Newsy

Maciej Zień najsilniejszą modową marką. Jest jak Dior i Chanel

2013-12-02  |  11:55

Maciej Zień otrzymał nagrodę Superbrands 2013 w kategorii projektanci mody. W konkursie startowało 2 tys. marek w 26 kategoriach głównych i 85 podkategoriach. Wszystkie zostały poddane ocenie przez 15 tys. klientów oraz ekspertów z Rady Marek Superbrand.

– Tak naprawdę o to mi chodziło, żeby moje nazwisko stało się brandem, czyli dołączyło do takich marek jak Chanel czy Dior. Tutaj myślimy bardziej o marce niż o osobie, ale wiadomo, że zawsze za taką marką zawsze stoi projektant. Myślę, że nikt nie zapomni o tym, że stoję za tym Superbrandem.  – powiedział Maciej Zień agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Maciej Zień na polskim rynku modowym zadebiutował 13 lat temu. Kolekcje przyniosły mu uznanie wśród biznesmenów i gwiazd ze świata show-biznesu. Jego ubrania noszą m.in. była miss świata Aneta Kręglicka, Justyna Steczkowska, Aleksandra Kwaśniewska, Jolanta Pieńkowska, Alicja Bachleda-Curuś, Magdalena Mielcarz oraz amerykańska aktorka Andie MacDowell.

Zień jako pierwszy projektant wystawiał swoje kolekcje w Muzeum Narodowym. Dwa razy jego kolekcje prêt-à-porter były prezentowane podczas paryskiego Tygodnia Mody. Jest laureatem wielu nagród.

W 2010 r. stworzył markę Zień Home, pod którą artysta projektuje wnętrza i luksusowe meble. Jest także współwłaścicielem kawiarni St. Benedict w warszawskim centrum handlowym Promenada, którą zaprojektował na wzór paryskiego bistro.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Sylwia Butor: Badania profilaktyczne powinny być częścią naszej codzienności. Jak zrobienie paznokci czy koloryzacja włosów

Influencerka uważa, że nawet o tak trudnym temacie jak choroby nowotworowe można mówić w social mediach w taki sposób, żeby nie straszyć, ale skutecznie przekonywać chociażby do profilaktyki. Raport „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” pokazuje, że kobiety w tej kwestii coraz częściej sięgają po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych, webinarów czy warsztatów. Dlatego też Sylwia Butor w swoich rolkach zamierza w sposób przystępny i niebudzący niepotrzebnego lęku jak najczęściej zachęcać swoje obserwatorki do badań profilaktycznych.

Prawo

Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.

Ochrona środowiska

Lasy Państwowe wywiozły w zeszłym roku z lasów 820 tirów śmieci. Kosztowało to 34 mln zł

Lasy traktowane są nierzadko jak dzikie wysypiska śmieci, gdzie można bezkarnie wyrzucać różne odpady, nie tylko resztki jedzenia czy plastikowe torby, butelki czy puszki, ale też elektrośmieci i toksyczne substancje. Z wyliczeń Lasów Państwowych wynika, że w ubiegłym roku wywóz śmieci kosztował spółkę 34 mln zł. Każda wycieczka do lasu wymaga przestrzegania podstawowych zasad, a nieśmiecenie jest jedną z nich. Leśnicy przestrzegają także przed wjeżdżaniem do lasów samochodami, płoszeniem dzikich zwierząt czy rozpalaniem ogniska czy grilla.