Mówi: | Katarzyna Bara |
Funkcja: | dyrektor sprzedaży PAWO |
Mężczyźni nie boją się eksperymentować z modą. Wybierają odważne kolory, łączą desenie i cenią detale
Mężczyźni są coraz bardziej świadomi tego, jak chcą wyglądać i co na siebie założyć – podkreślają styliści. Panowie chętnie wybierają odważne kolory, sięgają po niebanalne zestawienia i przywiązują dużą wagę do gadżetów. Inspiracje czerpią z internetu, wzorują się też na stylizacjach znanych osób. Ci niezdecydowani nie wstydzą się poprosić o radę partnerkę lub skorzystać z pomocy doradcy wizerunku.
Doradcy wizerunku podkreślają, że styl ubierania się mężczyzn w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zmienił się diametralnie. Moda męska to już nie tylko stonowane koszule i garnitury.
– Kiedyś mężczyzna ubierał się bardzo klasycznie, zachowawczo i funkcjonował tylko w obrębie trzech kolorów: granatu, szarości, czerni. Teraz robi się bardziej świadomy, bardziej europejski, bardziej odważny. Idziemy w styl włoski, gdzie jest bardzo bogata kolorystyka, łączenie odważnych kolorów, deseni. To nie jest już tylko gładka koszula, lecz także kratka, pasek czy print, który jest bardzo modny w tym sezonie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Bara, dyrektor sprzedaży PAWO.
Mężczyzna jest praktyczny i oczekuje konkretnych rozwiązań, ale to nie znaczy, że w kwestii mody jest mu wszystko jedno. 15 proc. panów przyznaje, że interesuje się najnowszymi trendami. Szukają ubrań dobrej jakości, które podkreślają ich styl, tuszują mankamenty sylwetki i są dopasowane do konkretnych okazji. Przy wyborze garderoby najczęściej kierują się intuicją, a w razie wątpliwości – chętnie korzystają z pomocy partnerki lub stylisty.
– Dość mocno stawiamy na obsługę i doradztwo w zakresie wizerunku. Klient, który do nas przychodzi, zazwyczaj zaczyna od jednej rzeczy, a my pomagamy mu skompletować całą garderobę. Jedna rzecz nie tworzy wizerunku. Dopiero jeżeli ją połączymy z inną, czyli przykładowo marynarkę ze spodniami, z odpowiednią koszulą czy poszetką, to wtedy zaczyna to wszystko dobrze wyglądać i wtedy dopiero mężczyzna zauważa, jak bardzo się zmienił – podkreśla Katarzyna Bara.
Katarzyna Bara tłumaczy, że każdy klient traktowany jest indywidualnie, bo fasony i kolory, w których jeden mężczyzna prezentuje się doskonale, do innego nie pasują w ogóle. Doradca wizerunku pomaga panom skompletować garderobę na co dzień, ale też na specjalne okazje.
– Oferta jest przygotowywana na spotkaniu z doradcą wizerunku pod konkretnego mężczyznę zgodnie z jego oczekiwaniami. Jest przeprowadzona charakterystyka osoby pod względem typologii urody, sylwetki, żeby mężczyzna wiedział, co z czym łączyć, w co powinien się ubrać, czego powinien unikać. I takie spotkanie trwa czasami godzinę, półtorej, a czasami nawet trzy, tak żeby klient mógł wyjść zadowolony i zobaczyć, jak ten jego wizerunek zmienił się po metamorfozie – dodaje Katarzyna Bara.
Styliści tłumaczą, że młodsze pokolenie czerpie wzory z internetu lub próbuje naśladować styl znanych osób. Nieco starsi panowie zazwyczaj wybierają klasykę w nowoczesnym wydaniu.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-05: Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-10-18: Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet
- 2024-09-30: Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE
- 2024-10-31: Medycyna stylu życia zyskuje na znaczeniu. Może zapobiegać przewlekłym chorobom serca i nowotworom
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.