Newsy

Kupując w galeriach handlowych, też można stworzyć ciekawy styl. Obok sieciówek coraz częściej pojawiają się tam butiki projektantów

2014-06-05  |  06:40

Praca nad indywidualnym stylem powinna zacząć się od poznania swojej sylwetki i typu kolorystycznego. Jednak istotne są też indywidualne upodobania, bo w ubraniu musimy się przede wszystkim dobrze czuć. Styliści radzą, aby wybierać rzeczy klasyczne i dobrej jakości jako bazę szafy i dobierać do nich dodatki spośród hitów danego sezonu. Warto też inwestować w oryginalne rzeczy projektantów, których butiki zaczynają się coraz częściej pojawiać obok sieciówek w centrach handlowych.

Niezależnie od tego, gdzie kupujemy ubrania, najważniejsze jest dopasowanie ich do siebie, do swojej osobowości. Wielu ludzi popełnia błąd, kupując sezonowe hity, mimo iż odbiegają one od ich stylu ubierania. Istotne jest też, aby strój pasował do sylwetki i typu urody. Dlatego warto skonsultować się ze stylistą. Jednak i tu trzeba zachować zdrowy rozsądek i nie zapominać o swoich upodobaniach, zamiast sztywno trzymać się wyznaczonych kolorów i fasonów.

Aby odnaleźć swój styl, trzeba być wiernym sobie, nie zakładać czegoś tylko dlatego, że jest modne. Drugą istotną rzeczą jest analiza sylwetki. Jeżeli na przykład mamy szerokie biodra, to nie oznacza to, że musimy je zakrywać, tylko że musimy je zrównoważyć, dodając sobie objętości w ramionach. Czyli dążymy do sylwetki klepsydry. Kolejną rzeczą jest analiza kolorystyczna, która też jest istotna, natomiast nie traktowałabym jej znowu bardzo poważnie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Justyna Krawczyk, style coach.

Klasyka to zwykle najlepsza baza wyjściowa do modowych eksperymentów i tworzenia indywidualnego stylu. W konkretnym sezonie można ją z łatwością urozmaicić dodatkami w obowiązujących trendach bez konieczności wymiany całej szafy. Coraz bardziej dostępne sklepy z odzieżą polskich projektantów pozwalają też na dodanie do klasycznego, podstawowego stroju oryginalnych, wyróżniających z tłumu akcentów. 

Kobiety często rzucają się na to, co jest modne, zapominając o tym, że klasyka nigdy nie wychodzi z mody. A tę klasykę można wzbogacić ciekawym elementem. W galeriach handlowych fajne jest to, że mamy do wyboru nie tylko sieciówki, lecz także coraz częściej butiki polskich projektantów, między innymi Roberta Kupisza czy Łukasza Jemioła. Klasyczny styl można urozmaicać właśnie poprzez coś bardzo oryginalnego, co proponują chociażby właśnie ci dwaj projektanci – podkreśla Justyna Krawczyk.

Zmiany dotychczasowego stylu, mimo że są zwykle pozytywne, mogą być trudne do zaakceptowania od razu. Dlatego powinny być przeprowadzane krok po kroku. Warto zacząć od popracowania nad jakością ubrań, kupieniem nowych akcesoriów itp. Czas i aprobata ze strony otoczenia najlepiej ugruntowują przekonanie o efektach zmiany. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.