Newsy

Od września Tomasz Jacyków rusza z nowym sezonem programu w Polsat Café. Będzie też prowadził audycję w Radiu Kolor

2015-07-29  |  06:50

Tomasz Jacyków przyznaje, że wykorzystuje urlop najlepiej, jak się tylko da. Ładuje akumulatory, bo w życiu zawodowym czeka go niezwykle intensywny czas. Jesienią znów wyruszy ze swoją przewoźną pracownią krawiecką i będzie zmieniał Polkom garderobę w drugim sezonie programu „Jacyków w twojej szafie” w Polsat Café. Wspólnie z Danielem Wielebą poprowadzi też audycję radiową „Design wg Gwiazd”, a w międzyczasie będzie pisał swoją drugą książkę.

Tak samo jak wiosną, tak i jesienią Jacyków będzie podróżował po Polsce z własną maszyną do szycia, zajrzy do szaf Polek i przerobi ich stare ubrania na modne i nietuzinkowe.

Drugi sezon to sezon jesienno-zimowy, w związku z tym będą inne kombinacje, inne tkaniny i cały czas przede wszystkim poradnictwo. Chodzi o to, żeby przypomnieć Polkom, że mamy zdolności manualne i wyobraźnię. Jestem po to, żeby podpowiedzieć, żeby zająć się historiami hand made, czyli zrobionymi własnoręcznie – mówi Tomasz Jacyków agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

W programie Jacyków udowadnia, że można ubrać się za niewielkie pieniądze, a przy tym wyglądać stylowo i oryginalnie. Zachęca Polki, by starym rzeczom nadawały nowe życie. Zdaniem stylisty, nie sztuką jest pójść do sklepu i kupić drogą kreację, sztuką jest samemu zrobić coś z niczego, tak by było modnie, a przede wszystkim tanio.

Dla mnie najcenniejszy jest kontakt z ludźmi, praca z tymi kobietami, rozmowy z nimi, pokazywanie im patentów, a finalnie bardzo cieszy mnie ich radość. W zasadzie z tego czerpię energię. Kiedy widzę taki niesamowity błysk w ich oku, to jest właśnie ten moment, który sprawia mi największą przyjemność, kiedy te kobiety mówią: „Wow, ale jak to, przecież to był kawałek szmatki, a teraz jest sukienka?” –  mówi Tomasz Jacyków.

Stylista przyznaje, że ostatni kwartał tego roku będzie dla niego niezwykle pracowity. Już we wrześniu w duecie z Danielem Wielebą w Radiu Kolor poprowadzi program „Design wg Gwiazd”.

Będę występował w roli prowadzącego. Będziemy z Danielem rozmawiali z gwiazdami o ich designie, ich stylu bycia, życia, funkcjonowania. Rozszerzam pole działania nie tylko na ubrania, lecz także na styl życia, na lifestyle w ogóle – tłumaczy Tomasz Jacyków.

Jacyków zdradza też, że pracuje nad swoją drugą książką. Debiutancka „O elegancji i obciachu Polek i Polaków” okazała się hitem na rynku wydawniczym, co motywuje autora do dalszej pracy.

Uwielbiam pracować, ja się pracą cieszę, ja się pracą nie męczę. Książka już w zasadzie jest w mojej głowie, więc teraz trzeba tylko usiąść i ją napisać. Muszę to zrobić czym prędzej – dodaje Jacyków.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.