Newsy

Poza wiadomościami z kraju mężczyźni najczęściej czytają informacje sportowe, a kobiety – plotki z życia gwiazd

2016-05-10  |  06:30

Dla 63 proc. respondentów, którzy przeglądają prasę i serwisy internetowe, najistotniejsze są newsy z kraju – wynika z raportu „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”. Deklarują to zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Wymieniane w dalszej kolejności dziedziny już znacząco różnią się w podziale na płeć. Kobiety znacznie częściej szukają newsów dotyczących szeroko pojętej rozrywki oraz wydarzeń ze świata kultury. Mężczyźni wolą sport.

Z badania wynika, że zarówno Polaków, jak i Polki przede wszystkim interesuje to, co dzieje się blisko, w ich bezpośrednim otoczeniu, czyli przede wszystkim wiadomości krajowe. Informacje ze świata również, natomiast w znacznie mniejszym stopniu. W dalszej kolejności jest sport, rozrywka, trochę kultury, finanse i bankowość – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Michał Wodziński,  redaktor naczelny Upday Polska.

Z raportu „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne” przeprowadzonego przez platformę Upday Polska wynika, że wieści ze świata sportu budzą ciekawość 44,6 proc. mężczyzn i co szóstej Polki (15,2 proc.). Poza tym co trzecia Polka (35,2 proc.) interesuje się zagadnieniami związanymi z bankowością, rynkami finansowymi oraz konsekwencjami wydarzeń ekonomicznych i gospodarczych. Wśród mężczyzn nie są one dużo bardziej popularne. Na bieżąco z wiadomościami tej kategorii stara się być 40,6 proc. Polaków.

Panowie znacznie bardziej interesują się sportem, ale z kolei trzeba oddać płci pięknej, że znacznie bardziej interesuje się kulturą – podkreśla Michał Wodziński.

Kobiety chętniej niż mężczyźni szukają informacji dotyczących koncertów, festiwali, imprez, wystaw i innych informacji ze świata kultury (41,4 proc). Artykuły z tej kategorii są na trzecim miejscu spośród najpopularniejszych dziedzin, którymi interesują się Polki. Z kolei mężczyźni najrzadziej przeglądają informacje na ten temat (31,7 proc.).

52 proc. kobiet interesuje się rozrywką, tym, co dzieje się w świecie celebrytów, informacjami z kolorowych magazynów. Ta grupa pań, które przebadaliśmy, mówi jasno, że lubi plotki, lubi wziąć do ręki kolorową gazetę, dziennik, prasę bulwarową, zajrzeć na ulubiony serwis plotkarski. Ale z kolei druga połowa pań albo nie ma czasu na takie informacje, albo rzeczywiście interesuje się kulturą, kursami walut, nieco bardziej ambitną rozrywką. One przyznają, że plotki to nie jest top ich zainteresowań – mówi Michał Wodziński.

Informacje dotyczące świata show-biznesu, hobby, różnego rodzaju gier, zabaw oraz konkursów czyta 36,3 proc. mężczyzn.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.