Newsy

Gabi Drzewiecka: Obwieszam się biżuterią jak choinka. Raczej nie zdarza się, żebym wyszła z domu w ogóle bez biżuterii

2021-06-21  |  06:21
Mówi:Gabi Drzewiecka, dziennikarka
Joanna Racewicz, dziennikarka
Grażyna Wolszczak, aktorka
Bogna Sworowska, modelka

Prezenterka tłumaczy, że z każdym rokiem jest coraz bardziej świadomą osobą. Kocha bawić się biżuterią i kiedy tworzy stylizację, uzupełnia ją mnóstwem dodatków, które pozwalają jej wyrazić charakter. Gabi Drzewiecka obok innych gwiazd pojawiła się na wydarzeniu z okazji 10-lecia marki Mokobelle. Goście mogli zobaczyć jubileuszową kolekcję marki.

– Założycielki marki są wspaniałymi kobietami. Mają mnóstwo pomysłów, są bardzo inspirujące. Spotkania z nimi zawsze przebiegały w super babskiej atmosferze. Moja mama pojawiła się na tej sesji, więc było bardzo przyjemnie. Zawsze będę myślała ciepło o Mokobelle, zwłaszcza że biżuteria to dla mnie absolutny must have. Obwieszam się jak choinka, raczej nie zdarza się, żebym wyszła z domu w ogóle bez biżuterii – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle Gabi Drzewiecka.

Joanna Racewicz jest podobnego zdania. Polską markę Mokobelle pokochała już wiele lat temu. Tłumaczy, że ceni przede wszystkim uniwersalność i ponadczasowość projektów. Jej zdaniem biżuteria ta prezentuje się wyjątkowo niezależnie od okazji.  

– Dla mnie Mokobelle to przede wszystkim serdeczna przyjaźń i ogromna sympatia do dziewczyn, które stworzyły ten projekt. Lubię tę biżuterię za kobiecość, ponadczasowość i za to, że pasuje zarówno do letniej sukienki, jak i zimowego płaszcza. Myślę, że biżuteria to coś, co nas wyróżnia, pokazuje nastrój i oddaje to, co nam w duszy gra. Czasem zakładam coś bardzo drobnego, a czasem mam ochotę na ogromną, przerysowaną historię – mówi Joanna Racewicz.

Aktorka Grażyna Wolszczak zaznacza, że biżuteria, którą wybiera, zawsze jest bardzo bliska jej sercu. Z niektórymi elementami jest szczególnie związana, dlatego bez nich czuje się nieswojo.  

– Jestem zaprzyjaźniona z marką już od ładnych paru lat, zawsze coś wyszperam dla siebie, Biżuteria dodaje blasku kobiecie, czasem może być bardziej szalona i tworzyć właściwie całą stylizację. Z codzienną biżuterią, taką jak pierścionki, bransoletki, właściwie się nie rozstaję, Nawet się w niej kąpię, to jest coś bardzo mojego – tłumaczy Grażyna Wolszczak.

Zdaniem Bogny Sworowskiej markę Mokobelle wyróżniają najwyższa jakość wykonania i autorski design. Biżuteria tworzona jest ręcznie przez zespół projektantek i polskich jubilerów, a to czyni ją wyjątkową i niepowtarzalną. Filozofia, którą kieruje się brand, również jest bliska sercu modelki.

– Kobiety Mokobelle to kobiety, które się wzajemnie wspierają i kochają. Jestem tutaj razem z moimi przyjaciółkami. Jesteśmy niezależne, pracowite. W obecnych czasach ogromnie ważne jest, żebyśmy my, kobiety, patrzyły sobie w oczy, mówiły komplementy. To jest nam bardzo potrzebne. Biżuteria dodaje kobiecości, warto ją mieć. Pierwsze ozdoby Mokobelle, które posiadam, mają już 10 lat i są z samego początku marki. Pewne elementy się nie starzeją – zaznacza Bogna Sworowska.

Modelka przyznaje, że biżuteria jest jej słabością. Dodatki dobiera w zależności od stylizacji oraz samopoczucia. Zazwyczaj decyduje się na wyraźne akcesoria, które podkreślają jej osobowość i sprawiają, że czuje się wyjątkowa.

