Mówi: | Katarzyna Kuźma |
Firma: | Le Pukka Concept Store |
Młodzi ludzie najczęściej aranżują swoje wnętrza w stylu skandynawskim lub minimalistycznym
Podczas urządzania swoich mieszkań młodzi ludzie przede wszystkim stawiają na indywidualizm. Z zagranicznych podróży przywożą pewne podpatrzone tam pomysły i rozwiązania architektoniczne, a później dostosowują je do swoich warunków. Meble najczęściej kupują w sieciówkach, ale jeśli już wybierają przedmioty na lata, to wtedy są skłonni zapłacić więcej za produkt lepszej jakości.
Zdaniem projektantów wnętrz do potrzeb i portfela młodych ludzie idealnie pasuje minimalizm. Niewielka powierzchnia mieszkania najczęściej zmusza ich do lekkiej i przestronnej aranżacji. W tym przypadku masywne meble ustępują miejsca prostym, ale funkcjonalnym.
– Młodzi ludzie chcą, aby ich mieszkania były przede wszystkim nowoczesne. Bardzo popularny jest styl skandynawski – połączenie białych mebli, delikatnych, minimalistycznych z akcentami drewnianymi takimi, jak drewniane nogi przy stole bądź krzesła. Czyli połączenie nowoczesnych wnętrz z nutką takiego naturalnego materiału, jakim jest właśnie drewno – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Kuźma, Le Pukka Concept Store.
W aranżacji wnętrz młodzi ludzie rzadko powielają utarte szablony. Częściej wytyczają nowe trendy i stawiają na indywidualizm. Cenią nieszablonowe podejście do projektowania i możliwość posiadania rzeczy unikalnych.
– Ubierają się tak, żeby odzwierciedlić swój charakter, z wnętrzami jest bardzo podobnie. Młodzi ludzie mają coraz większą świadomość tego, że to, jak wygląda ich mieszkanie, pokazuje również ich charakter. Urządzają swoje mieszkania, tworząc pewną bazę i dodając do tego jakiś jeden element, który jest dla nich bardzo charakterystyczny, zaznaczając swój indywidualizm – tłumaczy Katarzyna Kuźma.
Młodzi bacznie śledzą również światowe trendy. Z podróży przywożą aranżacyjne wzorce i w różnym stopniu próbują przenieść je na swój prywatny grunt.
– Podróżują, poznają inne kultury, obserwują, co jest na świecie modne i co chcieliby przenieść to do swojego wnętrza. Wybierają te meble, które teraz są bardzo trendy, na światowym poziomie, które przypominają to, co widzą w czasopismach, to, co pokazują im media, i chcą mieć namiastkę tego u siebie we wnętrzu – mówi Katarzyna Kuźma.
Eksperci podkreślają, że młodzi ludzie nie są skłonni dużo wydawać na aranżację wnętrz. Raczej nie kupują drogich mebli, tylko szukają tańszych odpowiedników na przykład w sieciówkach. Liczy się przede wszystkim kreatywność i wyczucie estetyczne.
– Przy wyborze dużych mebli kierują się ich jakością. Mają świadomość, że wybierając sofę, kupują ją na lata, więc warto zainwestować w tę lepszej jakość. Kupując poduszki, chcą zaoszczędzić, ponieważ są to elementy, które łatwo można wymienić. Do tego wybierają takie elementy wystroju wnętrza, które są bardziej charakterystyczne i bardziej podkreślają ich indywidualizm. Wtedy udają się do mniejszych sklepów i stawiają na jakość – mówi Katarzyna Kuźma.
Czytaj także
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
- 2024-10-31: Medycyna stylu życia zyskuje na znaczeniu. Może zapobiegać przewlekłym chorobom serca i nowotworom
- 2024-09-06: Rafał Zawierucha: Kocham remonty i nadzorowanie wszystkiego. Wspaniale sprawdzam się w dyrygowaniu i rozdzielaniu obowiązków
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-06-12: Katarzyna Dowbor: Uwielbiam remonty. Gdybym nie była dziennikarką, to zostałabym scenografką albo architektem wnętrz
- 2024-05-21: Lara Gessler: Moje aktualne mieszkanie jest już szesnastym. Połowy kuchni jeszcze nie pokazuję, bo nie mam blatu kuchennego
- 2024-05-29: Tomasz Ciachorowski: Publiczna służba zdrowia wymaga reform. Kiedy chciałem zapisać się do gastrologa, to okazało się, że na wizytę muszę czekać pół roku
- 2024-05-21: Tomasz Ciachorowski: Po czterdziestce nasze ciało nie jest już tak sprawne jak wcześniej. Imają się go różne choroby, dolegliwości i łatwiej o infekcje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.