Newsy

Jesienią i zimą modne okulary duże w matowych kolorach

2013-12-02  |  06:00

Tegorocznym hitem na sezon jesień-zima w modzie okularowej jest duża tarcza soczewki i delikatne zauszniki. Kobiety powinny postawić na kocie kształty, a mężczyźni na klasyczne z prostą górą frontu.

Okulary to dziś równie istotny dodatek do ubioru, jak obuwie, biżuteria czy torebka. Nowe trendy okularowe pilnie śledzą znani polscy okularnicy m.in. Kuba Wojewódzki, Piotr Najsztub, Tomasz Jacyków czy Nina Terentiew, którzy perfekcyjnie dobierają je do ubioru i zmieniają co jakiś czas na te bardziej modne.

Ci, którzy chcą być na czasie w modzie okularowej w tegorocznym sezonie jesień-zima powinni postawić na dużą tarczę soczewki i delikatne zausznki.

– Jeszcze parę lat temu głównie widzieliśmy na ulicach ludzi w oprawkach wąskich, prostokątnych, z bardzo mocnymi zausznikami – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Zuzanna Krasnodębska, stylistka marki Belutti. – Teraz jest wręcz przeciwnie. Teraz to tarcza soczewki jest dosyć duża, a zauszniki są delikatne.

Do łask wracają także popularne lenonki, czyli okulary, które rozsławił John Lennon. Modne są także te w stylu retro, inspirowane latami 70-tymi. Jeśli natomiast chodzi o kolory to jesienią i zimą powinniśmy zdecydowanie zrezygnować z neonów.

– Bardzo modne są teraz oprawki matowe – wyjaśnia Zuzanna Krasnodębska.

Jednak w tegorocznych propozycjach można znaleźć i takie modele, które mają jeden bardziej mocny akcent np. czerwień czy pomarańcz.

Jak tłumaczy stylistka, nowe trendy okularowe są nieco inne dla kobiet, a inne dla mężczyzn.

– Mężczyźni są jednak bardziej zachowawczy i mniej odważni, więc są to bardziej tradycyjne, klasyczne kształty z prostą górą frontu. Kobiety to zdecydowanie kształty kocie – mówi Zuzanna Krasnodębska.

W Polsce ponad 10 mln osób używa okularów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.