Mówi: | Katarzyna Kuźma |
Firma: | Le Pukka Concept Store |
Młodzi ludzie najczęściej aranżują swoje wnętrza w stylu skandynawskim lub minimalistycznym
Podczas urządzania swoich mieszkań młodzi ludzie przede wszystkim stawiają na indywidualizm. Z zagranicznych podróży przywożą pewne podpatrzone tam pomysły i rozwiązania architektoniczne, a później dostosowują je do swoich warunków. Meble najczęściej kupują w sieciówkach, ale jeśli już wybierają przedmioty na lata, to wtedy są skłonni zapłacić więcej za produkt lepszej jakości.
Zdaniem projektantów wnętrz do potrzeb i portfela młodych ludzie idealnie pasuje minimalizm. Niewielka powierzchnia mieszkania najczęściej zmusza ich do lekkiej i przestronnej aranżacji. W tym przypadku masywne meble ustępują miejsca prostym, ale funkcjonalnym.
– Młodzi ludzie chcą, aby ich mieszkania były przede wszystkim nowoczesne. Bardzo popularny jest styl skandynawski – połączenie białych mebli, delikatnych, minimalistycznych z akcentami drewnianymi takimi, jak drewniane nogi przy stole bądź krzesła. Czyli połączenie nowoczesnych wnętrz z nutką takiego naturalnego materiału, jakim jest właśnie drewno – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Kuźma, Le Pukka Concept Store.
W aranżacji wnętrz młodzi ludzie rzadko powielają utarte szablony. Częściej wytyczają nowe trendy i stawiają na indywidualizm. Cenią nieszablonowe podejście do projektowania i możliwość posiadania rzeczy unikalnych.
– Ubierają się tak, żeby odzwierciedlić swój charakter, z wnętrzami jest bardzo podobnie. Młodzi ludzie mają coraz większą świadomość tego, że to, jak wygląda ich mieszkanie, pokazuje również ich charakter. Urządzają swoje mieszkania, tworząc pewną bazę i dodając do tego jakiś jeden element, który jest dla nich bardzo charakterystyczny, zaznaczając swój indywidualizm – tłumaczy Katarzyna Kuźma.
Młodzi bacznie śledzą również światowe trendy. Z podróży przywożą aranżacyjne wzorce i w różnym stopniu próbują przenieść je na swój prywatny grunt.
– Podróżują, poznają inne kultury, obserwują, co jest na świecie modne i co chcieliby przenieść to do swojego wnętrza. Wybierają te meble, które teraz są bardzo trendy, na światowym poziomie, które przypominają to, co widzą w czasopismach, to, co pokazują im media, i chcą mieć namiastkę tego u siebie we wnętrzu – mówi Katarzyna Kuźma.
Eksperci podkreślają, że młodzi ludzie nie są skłonni dużo wydawać na aranżację wnętrz. Raczej nie kupują drogich mebli, tylko szukają tańszych odpowiedników na przykład w sieciówkach. Liczy się przede wszystkim kreatywność i wyczucie estetyczne.
– Przy wyborze dużych mebli kierują się ich jakością. Mają świadomość, że wybierając sofę, kupują ją na lata, więc warto zainwestować w tę lepszej jakość. Kupując poduszki, chcą zaoszczędzić, ponieważ są to elementy, które łatwo można wymienić. Do tego wybierają takie elementy wystroju wnętrza, które są bardziej charakterystyczne i bardziej podkreślają ich indywidualizm. Wtedy udają się do mniejszych sklepów i stawiają na jakość – mówi Katarzyna Kuźma.
Czytaj także
- 2024-04-03: Monika Richardson: Nowy kolor włosów to nowa energia. Dzisiaj jestem ruda, ale jutro może wrócę do fioletowych
- 2024-02-14: Monika Richardson: Styl zarządzania własnym biznesem to skomplikowana sprawa. Mój styl jest partnerski – nie na kumpelę, ale i nie na złą babę czy żmiję
- 2024-01-04: Radosław Liszewski: Nie mam nałogów, z którymi muszę walczyć. Moje jedyne postanowienie noworoczne jest więc takie, że jeszcze bardziej wezmę się za siebie, żeby lepiej wyglądać
- 2024-01-11: Kobiety zwykle jeżdżą bezpieczniej niż mężczyźni i rzadziej powodują wypadki. Stereotypy dotyczące ich stylu jazdy wciąż jednak są żywe
- 2023-09-18: Choroby cywilizacyjne coraz większym obciążeniem dla systemu ochrony zdrowia. Jedną z głównych przyczyn jest palenie i niezdrowy tryb życia
- 2023-10-02: Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie. Przyczyną jest nieprawidłowa dieta i brak aktywności fizycznej
- 2023-03-03: PLICH: U Blanki widzę same słabe punkty. Musi popracować nad wokalem i wizerunkiem, bo na razie jest to przaśne, słodkie i bez żadnego pomysłu
- 2023-04-05: PLICH: Poszerzam działalność atelier o projektowanie wnętrz. W ofercie mam już ceramikę i szkło artystyczne, a niebawem pojawią się meble i obrazy
- 2023-05-02: PLICH: Aranżacja ołtarzy i dobór tekstyliów w kościołach to ważna kwestia. Rażą mnie kiepskiej jakości tkaniny i plastikowe wazony, które nijak się mają do polichromii i złoceń
- 2023-02-28: Anna Korcz: Moda jest dla szaleńców, a ja trochę się jej boję. Moja garderoba jest bardzo skromna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.