Newsy

Rafał Maślak: moda na drwali i metroseksualność przeminie, a klasyka panuje od wieków

2015-07-22  |  06:55

Rafał Maślak chce nakłaniać polskich mężczyzn do większej dbałości o styl ubierania. Zdaniem modela największe modowe grzechy Polaków to źle dobrane ubrania i niemodne fasony. On sam jest zwolennikiem klasycznej elegancji, zwłaszcza we włoskim wydaniu. Aby przekonać Polaków do nieśmiertelnej klasyki, Maślak wziął udział w akcji Warszawa pod Krawatem.

Rafał Maślak na co dzień preferuje sportowy styl ubierania. Kiedy sytuacja tego wymaga, chętnie jednak wkłada eleganckie ubrania. Jest miłośnikiem zwłaszcza włoskiego stylu, którym zachwycił się podczas pobytu w Mediolanie. Zdaniem modela klasyczna elegancja nigdy nie wychodzi z mody i sprawdza się w każdej sytuacji.

– Facet elegancki i zadbany naprawdę świetnie wygląda, dobrze się prezentuje. Style takie jak drwal czy metroseksualny były i przemijały, bo nie były tak mocne jak styl elegancki, który już panuje od wieków – mówi Rafał Maślak agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Model twierdzi, że chce być inspiracją dla polskich mężczyzn. Panowie często zwracają się do niego z prośbami o porady w zakresie ubioru, m.in. dlatego Maślak prowadzi bloga o tematyce modowej. Nie ukrywa też, że poprzez swój wizerunek chce wpływać także na kobiety, aby inspirowały swoich mężczyzn do większej dbałości o ubiór. Zdaniem Maślaka zmiana modowych preferencji Polaków to długotrwały proces, który wymaga stopniowego działania.

Taka śmieszna sytuacja się dzisiaj zdarzyła, do windy, którą akurat zjeżdżałem, weszła dziewczyna z chłopakiem, on był w klapkach, miał na sobie koszulę, taka wystająca, jakieś tam spodenki. I ona tak na mnie spojrzała i na niego i tak do niego na głos: „Weź ty się wreszcie ubierz” – opowiada Rafał Maślak.

Zdaniem Maślaka największym grzechem modowym Polaków jest noszenie źle dopasowanych ubrań o niemodnych fasonach. Model uważa, że mężczyźni zbyt pospiesznie robią zakupy odzieżowe, nie przymierzają kupowanych ubrań i nie zwracają uwagi na rozmiar.

Aby przekonać Polaków do większej dbałości o styl, Rafał Maślak wziął udział w akcji Warszawa pod Krawatem. Akcja to pomysł czterech mężczyzn: Alberta Borowieckiego, Jana Adamskiego, Rafała Przetaka i Mateusza Szczepańskiego. W tegorocznej, drugiej już edycji, wzięło udział jedenastu miłośników klasycznej elegancji, którzy spotkali się na warszawskiej Starówce i spacerowali jej uliczkami.

Chcemy w ten sposób nakłonić facetów, żeby ubierali się w koszule i nosili krawat. Nie musi to być koniecznie krawat, może to być muszka, nawet poszetka, po prostu elegancko. I też nie codziennie, ale ważne, aby w wyjątkowych sytuacjach było na ulicach więcej takich wystylizowanych facetów, dżentelmenów – mówi Rafał Maślak.

Motywem przewodnim tegorocznej edycji była sprezzatura, czyli swobodna włoska elegancja. Na tę okazję Rafał Maślak założył kobaltowy garnitur, niebieską koszulę z krawatem oraz okulary w kolorze fuksji.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Edukacja

W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.

Media

Malwina Wędzikowska: W moim środowisku pracy nieraz byłam zdradzona i oszukana. Teraz wystrzegam się zbyt miłych ludzi, od których za chwilę można dostać cios w plecy

Prezenterka przyznaje, że show-biznes rządzi się swoimi prawami i trzeba mieć na uwadze to, że pozory mogą mylić. Nie brakuje bowiem osób, które za wszelką cenę chcą osiągnąć sukces i dbają o swoje interesy kosztem innych. Po dwóch dekadach pracy w świecie mediów i rozrywki, w różnych środowiskach i z różnymi ludźmi, Malwina Wędzikowska potrafi już rozpoznać tych, którzy nie mają wobec niej dobrych intencji.