Newsy

Moda na nietypową biżuterię. Złote ozdoby coraz mniejsze

2013-10-08  |  10:15
Mówi:Tomasz Kwiatkiewcz
Funkcja:dyrektor ds. biżuterii z kamieniami szlachetnymi
Firma:Verona
  • MP4
  • Na rynku coraz więcej jest biżuterii z nietypowych materiałów, m.in. z mosiądzu czy stali szlachetnej. Powodem jest przede wszystkim niższa cena takiej biżuterii. Projektanci mają też większe pole do popisu. Taka biżuteria jest też bardziej okazała, a stylistycznie - odważna.

    Biżuteria szlachetna (ze złota, srebra, platyny) jest coraz mniej popularna – głównie ze względu na cenę kruszców. Hitem są natomiast wyroby z innych materiałów. Na rynku pojawia się także coraz więcej kamieni szlachetnych – brylantów czy topazów.

     – Wraca biżuteria klasyczna, a szczególnie w stylu art deco czy karmazycje, czyli pierścionki z wieloma kamieniami. Z drugiej strony jest biżuteria bardziej modowa, która zmienia się praktycznie z tygodnia na tydzień  tutaj projektanci mogą zaszaleć. Biżuteria tworzona zgodnie z panującymi trendami mody jest dużo większa – powiedział agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Kwiatkiewicz, dyrektor ds. biżuterii z kamieniami szlachetnymi w firmie Verona.

    Projektanci wybierają zatem tańszy materiał do produkcji biżuterii, by móc tworzyć większe ozdoby. Cena takiej biżuterii zależna jest w dużej mierze od jej twórcy, jednak ozdoby z mosiądzu są o wiele tańsze niż te ze złota czy innych kruszców.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

    Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

    Handel

    W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

    Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

    Podróże

    Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

    Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.