Mówi: | Joanna Horodyńska |
Funkcja: | stylistka |
Joanna Horodyńska: Polki lubią paryski styl, ale nie potrafią go naśladować
– Paryski styl to nie tylko ubrania. To jest sposób na życie, to jest energia, to jest specyficzna uroda. Więc, jeżeli mówimy o przenoszeniu tego paryskiego stylu na przykład na Polki, to nie zawsze to wychodzi. Bo to mogą być te same ubrania, te same elementy garderoby, ale jednak charakterem, mentalnością, sposobem bycia, osobowością nam to nie będzie pasowało – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Horodyńska, stylistka.
Dwa lata temu, jedna z najsłynniejszych modelek i ikona stylu we Francji – Inès de la Fressange – napisała książkę, w której udziela kobietom wskazówek, jak ubierać się, by zachować paryski szyk i jak stworzyć idealną garderobę, opierając się na zaledwie siedmiu podstawowych elementach. Joanna Horodyńska również przekonuje, że w szafie każdej kobiety, która chce wyglądać elegancko i być przygotowana na różne sytuacje, nie powinno zabraknąć ubrań, które są ponadczasowe.
– Czarne spodnie cygaretki, biała koszula, granatowa marynarka, baletki, trencz, kardigan, spódnica ołówkowa, biały T-shirt, apaszka, biżuteria vintage, którą Francuzki uwielbiają. Coś, co jest bardzo proste, ale to wszystko musi być dobre jakościowo. Wtedy też ma to coś w sobie. Umiejętność żonglowania rzeczami bazowymi i dopasowanie ich do własnej sylwetki jest wartością dodaną – mówi stylistka.
Francuzki uważane są za eleganckie i szykowne, a ich styl za ponadczasowy. Wiele osób nazywa je ikonami stylu. Paryżanki znają panujące trendy, ale nigdy za nimi ślepo nie podążają.
– Trendy trendami, ale są rzeczy, które nie przeminą nigdy. Jeżeli ktoś potrafi z tego, co nigdy nie przemija stworzyć własną historię to, to jest talent – wyjaśnia Joanna Horodyńska.
Stylistka podkreśla, że Francuzki doskonale potrafią zatuszować niedoskonałości sylwetki i zawsze ubrać się nie tylko stosownie do okazji, lecz przede wszystkim do swojego wieku.
Czytaj także
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-05-27: Doda: Udało mi się całkowicie zwalczyć przyczynę Hashimoto, a nie tylko skutki tej choroby. Nadal będę się dzielić moimi doświadczeniami i nie dam się zastraszyć
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-05-05: Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.