Newsy

Rafał Maślak: moda na drwali i metroseksualność przeminie, a klasyka panuje od wieków

2015-07-22  |  06:55

Rafał Maślak chce nakłaniać polskich mężczyzn do większej dbałości o styl ubierania. Zdaniem modela największe modowe grzechy Polaków to źle dobrane ubrania i niemodne fasony. On sam jest zwolennikiem klasycznej elegancji, zwłaszcza we włoskim wydaniu. Aby przekonać Polaków do nieśmiertelnej klasyki, Maślak wziął udział w akcji Warszawa pod Krawatem.

Rafał Maślak na co dzień preferuje sportowy styl ubierania. Kiedy sytuacja tego wymaga, chętnie jednak wkłada eleganckie ubrania. Jest miłośnikiem zwłaszcza włoskiego stylu, którym zachwycił się podczas pobytu w Mediolanie. Zdaniem modela klasyczna elegancja nigdy nie wychodzi z mody i sprawdza się w każdej sytuacji.

– Facet elegancki i zadbany naprawdę świetnie wygląda, dobrze się prezentuje. Style takie jak drwal czy metroseksualny były i przemijały, bo nie były tak mocne jak styl elegancki, który już panuje od wieków – mówi Rafał Maślak agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Model twierdzi, że chce być inspiracją dla polskich mężczyzn. Panowie często zwracają się do niego z prośbami o porady w zakresie ubioru, m.in. dlatego Maślak prowadzi bloga o tematyce modowej. Nie ukrywa też, że poprzez swój wizerunek chce wpływać także na kobiety, aby inspirowały swoich mężczyzn do większej dbałości o ubiór. Zdaniem Maślaka zmiana modowych preferencji Polaków to długotrwały proces, który wymaga stopniowego działania.

Taka śmieszna sytuacja się dzisiaj zdarzyła, do windy, którą akurat zjeżdżałem, weszła dziewczyna z chłopakiem, on był w klapkach, miał na sobie koszulę, taka wystająca, jakieś tam spodenki. I ona tak na mnie spojrzała i na niego i tak do niego na głos: „Weź ty się wreszcie ubierz” – opowiada Rafał Maślak.

Zdaniem Maślaka największym grzechem modowym Polaków jest noszenie źle dopasowanych ubrań o niemodnych fasonach. Model uważa, że mężczyźni zbyt pospiesznie robią zakupy odzieżowe, nie przymierzają kupowanych ubrań i nie zwracają uwagi na rozmiar.

Aby przekonać Polaków do większej dbałości o styl, Rafał Maślak wziął udział w akcji Warszawa pod Krawatem. Akcja to pomysł czterech mężczyzn: Alberta Borowieckiego, Jana Adamskiego, Rafała Przetaka i Mateusza Szczepańskiego. W tegorocznej, drugiej już edycji, wzięło udział jedenastu miłośników klasycznej elegancji, którzy spotkali się na warszawskiej Starówce i spacerowali jej uliczkami.

Chcemy w ten sposób nakłonić facetów, żeby ubierali się w koszule i nosili krawat. Nie musi to być koniecznie krawat, może to być muszka, nawet poszetka, po prostu elegancko. I też nie codziennie, ale ważne, aby w wyjątkowych sytuacjach było na ulicach więcej takich wystylizowanych facetów, dżentelmenów – mówi Rafał Maślak.

Motywem przewodnim tegorocznej edycji była sprezzatura, czyli swobodna włoska elegancja. Na tę okazję Rafał Maślak założył kobaltowy garnitur, niebieską koszulę z krawatem oraz okulary w kolorze fuksji.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.