Mówi: | Katarzyna Kuźma |
Firma: | Le Pukka Concept Store |
Młodzi ludzie najczęściej aranżują swoje wnętrza w stylu skandynawskim lub minimalistycznym
Podczas urządzania swoich mieszkań młodzi ludzie przede wszystkim stawiają na indywidualizm. Z zagranicznych podróży przywożą pewne podpatrzone tam pomysły i rozwiązania architektoniczne, a później dostosowują je do swoich warunków. Meble najczęściej kupują w sieciówkach, ale jeśli już wybierają przedmioty na lata, to wtedy są skłonni zapłacić więcej za produkt lepszej jakości.
Zdaniem projektantów wnętrz do potrzeb i portfela młodych ludzie idealnie pasuje minimalizm. Niewielka powierzchnia mieszkania najczęściej zmusza ich do lekkiej i przestronnej aranżacji. W tym przypadku masywne meble ustępują miejsca prostym, ale funkcjonalnym.
– Młodzi ludzie chcą, aby ich mieszkania były przede wszystkim nowoczesne. Bardzo popularny jest styl skandynawski – połączenie białych mebli, delikatnych, minimalistycznych z akcentami drewnianymi takimi, jak drewniane nogi przy stole bądź krzesła. Czyli połączenie nowoczesnych wnętrz z nutką takiego naturalnego materiału, jakim jest właśnie drewno – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Kuźma, Le Pukka Concept Store.
W aranżacji wnętrz młodzi ludzie rzadko powielają utarte szablony. Częściej wytyczają nowe trendy i stawiają na indywidualizm. Cenią nieszablonowe podejście do projektowania i możliwość posiadania rzeczy unikalnych.
– Ubierają się tak, żeby odzwierciedlić swój charakter, z wnętrzami jest bardzo podobnie. Młodzi ludzie mają coraz większą świadomość tego, że to, jak wygląda ich mieszkanie, pokazuje również ich charakter. Urządzają swoje mieszkania, tworząc pewną bazę i dodając do tego jakiś jeden element, który jest dla nich bardzo charakterystyczny, zaznaczając swój indywidualizm – tłumaczy Katarzyna Kuźma.
Młodzi bacznie śledzą również światowe trendy. Z podróży przywożą aranżacyjne wzorce i w różnym stopniu próbują przenieść je na swój prywatny grunt.
– Podróżują, poznają inne kultury, obserwują, co jest na świecie modne i co chcieliby przenieść to do swojego wnętrza. Wybierają te meble, które teraz są bardzo trendy, na światowym poziomie, które przypominają to, co widzą w czasopismach, to, co pokazują im media, i chcą mieć namiastkę tego u siebie we wnętrzu – mówi Katarzyna Kuźma.
Eksperci podkreślają, że młodzi ludzie nie są skłonni dużo wydawać na aranżację wnętrz. Raczej nie kupują drogich mebli, tylko szukają tańszych odpowiedników na przykład w sieciówkach. Liczy się przede wszystkim kreatywność i wyczucie estetyczne.
– Przy wyborze dużych mebli kierują się ich jakością. Mają świadomość, że wybierając sofę, kupują ją na lata, więc warto zainwestować w tę lepszej jakość. Kupując poduszki, chcą zaoszczędzić, ponieważ są to elementy, które łatwo można wymienić. Do tego wybierają takie elementy wystroju wnętrza, które są bardziej charakterystyczne i bardziej podkreślają ich indywidualizm. Wtedy udają się do mniejszych sklepów i stawiają na jakość – mówi Katarzyna Kuźma.
Czytaj także
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
- 2024-10-31: Medycyna stylu życia zyskuje na znaczeniu. Może zapobiegać przewlekłym chorobom serca i nowotworom
- 2024-09-06: Rafał Zawierucha: Kocham remonty i nadzorowanie wszystkiego. Wspaniale sprawdzam się w dyrygowaniu i rozdzielaniu obowiązków
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-06-12: Katarzyna Dowbor: Uwielbiam remonty. Gdybym nie była dziennikarką, to zostałabym scenografką albo architektem wnętrz
- 2024-05-21: Lara Gessler: Moje aktualne mieszkanie jest już szesnastym. Połowy kuchni jeszcze nie pokazuję, bo nie mam blatu kuchennego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.