Mówi: | Mateusz Kunkiewicz |
Funkcja: | architekt |
Firma: | Kunkiewicz Architekci Wnętrz |
Moda nie powinna być najważniejszym kryterium przy aranżacji wnętrz
Projektanci wnętrz podkreślają: najważniejsza jest funkcjonalność i dopasowanie wnętrz do potrzeb domowników. W czasopismach mieszkania najczęściej aranżowane są pod kątem ładnej wizualizacji, ale nie zawsze mają coś wspólnego z funkcjonalnością. Dlatego ślepe podążanie za trendami mody, może okazać się pomyłką.
– Dosłowne kopiowanie pomysłów z gazet, internetu, czy też podejrzanych u znajomych, nigdy nie będzie dobrym rozwiązaniem, ponieważ mieszkanie powinno odzwierciedlać nasze potrzeby, styl życia, osobowość. Inspiracja ok, to się udaje, natomiast dosłowne przenoszenie pomysłów zwykle kończy się fiaskiem. W tym momencie mamy dostęp do bardzo wielu inspiracji i klienci przychodzą do mnie z dziesiątkami zdjęć i ciężko jest im wybrać te, które są dla nich najistotniejsze, które warto zastosować w projekcie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mateusz Kunkiewicz z firmy Kunkiewicz Architekci Wnętrz.
Architekci podkreślają, że większość klientów nie potrafi prawidłowo oszacować przestrzeni, którą chcą zagospodarować. Kupują dużo mebli i dodatków tylko ze względu na to, że im się w tym momencie podobają. A to najprostsza droga do zagracenia małych pomieszczeń. Wystrój wnętrza powinien być dopasowany do wielkości domu. Dlatego fachowcy radzą, by przed przystąpieniem do projektowania danego wnętrza, jasno określić priorytety.
– Tym na co zwróciłbym uwagę jest poprawna analiza i określenie swoich potrzeb w danym momencie oraz przewidzenie, jak te potrzeby się zmienią w przyszłości. Często klienci nie potrafią sobie wyobrazić, jak będzie funkcjonowała ich rodzina za parę lat i te mieszkania przestają być funkcjonalne już po krótkim czasie. Najprostszym sposobem, żeby tych błędów uniknąć jest zatrudnienie profesjonalisty – tłumaczy architekt.
Przy urządzaniu domu lub mieszkania, bardzo ważna – o ile nie najważniejsza – jest zasobność portfela.
– Tutaj notorycznie budżet jest niedoszacowany. Są to wielkości rzędu nawet 20-30 proc.. I wiąże się to z tym, że rozpoczynamy realizację projektu z rozmachem, a kończymy niestety prowizorką. I jak wiadomo efekt wtedy będzie na pewno niezadowalający – mówi Mateusz Kunkiewicz.
Czytaj także
- 2025-05-27: Doda: Udało mi się całkowicie zwalczyć przyczynę Hashimoto, a nie tylko skutki tej choroby. Nadal będę się dzielić moimi doświadczeniami i nie dam się zastraszyć
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-05-19: 60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego
- 2025-05-15: Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2025-01-16: Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-11-14: Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.