Newsy

Jesienią i zimą modne okulary duże w matowych kolorach

2013-12-02  |  06:00

Tegorocznym hitem na sezon jesień-zima w modzie okularowej jest duża tarcza soczewki i delikatne zauszniki. Kobiety powinny postawić na kocie kształty, a mężczyźni na klasyczne z prostą górą frontu.

Okulary to dziś równie istotny dodatek do ubioru, jak obuwie, biżuteria czy torebka. Nowe trendy okularowe pilnie śledzą znani polscy okularnicy m.in. Kuba Wojewódzki, Piotr Najsztub, Tomasz Jacyków czy Nina Terentiew, którzy perfekcyjnie dobierają je do ubioru i zmieniają co jakiś czas na te bardziej modne.

Ci, którzy chcą być na czasie w modzie okularowej w tegorocznym sezonie jesień-zima powinni postawić na dużą tarczę soczewki i delikatne zausznki.

– Jeszcze parę lat temu głównie widzieliśmy na ulicach ludzi w oprawkach wąskich, prostokątnych, z bardzo mocnymi zausznikami – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Zuzanna Krasnodębska, stylistka marki Belutti. – Teraz jest wręcz przeciwnie. Teraz to tarcza soczewki jest dosyć duża, a zauszniki są delikatne.

Do łask wracają także popularne lenonki, czyli okulary, które rozsławił John Lennon. Modne są także te w stylu retro, inspirowane latami 70-tymi. Jeśli natomiast chodzi o kolory to jesienią i zimą powinniśmy zdecydowanie zrezygnować z neonów.

– Bardzo modne są teraz oprawki matowe – wyjaśnia Zuzanna Krasnodębska.

Jednak w tegorocznych propozycjach można znaleźć i takie modele, które mają jeden bardziej mocny akcent np. czerwień czy pomarańcz.

Jak tłumaczy stylistka, nowe trendy okularowe są nieco inne dla kobiet, a inne dla mężczyzn.

– Mężczyźni są jednak bardziej zachowawczy i mniej odważni, więc są to bardziej tradycyjne, klasyczne kształty z prostą górą frontu. Kobiety to zdecydowanie kształty kocie – mówi Zuzanna Krasnodębska.

W Polsce ponad 10 mln osób używa okularów.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Sylwia Butor: Badania profilaktyczne powinny być częścią naszej codzienności. Jak zrobienie paznokci czy koloryzacja włosów

Influencerka uważa, że nawet o tak trudnym temacie jak choroby nowotworowe można mówić w social mediach w taki sposób, żeby nie straszyć, ale skutecznie przekonywać chociażby do profilaktyki. Raport „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” pokazuje, że kobiety w tej kwestii coraz częściej sięgają po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych, webinarów czy warsztatów. Dlatego też Sylwia Butor w swoich rolkach zamierza w sposób przystępny i niebudzący niepotrzebnego lęku jak najczęściej zachęcać swoje obserwatorki do badań profilaktycznych.

Prawo

Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.

Ochrona środowiska

Lasy Państwowe wywiozły w zeszłym roku z lasów 820 tirów śmieci. Kosztowało to 34 mln zł

Lasy traktowane są nierzadko jak dzikie wysypiska śmieci, gdzie można bezkarnie wyrzucać różne odpady, nie tylko resztki jedzenia czy plastikowe torby, butelki czy puszki, ale też elektrośmieci i toksyczne substancje. Z wyliczeń Lasów Państwowych wynika, że w ubiegłym roku wywóz śmieci kosztował spółkę 34 mln zł. Każda wycieczka do lasu wymaga przestrzegania podstawowych zasad, a nieśmiecenie jest jedną z nich. Leśnicy przestrzegają także przed wjeżdżaniem do lasów samochodami, płoszeniem dzikich zwierząt czy rozpalaniem ogniska czy grilla.