Newsy

Michał Żebrowski, Jarosław Kuźniar i Barbara Kurdej-Szatan laureatami nagrody Telekamery 2015

2015-02-10  |  11:40
Mówi:Jarosław Kuźniar, dziennikarz

Marta Manowska, prezenterka telewizyjna

Barbara Kurdej-Szatan, aktorka

Agnieszka Cegielska, prezenterka pogody

Katarzyna Żak, aktorka

  • MP4
  • Po raz 18. wręczone zostały Telekamery, najważniejsze nagrody telewizyjne w Polsce. Wśród tegorocznych laureatów znaleźli się Michał Żebrowski, Barbara Kurdej-Szatan, Jarosław Kuźniar oraz Agnieszka Cegielska. Statuetki trafiły także do twórców serialu "Ranczo" oraz programu "Rolnik szuka żony". Złote Telekamery otrzymała Telewizja Polsat Sport oraz twórcy serialu "Czas honoru".

    Telekamery to nagrody przyznawane od 1998 roku przez magazyn telewizyjny "Tele Tydzień". O tym, komu przypadnie statuetka, decydują czytelnicy periodyku, głosując za pomocą specjalnych kartek zamieszczonych w "Tele Tygodniu", SMS-ów i internetu. Nagrody przyznawane są w dziesięciu kategoriach m.in. aktor, aktorka, muzyka, prezenter pogody, serial, program rozrywkowy, osobowość telewizyjna. W tym roku za najlepszych aktorów czytelnicy "Tele Tygodnia" uznali Michała Żebrowskiego oraz Barbarę Kurdej-Szatan.

    – Ta nagroda uświadamia mi, że to, co robię ja i wszyscy inni aktorzy ma sens, że to do kogoś dociera, że ktoś to lubi, że może to komuś sprawić przyjemność, może nie, ale jest odbiór. To jest zupełnie co innego grać w serialu, w filmie i reklamie, niż grać w teatrze. Ja uwielbiam grać w teatrze, kocham ponad wszystko właśnie dlatego, że jest kontakt z widzem, to jest takie namacalne, to się czuje. W telewizji tego nie ma. A właśnie ta statuetka uświadomiła mi, że jest ten kontakt – mówi Barbara Kurdej-Szatan w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Gwiazda Teatru 6. Piętro pokonała takie aktorki jak Joanna Kulig, Agnieszka Dygant, Joanna Moro, Małgorzata Socha, Danuta Stenka i Katarzyna Żak.

    – Ta sympatia widzów jest absolutnie dla mnie najważniejsza. Dostać Telekamerę byłoby bardzo miło, ale już sama nominacja za rolę drugoplanową w serialu, była dla mnie naprawdę ogromnym wyróżnieniemmówi Katarzyna Żak.

    Za najlepszy serial 2014 roku czytelnicy "Tele Tygodnia" uznali emitowany od 2006 roku serial TVP1 "Ranczo", a za najlepszy serial paradokumentalny "Na sygnale" - format pokazujący codzienną pracę ratowników medycznych, nadawany przez TVP2. Nagroda w kategorii "program rozrywkowy" trafiła natomiast do twórców formatu "Rolnik szuka żony". Prowadząca program Marta Manowska nie ukrywa, że spodziewała się sukcesu.

    Te wiadomości, które dostajemy do naszych widzów, ten kontakt, który mamy ze sobą, jest nie do przecenienia. To jest największy sukces tego programu – nasi bohaterowie i to jaki dają przykład innym. Ludzie zobaczyli w naszych bohaterach to samo, co my. To jest wielka zasługa i naszych bohaterów i całej ekipy, która pracowała przy tym programie. Bez wzajemnego szacunku i zaufania ten program by tak nie wyglądał – mówi Marta Manowska.

    Statuetka Telekamery 2015 trafiła także do Jarosława Kuźniara. Gospodarz Poranka TVN24 już dwukrotnie nominowany był do tej nagrody: w 2009 roku w kategorii "informacje" oraz w 2014 w kategorii "prezenter informacji". 

    – To jest nagroda od widzów, więc bardzo humorzastej instytucji, Piotr Kraśko mówił ze sceny o tym, że dziękuje, że widzowie tak, a nie inaczej decydują pilotem na co dzień, raz na rok decydują smsami, a więc to jest jakaś inwestycja, trzeba wyłożyć swoje pieniądze, a więc to jest miłe i ważne, żeby ich później nie zawieść mówi Jarosław Kuźniar.

    Nagroda w kategorii "muzyka" trafiła do Sylwii Grzeszczak. Komentatorem sportowym roku 2014 został Przemysław Babiarz, najlepszym jurorem w programie telewizyjnym Agnieszka Chylińska, a osobowością telewizyjną Tadeusz Sznuk. Statuetkę dla najlepszej prezenterki pogody otrzymała Agnieszka Cegielska. Gwiazda TVN ma nadzieję, że widzowie docenili przede wszystkim dobrą energię, którą stara się im przekazywać za każdym razem, gdy pojawia się na antenie.

    – Dobra energia jest niepoliczalna. Strój może być różny, różnego rodzaju aspekty możemy rozpatrywać, ale najpiękniejsze komplementy, jakie otrzymywałam to: pani Agnieszko, jak się z panią spotykam o poranku, to myślę sobie, że to będzie dobry dzień. I ja sobie wtedy myślę, że ta moja praca ma sens, że jak wstaje o tej 4:30 i staram się w tej telewizji informacyjnej, która jest specyficznym medium, bo tam zazwyczaj serwują informacje, które są trudne do zaakceptowania mówi Agnieszka Cegielska.

    Redakcja "Tele Tygodnia" przyznaje ponadto Złote Telekamery za zdobycie trzech Telekamer. W tym roku nagrodą to wyróżniono Telewizję Polsat Sport oraz serial "Czas honoru".

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Uroda

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Ochrona środowiska

    Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

    Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.