Mówi: | Justyna Krawczyk |
Funkcja: | style coach |
Kupując w galeriach handlowych, też można stworzyć ciekawy styl. Obok sieciówek coraz częściej pojawiają się tam butiki projektantów
Praca nad indywidualnym stylem powinna zacząć się od poznania swojej sylwetki i typu kolorystycznego. Jednak istotne są też indywidualne upodobania, bo w ubraniu musimy się przede wszystkim dobrze czuć. Styliści radzą, aby wybierać rzeczy klasyczne i dobrej jakości jako bazę szafy i dobierać do nich dodatki spośród hitów danego sezonu. Warto też inwestować w oryginalne rzeczy projektantów, których butiki zaczynają się coraz częściej pojawiać obok sieciówek w centrach handlowych.
Niezależnie od tego, gdzie kupujemy ubrania, najważniejsze jest dopasowanie ich do siebie, do swojej osobowości. Wielu ludzi popełnia błąd, kupując sezonowe hity, mimo iż odbiegają one od ich stylu ubierania. Istotne jest też, aby strój pasował do sylwetki i typu urody. Dlatego warto skonsultować się ze stylistą. Jednak i tu trzeba zachować zdrowy rozsądek i nie zapominać o swoich upodobaniach, zamiast sztywno trzymać się wyznaczonych kolorów i fasonów.
– Aby odnaleźć swój styl, trzeba być wiernym sobie, nie zakładać czegoś tylko dlatego, że jest modne. Drugą istotną rzeczą jest analiza sylwetki. Jeżeli na przykład mamy szerokie biodra, to nie oznacza to, że musimy je zakrywać, tylko że musimy je zrównoważyć, dodając sobie objętości w ramionach. Czyli dążymy do sylwetki klepsydry. Kolejną rzeczą jest analiza kolorystyczna, która też jest istotna, natomiast nie traktowałabym jej znowu bardzo poważnie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Justyna Krawczyk, style coach.
Klasyka to zwykle najlepsza baza wyjściowa do modowych eksperymentów i tworzenia indywidualnego stylu. W konkretnym sezonie można ją z łatwością urozmaicić dodatkami w obowiązujących trendach bez konieczności wymiany całej szafy. Coraz bardziej dostępne sklepy z odzieżą polskich projektantów pozwalają też na dodanie do klasycznego, podstawowego stroju oryginalnych, wyróżniających z tłumu akcentów.
– Kobiety często rzucają się na to, co jest modne, zapominając o tym, że klasyka nigdy nie wychodzi z mody. A tę klasykę można wzbogacić ciekawym elementem. W galeriach handlowych fajne jest to, że mamy do wyboru nie tylko sieciówki, lecz także coraz częściej butiki polskich projektantów, między innymi Roberta Kupisza czy Łukasza Jemioła. Klasyczny styl można urozmaicać właśnie poprzez coś bardzo oryginalnego, co proponują chociażby właśnie ci dwaj projektanci – podkreśla Justyna Krawczyk.
Zmiany dotychczasowego stylu, mimo że są zwykle pozytywne, mogą być trudne do zaakceptowania od razu. Dlatego powinny być przeprowadzane krok po kroku. Warto zacząć od popracowania nad jakością ubrań, kupieniem nowych akcesoriów itp. Czas i aprobata ze strony otoczenia najlepiej ugruntowują przekonanie o efektach zmiany.
Czytaj także
- 2025-05-27: Doda: Udało mi się całkowicie zwalczyć przyczynę Hashimoto, a nie tylko skutki tej choroby. Nadal będę się dzielić moimi doświadczeniami i nie dam się zastraszyć
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-04-07: Księża zgłaszają duże poczucie zagrożenia. Połowa badanych doświadczyła agresji w ostatnim roku
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-03-21: Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów
- 2025-03-20: KE przedstawia białą księgę obronności europejskiej. Nowa strategia UE zakłada zmianę podejścia do zdolności obrony i inwestycji w ten obszar
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.