski |
Firma: | Mint Media |
Media społecznościowe stały się dla wielu narzędziem do ekshibicjonizmu
Media społecznościowe coraz bardziej wpływają na rzeczywistość pozawirtualną. Rozwój technologii i łatwy dostęp do nich pozwala miedzy innymi na organizowanie akcji społecznych w internecie. Social media wciąż jednak w głównej mierze służą do utrzymywania kontaktów i eksponowania swojego życia prywatnego.
Globalny zasięg mediów społecznościowych to nic innego jak korzystanie z nich w każdym miejscu i o każdej porze. Dzięki temu można dotrzeć do szerokiej grupy ludzi. Początkowo social media miały służyć jedynie do utrzymywania kontaktów międzyludzkich, obecnie jednak widać ich wyraźny wpływ na rzeczywistość pozawirtualną.
– Sam Facebook jako narzędzie jest bardzo pomocny i pożyteczny. Powiedzmy, że szukamy grupy krwi czy dawcy jakiegoś organu. Są takie przypadki i takie przykłady, które pokazują, że Facebook w takich sytuacjach pozwala nam na dotarcie do szerokiej grupy osób, do których normalnie byśmy nie byli w stanie dotrzeć – mówi Marcin Żukowski z agencji interaktywnej Mint Media, specjalizującej się w sferze social mediów.
Media społecznościowe spełniają także tradycyjną rolę i służą podtrzymywaniu kontaktów, jednak w pewien sposób zmieniły relacje międzyludzkie. Z badań wynika, że przeciętny człowiek jest w stanie utrzymywać kontakt z 100-120 osobami. Dzięki Facebookowi ta liczba może pięciokrotnie wzrosnąć. Eksperci radzą jednak, by nie przesadzać z udostępnianiem informacji ze swojego prywatnego życia na portalach społecznościowych.
– Ktoś na przykład staje się ekshibicjonistą przez to, co udostępnia na swoim profilu na Facebooku i tym zaśmieca treść Facebooka. Musimy zyskać większą świadomość tego, jak korzystać z tych narzędzi, żeby to nie stało się tylko narzędziem do ekshibicjonizmu, ale do budowania relacji w sposób świadomy. Niektórym osobom, na przykład tym zamkniętym w sobie, introwertykom, pozwala na prezentowanie siebie tak, jak poza internetem nie byłoby to możliwe – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Żukowski.
Media społecznościowe stały się także źródłem bieżących informacji ze świata. Udostępnianie treści ciekawych artykułów, polecanie miejsc oraz promowanie młodych talentów to niewątpliwe zalety social media, które znacząco wpływają na rzeczywistość pozawirtualną, gdyż przekładają się na realne życie ludzi.
Wpływ social media na rzeczywistość pozawirtualną widać także na przykładzie reklamodawców oraz artystów czy polityków, którzy wykorzystują portale społecznościowe w celach informacyjnych. Facebook, Twitter, Google Plus oraz lokalne serwisy społecznościowe służą nie tylko komunikacji, lecz także reklamom sklepów, wymianie towarów, sprzedaży, a nawet promocji młodych talentów. W porównaniu do reklamy umieszczonej w prasie, social media są o wiele tańsze i pozwalają na częste aktualizacje.
Czytaj także
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-03-11: Nowe prawo ograniczy dostęp dzieci do niebezpiecznych treści w sieci. Obecnie większość nastolatków ma dostęp do pornografii czy hazardu
- 2025-02-25: Radosław Majdan: Do swojego domu chamstwa nie zapraszam i tak samo jest z Instagramem. Jeżeli ktoś zachowuje się nieładnie, to z dużą przyjemnością go blokuję
- 2025-02-12: Jakub Rzeźniczak: Chciałbym wrócić do piłki nożnej. Teraz jednak widzę siebie już nie na boisku, ale na szczeblach zarządzających
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2025-01-02: Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.