Newsy

Maciej Zień najsilniejszą modową marką. Jest jak Dior i Chanel

2013-12-02  |  11:55

Maciej Zień otrzymał nagrodę Superbrands 2013 w kategorii projektanci mody. W konkursie startowało 2 tys. marek w 26 kategoriach głównych i 85 podkategoriach. Wszystkie zostały poddane ocenie przez 15 tys. klientów oraz ekspertów z Rady Marek Superbrand.

– Tak naprawdę o to mi chodziło, żeby moje nazwisko stało się brandem, czyli dołączyło do takich marek jak Chanel czy Dior. Tutaj myślimy bardziej o marce niż o osobie, ale wiadomo, że zawsze za taką marką zawsze stoi projektant. Myślę, że nikt nie zapomni o tym, że stoję za tym Superbrandem.  – powiedział Maciej Zień agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Maciej Zień na polskim rynku modowym zadebiutował 13 lat temu. Kolekcje przyniosły mu uznanie wśród biznesmenów i gwiazd ze świata show-biznesu. Jego ubrania noszą m.in. była miss świata Aneta Kręglicka, Justyna Steczkowska, Aleksandra Kwaśniewska, Jolanta Pieńkowska, Alicja Bachleda-Curuś, Magdalena Mielcarz oraz amerykańska aktorka Andie MacDowell.

Zień jako pierwszy projektant wystawiał swoje kolekcje w Muzeum Narodowym. Dwa razy jego kolekcje prêt-à-porter były prezentowane podczas paryskiego Tygodnia Mody. Jest laureatem wielu nagród.

W 2010 r. stworzył markę Zień Home, pod którą artysta projektuje wnętrza i luksusowe meble. Jest także współwłaścicielem kawiarni St. Benedict w warszawskim centrum handlowym Promenada, którą zaprojektował na wzór paryskiego bistro.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy

Tomasz Tylicki: Moje psy raz mieszkają u mnie, raz u moich rodziców. Tak sobie po prostu wędrują i jest im dobrze

Prezenter podkreśla, że szczególne miejsce w jego sercu zajmują dwa pupile: Lola i Kiko, ale teraz więcej czasu psiaki spędzają u jego rodziców, bo liczne obowiązki rodzinne i zawodowe nie pozwalają mu na to, by poświęcił im tyle uwagi, ile potrzebują. Tomasz Tylicki zapewnia jednak, że gdy synek trochę podrośnie, a on zrealizuje pewien życiowy plan, to w przyszłości znajdzie sposób na to, aby czworonogi były z nimi na stałe.

Handel

Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.