Newsy

Milena Sadowska (Miss Polonia): gdy zobaczyłam, w jakich warunkach żyją dzieci w Ghanie, wszystkie moje problemy stały się nieistotne

2019-10-24  |  06:21

Miss Polonia 2018 w wakacje pojechała z Omeną Mensah do Ghany, żeby odwiedzić podopiecznych Omenaa Foundation. Milena Sadowska podkreśla, że było to dla niej duże przeżycie i dlatego też dołoży wszelkich starań, by pomóc zebrać fundusze potrzebne na budowę szkoły w Ghanie. Niedawno wzięła udział w sesji zdjęciowej akcji „Każda koszula pomaga”. Dochód ze sprzedaży projektów Macieja Zienia zostanie przeznaczony właśnie na realizację tej inwestycji.

Milena Sadowska nie ukrywa, że podczas pobytu w Ghanie najbardziej wstrząsnęło nią to, że dzieci pochodzące z biednych rodzin muszą szukać jedzenia i pracy na ulicy. Już kilkulatkowie zamiast chodzić do szkoły, niemalże niewolniczo pracują na plantacjach czy przy połowie ryb, w zamian za swoją pracę otrzymując jedynie posiłek.

– Byłam razem z Omeną w Ghanie, ponieważ tam już od dwóch lat trwa budowa szkoły dla dzieci ulicy, teraz się już właśnie kończy, więc ten cały projekt charytatywny jest skoncentrowany głównie na pomocy dzieciom – mówi agencji Newseria Milena Sadowska, Miss Polonia 2018.

Sadowska podkreśla, że pobyt w Ghanie i zderzenie z tamtą rzeczywistością był dla niej wstrząsającym przeżyciem. Zobaczyła, z jakimi problemami mierzą się dzieci ulicy i w jednej chwili zupełnie przewartościowała swój świat oraz zmieniła priorytety.

– Już drugiego dnia pobytu wszystkie problemy, jakie miałam i jakie się ma w Polsce, to już mi odeszły. Bo to, jakie życie mają tam, jakie tam mają warunki, dzieci szukają pożywienia na ulicach. Odwiedziłam ośrodek Don Bosco, w którym mają już około 50 podopiecznych i ten ośrodek właśnie znajduje takie dzieci, które po prostu miały trudną sytuację rodzinną, np. od 3 lat musiały niewolniczo pracować przy połowie ryb. Ten ośrodek pomaga takim dzieciom i też właśnie dla tych dzieci jest budowana szkoła – mówi Milena Sadowska.

Kiedy ponad 4 lata temu Omenaa Mensah trafiła do ośrodka Don Bosco i poznała podopiecznych oraz ich dramatyczne historie, zdecydowała, że zrobi wszystko, żeby wybudować dla nich szkołę z prawdziwego zdarzenia. W tym właśnie celu założyła fundację Omenaa Foundation i rozpoczęła żmudny proces pozyskiwania finansowania inwestycji, organizując wiele projektów i aukcji charytatywnych.

W Ghanie mieliśmy pierwszą sesję koszul zaprojektowanych przez Macieja Zienia, zebrane środki z ich sprzedaży pójdą oczywiście dla fundacji i na dokończenie tej budowy szkoły. I teraz mamy drugą sesję, tutaj już troszkę inna niż tam w Ghanie była – mówi Milena Sadowska.

Koszule do poprzedniej akcji projektowały Lidia Kalita i Sara Boruc. Teraz swoim talentem z fundacją Omeny podzielił się Maciej Zień, który zaprojektował cztery modele. Akcja ma jeszcze większy zasięg niż w poprzednich latach. Zyskała bowiem międzynarodowy charakter, ponieważ projekt wsparła aktualnie panująca Miss World – Meksykanka Vanessa Ponce de Leon, która na specjalne zaproszenie Biura Miss Polonia przyleciała do Polski, żeby wziąć udział w balu charytatywnym „Piękna z przesłaniem” i w sesji „Każda koszula pomaga”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.