– Bardzo minimalistycznie podchodzę do wielu rzeczy. Lubię dużą biżuterię. Małe pierścioneczki nie są dla mnie. Muszę mieć dużo bransoletek, wielkie kolczyki albo dużo naszyjników. Natomiast zdarza mi się na co dzień w ogóle nie nosić biżuterii – dodaje.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Kampania „Masz Wybór”

Gwiazdy

Gwiazdy

Olga Borys i Magda Bereda: jesteśmy ekologiczne i chodzimy kilka razy w tym samym na imprezę. Warto dawać ubraniom drugie życie

Artystki w pierwszej kolejności zachęcają do tego, by zrobić gruntowny przegląd swojej szafy. Wtedy może się okazać, że mamy w niej unikatowe i ponadczasowe ubrania sprzed lat, które dziś ponownie będą zachwycać. Z kolei niepotrzebne już nam rzeczy warto oddać komuś innemu, sprzedać lub wymienić. Olga Borys i Magda Bereda polecają też zakupy w second handach. Za niewielkie pieniądze można tam bowiem upolować ubrania znanych i dobrych marek, a nawet zupełnie nowe towary z metkami. Obie panie mają nadzieję, że trend na bycie eko nie wyjdzie z mody, a  konsumenci będą coraz chętniej za nim podążać.

Energetyka

Wody geotermalne napędzają rozwój jednej z łódzkich gmin. Przyciągają tu turystów i inwestorów

Gmina Poddębice, leżąca 40 km na północny zachód od Łodzi, ma bardzo szerokie plany w zakresie wykorzystania źródeł geotermalnych. Już dziś wyprodukowane dzięki geotermii ciepło dociera do 70 proc. mieszkańców, a w przyszłości ma być ono produkowane w kogeneracji z energią elektryczną. Miasto rozwija także ofertę rekreacyjną, inwestując w rewitalizację Term Poddębickich i sektor balneologii. To pociąga za sobą zainteresowanie inwestorów rynku nieruchomości, którzy chcą w Poddębicach stawiać pensjonaty i hotele. Poddębickie źródło i nowe miejsca pracy związane z medycyną balneologiczną mają być antidotum na jeszcze jedną bolączkę samorządu – brak wielorodzinnego budownictwa mieszkaniowego.

Farmacja

Polki chore na raka piersi nie uczestniczą w swoim procesie leczenia. Często nie mają informacji o dostępnych możliwościach terapii

Rak piersi jest najczęstszym nowotworem wśród Polek. U prawie połowy kobiet, które co roku słyszą tę diagnozę, występuje hormonozależny, HER2-ujemny rak piersi. Od dwóch lat jest dla nich dostępne refundowane leczenie, uznawane za skuteczniejsze, mniej toksyczne i zapewniające lepszą jakość życia. Mimo to w Polsce większość pacjentek nadal jest leczonych klasyczną chemioterapią, nie mając nawet świadomości, że istnieje możliwość zastosowania innej terapii. Dlatego właśnie rusza kampania Masz Wybór, która ma zmotywować kobiety chore na raka piersi do aktywnego uczestniczenia w swoim procesie leczenia.

Edukacja

Muzeum Auschwitz-Birkenau chce zwiększyć wirtualny zasięg. Inwestycje w infrastrukturę umożliwią zwiedzanie na odległość z każdego miejsca na świecie

Cały teren Muzeum Auschwitz-Birkenau zostanie objęty nowoczesną infrastrukturą światłowodową i mobilną, zapewniającą szybki internet. Zyska także łączność bezprzewodową. Dzięki inwestycjom realizowanym wspólnie z Orange Polska już wkrótce każda osoba na świecie będzie mogła uczestniczyć w wirtualnym zwiedzaniu Miejsca Pamięci. Ponadto materiały archiwalne, które są w dyspozycji muzeum, np. nagrania relacji świadków, będą dostępne dzięki aplikacji mobilnej. Miejsce Pamięci Auschwitz-Birkenau to najczęściej odwiedzane muzeum tego typu na świecie. Przed wybuchem pandemii tereny byłego obozu koncentracyjnego odwiedzało ponad 2 mln osób rocznie, a w 2020 roku z powodu pandemii było ich pięć razy mniej.