Newsy

Anna Krzyżanowska o swojej nowej kolekcji: udało mi się połączyć poezję z modą

2014-05-28  |  06:40
Projektantka mody Anna Krzyżanowska połączyła siły z fotografem Tomaszem Sikorą i poetką Renatą Plagą. Krzyżanowska zestawiła ze sobą słowo i obraz, tworząc kolekcję ubrań inspirowaną twórczością tych artystów. Projektantka podkreśla, że jej nowa kolekcja jest uniwersalna i można ją nosić na wiele sposobów.

Fotograf Tomasz Sikora i poetka Renata Plaga współpracowali ze sobą już wielokrotnie. Twórcy zaprosili do wspólnego projektu Annę Krzyżanowską, która stworzyła do ich wspólnej wystawy kolekcję ubrań inspirowaną pracami Sikory i Plagi. Projektantka podkreśla, że praca nad kolekcją była twórczą przygodą, a z jej efektu finalnego jest bardzo zadowolona.

Udało mi się wpasować poezję w ubrania. Świadczy o tym najbardziej piękny płaszcz kloszarda. W środku jest jedwab naturalny, a wewnątrz napisałam kilka słów poezji Renaty Plagi – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Krzyżanowska.

Fragmenty wierszy Plagi pojawiają się również w innych częściach ubrań, jak np. na suwaku sukienki koktajlowej. Krzyżanowska w swoich projektach postawiła również na fotograficzny kolaż zdjęć Tomasza Sikory.

 – Stworzyłam tkaniny z nadrukami zdjęć i je specjalnie pocięłam, tak, żeby pewne części były tam, gdzie być powinny. Pocięłam Broadway, pocięłam Nowy Jork i stworzyłam piękne ubrania, które okazały się być użytkowymi – opowiada Krzyżanowska.

Projektantka słynie z kobiecych kreacji, które można wykorzystać na wiele okazji. Nowa kolekcja Krzyżanowskiej również wpisuje się w nurt użytkowości.

Ubrania z nowej kolekcji, jak większość moich ubrań, można nosić na bardzo wiele sposobów . Do każdego z tych ubrań wymyśliłam historię. Parciany, surowy płaszcz z wydekoltowaną małą czarną albo z golfem. Piękne połączenie – dodaje Krzyżanowska.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.