Mówi: | Julia Kamińska |
Funkcja: | aktorka |
Julia Kamińska: Noszenie naturalnych futer oznacza zgodę na okrucieństwo. Wyłącznie w imię mody i żeby wyglądać luksusowo
Aktorka radykalnie sprzeciwia się działaniom przemysłu futrzarskiego, który bazuje na cierpieniu zwierząt w imię modowych kaprysów i chwilowych trendów. Julia Kamińska zapewnia, że nigdy nie zdecyduje się na takie okrycie wierzchnie, i apeluje o rozsądek również do swoich fanek. Jej zdaniem dużo atrakcyjniejsze i tańsze w produkcji są sztuczne zamienniki.
Znane osoby coraz częściej potępiają noszenie naturalnych futer i tłumaczą, że już dawno przestały one być symbolem zamożności, luksusu i dobrego gustu. Teraz jest wręcz odwrotnie. Dlatego też zdaniem Kamińskiej ci, którzy wybierają takie okrycia, powinni się wstydzić.
– Noszenie naturalnych futer oznacza zgodę na okrucieństwo, tylko i wyłącznie w imię mody, w imię tego, żeby wyglądać luksusowo. To jest po prostu niegodziwe. I bardzo chciałabym zaapelować, żeby tego nie robić, żeby nie kupować rzeczy z naturalnym futrem, ponieważ jest to straszne – mówi agencji Newseria Julia Kamińska.
W Polsce co roku na futra zabija się kilka milionów zwierząt. Miesiącami hodowane są one w bardzo małych klatkach, bardzo często nie mają też odpowiedniej opieki weterynaryjnej. Aktorka tłumaczy, że we współczesnych czasach, gdy technologie odzieżowe są tak rozwinięte, hodowanie zwierząt na futra nie ma uzasadnienia i jest po prostu niehumanitarne.
– Uważam, że używanie futer naturalnych w modzie jest zwyczajnym okrucieństwem, więc nie wspieram tego. Wbrew temu, co mówią zwolennicy futer, jest niepotrzebne i nieekologiczne, ponieważ wyprodukowanie takiego futra naturalnego wymaga bardzo dużo energii i nakładów. Trzeba te zwierzęta najpierw wyhodować, poczekać, aż urosną, i dopiero potem je zabić, oprawić skóry, co wymaga bardzo wielu zasobów naturalnych, natomiast wyprodukowanie sztucznego futra dużo mniej – mówi Julia Kamińska.
W listopadzie ubiegłego roku aktorka wzięła udział w pokazie mody pod hasłem #Stopfutrom. To część kampanii, która ma zachęcić do rezygnacji z noszenia naturalnych futer. W akcję włączyły się także m.in. Wiktoria Gąsiewska, Macademian Girl i Ewa Szabatin.
Czytaj także
- 2024-11-14: Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-10-28: Polski przemysł nie jest gotowy na większy udział OZE. Potrzebne są inwestycje w magazyny energii
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2024-10-09: Zakaz silników spalinowych od 2035 roku nierealny. Rewizja przepisów ma być ratunkiem dla sektora motoryzacyjnego w UE
- 2024-09-23: Monika Mrozowska: Półmaraton dodał mi siły i odwagi. Zamierzam próbować rzeczy, które kiedyś spisałam na straty
- 2024-09-17: Monika Mrozowska: Zrezygnowałam z wielu projektów zawodowych, żeby się przygotować do nowego roku szkolnego. Dzieciakom zależy na tym, żebym miała dla nich czas
- 2024-08-30: Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi
- 2024-08-06: Nowa Komisja Europejska utrzyma „zielony” kurs. Jednak większy nacisk chce położyć na konkurencyjność gospodarki i dialog ze społeczeństwem
- 2024-07-03: Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.